Efter en stigende interesse for koffeinfri produkter har sodavandsgiganten Coca-Cola netop lanceret en cola uden sukker og koffein, der bygger videre på den velkendte, sukkerfri Coca-Cola Zero Sugar.
– Vi arbejder hele tiden på at introducere nye produktalternativer til alle måltider på dagen og styrke vores profil som en komplet drikkevareproducent. Men vigtigst af alt er at give forbrugerne så mange valgmuligheder som muligt i vores sukkerfri kategori. Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri er en del af denne strategi, fortæller Annette Spanggaard, Public Affairs, kommunikations- og CSR-direktør.
– Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri giver dig mulighed for at hygge sig med en Coca-Cola om aftenen og samtidig undgå at få koffein inden sengetid. Det er altså muligheden for at nyde den gode, klassiske smag – helt uden koffein og sukker, slutter Annette Spanggaard.
Spaniere ligger i den europæiske top
Der har været stigende interesse for koffeinfri produkter i andre europæiske lande. I Spanien har denne variant oplevet så stor efterspørgsel efter introduktionen for nogle år siden, at den i dag udgør 10 % af det samlede salg af Coca-Cola i Spanien. Den samme tendens ses i andre markeder, hvor Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri er lanceret, og derfor er der en klar forventning hos Coca-Cola i Danmark om, at de danske forbrugere vil tage vel imod det nye Coca-Cola familiemedlem.