Miljø og sundhed
Meyers og MENY udvider samarbejde: Åbner bælgfrugtboder i hele Danmark
Sidste år lancerede Meyers og MENY et pilotprojekt med ambitionen om at øge bælgfrugterne i danskernes indkøbskurve: En ”vej-selv”-bælgfrugtbod, hvor kunderne kunne fylde poser med
Ny nonfood-leverandør kæmper kampen for miljøet og mindre restauratører
Via en ny kollektiv handelsplatform kan blandt andet små restauranter og caféer opnå storkøbsfordele på nonfood-produkter. Ved at samle bestillinger fra flere mindre spillere giver
Grønne hitretter på københavnsk plejehjem
Plejehjemmet Bispebjerghjemmet i København er på en grøn køkkenrejse. Det kræver masser af gåpåmod, kreativitet og en kulturændring, hvor man indtænker måltidet som en del
Ny rapport: Der skal skrappere midler til, hvis Norden skal mindske madspildet inden 2030
Madspildet i Norden mindskes ikke i den takt, der er nødvendig for, at vi kan nå vores globale mål om at halvere madspildet inden 2030.
CO2-neutral kaffe hos Coffee by Storm
Kaffeproduktionen står over for store sociale og miljømæssige udfordringer som skovrydning, biodiversitetstab og klimaændringer. Da CO2 fra dyrkningen af de grønne bønner udgør næsten halvdelen
Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt
Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke
Nordic Organic Food Fair og The Good Food Fair 2024: To messer under samme svenske tag
7.-9. oktober er der double up for fødevarehungrende professionelle, når de to messer Nordic Organic Food Fair og The Good Food Fair 2024 bliver afholdt
Smage-Compagniet bliver fuldkornspartner
Fuldkornspartnerskabet er blevet en partner rigere. Smage-Compagniet er en fynsk virksomhed, der er drevet af en passion for fødevarer og en mission om at tilbyde
EU udnævner dyrevelfærdskommissær for første gang
At EU for første gang får sig en dyrevelfærdskommisær er historisk for både dyr og mennesker, mener man hos dyrevefærdsorganisationen World Animal Protection. "Dyrevelfærd har
Arla søsætter ny kampagne: ”Vi har en forpligtelse til at fortælle danskerne om vores arbejde med den grønne omstilling”
Under overskriften ’Tradition for fornyelse’ sætter Arla Foods i dag gang i en kampagneindsats for at vise danskerne eksempler på, hvordan mejerivirksomheden arbejder for at
Hent flere