Certificering
Fairtrades nye kaffestandard styrker forebyggelse mod skovrydning
I et forsøg på at reducere ødelæggelse af lokalmiljøet har Fairtrade opdateret sin kaffestandard. Standarden kræver, at Fairtrade-certificerede producenter og forhandlere skal styrke forebyggelse, overvågning
Femdobling i antallet af svanemærkede kantiner
På mindre end to år har over 50 kantiner opnået en certificering med Svanemærket. Et øget fokus på klima- og miljømæssig ansvarlighed spiller en væsentlig
Meyers får international blåstempling for CO2-mål
Det internationale Science Based Targets-initiativ har valideret de mål og metoder, som Meyers bruger til at reducere CO2. Det er en vigtig blåstempling, der både
Jespers Torvekøkken opnår B Corp-certificering
To år, 1 million kroner og 3.000 arbejdstimer tilsat et utrætteligt 360-graders blik på produktion, medarbejdere og værdikæder er opskriften på den yderst krævende B
ISS opnår Svanemærket for alle Rambølls kantiner i Danmark
Servicekoncernen ISS og rådgivningsvirksomheden Rambøll har netop fået certificeret alle Rambølls kantiner i Danmark med det grønne miljømærke, Svanemærket. Certificeringen er opnået gennem en dedikeret
Sidste års prisvinder: Vi har fået åbnet flere døre til leverandører med fokus på bæredygtighed
Verdens Bedste Indkøber-prisen gik sidste år til Sinatur Hotel og Konference for at inkorporere deres mål om ansvarlighed i samarbejdet med deres leverandører. Prisen har
Danone i Danmark opnår anerkendt certificering og forpligter sig til at skabe positiv samfundsforandring
I juni i år blev Danones forretning i Danmark tildelt B CorpTM-certificeringen. Med denne certificering tilslutter Danone sig den globale bevægelse af virksomheder, der forpligter
Ny analyse: Forbrugerne har taget Fairtrade-mærkets miljø- og klimaindsats til sig
Danske forbrugere er helt med på, at Fairtrades mærkesager er fair løn og ordentlige arbejdsvilkår for verdens lokale producenter. Men en ny analyse viser, at
Vækst hos Fairtrade trods et svært detailmarked
På trods af en udfordret dagligvarehandel med blandt andet prisstigninger og ændrede forbrugsvaner oplevede Fairtrade-mærket Danmark vækst i omsætningen i 2022. Da champagnepropperne skød 2022
Fairtrade lancerer interaktivt risiko-kort
At ignorere risici i forsyningskæden får dem ikke til at forsvinde. Det er budskabet fra Fairtrade, der i går lancerede et nyt risiko-kort, som sætter
Hent flere