Hvert år køber danskerne 21,5 mio. Arla-skæreoste, og fra uge 35 vil disse oste være pakket ind i en mere klimavenlig emballage, der blandt andet består af biobaseret folie fra sukkerrør og genanvendt plast. Emballagen vil være mærket med et nyt CO2-logo.
Den nye emballage på Arlas oste sikrer ifølge Arla en CO2-reduktion på 173.000 kg om året
– I Arla gør vi en stor indsats for at gøre vores mejeriprodukter mere miljøvenlige, og her er grøn og klimavenlig emballage en helt central del af løsningen. Det nyeste initiativ på området er, at vi nu kan lancere en mere klimavenlig emballage på vores skære- og skiveskårne oste, og det er et vigtigt skridt i vores emballagestrategi, siger Jakob B. Knudsen, landedirektør for Arla Danmark.
Han oplyser, at den mere klimavenlige emballage er endnu et skridt på vejen mod mejerikoncernens ambitiøse klimamål om at reducere den samlede CO2-udledning med 30 pct. inden 2030 sammenlignet med 2015 og blive CO2 neutrale i 2050.
– Vi har indført et nyt CO2-logo på vores produkter for at gøre det lettere for forbrugerne at finde emballager, der er mere klimavenlige. Det gør vi, fordi vi gerne vil hjælpe vores kunder med at tage et grønnere valg, siger Jakob B. Knudsen.