Kohberg Foodservice er nu klar med flere varianter i aktiv-serien. Den nye serie har siden lanceringen i 2015 plantet sig solidt i danskernes brød-hjerter og de professionelle køkkener kan nu glæde sig over tre nye brødtyper på menuen.
– Aktiv-serien er en utrolig populær serie, som forbrugerne og vores kunder i den grad har taget godt imod. Derfor mener vi også, at det nu er oplagt, at tilbyde de professionelle køkkener et større sortiment og dermed imødekomme deres forespørgsler. Forbrugerne i supermarkederne kan også glæde sig til nye varianter på brødhylderne i det nye år, siger Britt Hougaard, der er marketing- og kommunikationschef hos Kohberg Bakery Group A/S.
Til de professionelle køkkener er de nye varianter i serien aktiv sandwich i en frisk variant og aktivproteinbrød nu som tø og servér variant. Og netop muligheden for at tø brødet op, giver storkøkkenerne mulighed for nemt og hurtigt altid at have friskt brød klar til servering. Derudover kan kunderne også glæde sig til en helt ny variant, nemlig aktiv fiber rugbrød. Brødet bidrager, som de andre aktiv-brød, til en varieret kost. Alle produkterne i aktiv-serien er nøglehulsmærket – sandwich- og fiber rugbrødet er også fuldkornsmærket.
En varieret kost er en vigtig del af Kohbergs aktiv-serie, men også smagen spiller en hovedrolle.
– Hos Kohberg er smagen en af de vigtigste parametre for et godt brød. De nye brød i aktiv-serien er bagt efter en unik opskrift, der gør brød aldeles velsmagende. Selvom vi her har stor fokus på ekstra fiber, gode proteiner og kulhydrater er brødene dejlig saftige, siger Britt Hougaard.
Det nye aktiv fiber rugbrød er rig på fibre og fyldt med rugkerner, rugmel og flere af de såkaldte superfoods som chiafrø, loppefrøsskaller og teff frø.
Brødvaner giver brødsucces
Det var egentlig danskernes brødvaner og selve opfattelsen af Kohberg-brandet, som Kohberg ville forsøge at ændre med aktiv-serien. Nu står brødproducenten med en enestående produktlinje, der har solgt som varmt brød. Men danskerne har også selv været en stor del af succesen.
– Danskerne er i de senere år blevet mere og mere bevidste om, hvad de putter i munden. Vi har tydeligt kunne mærket en efterspørgsel efter et alternativ, når det gælder traditionelt brød. Og derfor er det i lige så høj grad danskerne selv, der har dannet grundlaget for aktiv-seriens succes – både i forhold til detail og foodservice, siger Britt Hougaard.
Hun understreger, at Aktiv-serien ikke stopper her.
-Efterspørgslen kræver, at Kohberg hele tiden udfordrer sig selv i forhold til produktudviklingen, hvilket betyder, at der løbende kommer nye varianter ombord – og allerede nu er nye aktiv-varianter i støbeskeen, som på ingen måde minder om traditionelt brød, som vi kender det fra brødhylderne, slutter Britt Hougaard.