Drikkevarer
Generationskløft: Hver fjerde dansker synes, at snapseviser har kulturel betydning
En fjerdedel af danskerne vurderer, at snapseviser har kulturel betydning. Alligevel ved en tredjedel af danskerne mellem 18 og 39 år ikke, hvad en snapsevise
Nytænkende cocktails med gelato-softice
Isfirmaet I Scream Ice Cream lancerer en smagfuld eyecatcher til sommerens fristelser på barer, caféer og restauranter. De lancerer således det nye koncept Softice Gelato
Svingende kaffepriser presser vietnamesiske bønder mentalt
Vietnamesiske kaffebønder oplever markant større stress og psykiske vanskeligheder. Det skyldes meget omskiftelige kaffepriser på de internationale markeder, viser en ny undersøgelse, som udviklingsøkonomer står
Øget omsætning sikrer solidt resultat til Svaneke Bryghus
I 2023 har Svaneke Bryghus løftet omsætningen, og bryggeriets grønne profil og fokus på CO2-neutralitet har tiltrukket nye kunder og styrket bryggeriets position som et
Historisk vinhandel leverer 15 år med konstant vækst
Kjær & Sommerfeldt er drejet ind på et ambitiøst ESG-spor og oplever, at kunderne tager godt imod. Vinhandlen leverer endnu et år med både fysisk
Alkoholfri øl fejrer jubilæum med rekordsalg
I dag, den 11. april, er det præcis ti år siden, at grænsen for, hvornår en øl må kaldes for alkoholfri, blev hævet fra 0,1
Burgerfest vender tilbage til København
For andet år i træk bringes smagen af saftige burgere og lyden af pulserende musik til København, når Københavns Burgerfest omdanner Den Hvide Kødby, Flæsketorvet,
Ny whisky skal sætte fart på Staunings udlandsdrømme
Danmarks mest prisvindende destilleri lancerer en ny bredtfavnende whisky, der skal give dansk whisky det internationale gennembrud. Det skorter ikke på ambitionerne hos Stauning Whisky,
Opdag hemmeligheden bag de perfekte øl- og madkombinationer
Hvordan sætter man øl til mad? Det kan være en udfordring, men en ny brochure fra Danske Ølentusiaster gør det nemmere. Brochuren er udarbejdet sammen
Ny satsning på plantemarkedet: Arla udvider plantebaseret portefølje
Vækstpotentialet for plantebaserede produkter er stort, vurderer Jakob Bernhard Knudsen, som er direktør for Arla JÖRĐ International. Derfor udvider Arla nu brandet med ny produktportefølje
Hent flere