• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Konfekture04. 08. 2022 | Helle Friemann Nielsen

Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

Konfekture04. 08. 2022 By Helle Friemann Nielsen

Det velkendte gourmetlakridsbrand Lakrids by Bülow henter seniorprofilen Martin Lyngaa Simonsen ind fra Implement Consulting Group til en nyoprettet stilling som Chief Commercial Officer. Samtidig tiltræder to interne profiler nye stillinger hos lakridsfabrikanten, når Patricia Winkel-Pedersen gør kometkarriere og forfremmes til Marketing Director, og Michael Ewald Hansen påtager sig rollen som Chief Digital Officer.

-Vi er glade for endelig at kunne løfte sløret for vores nye kommercielle organisationsstruktur, der skal styrke Lakrids by Bülow’s brand og vækst internationalt. I praksis betyder det, at vi samler alle vores salgsaktiviteter i én kommerciel afdeling under Martin Lyngaa Simonsen, og vi glæder os meget til at drage fordel af hans store erfaring, siger Fredrik R. Nilsson, CEO i Lakrids by Bülow. Han fortsætter:
-Vi er enormt stolte af at kunne tiltrække en så kompetent seniorprofil som Martin, men vi er lige så stolte over at kunne hente kræfter indefra til nøglestillingen som Marketing Director. Det er vigtigt for os som virksomhed at tiltrække unge talenter og give dem rum til udvikling. Patricia har været hos os i to år, hvor vi har set hende vokse og skabe overbevisende resultater, og vi har fuld tillid til hende i den nye rolle som Marketing Director.

Nu struktur skal bidrage til global vækst
Den nye kommercielle afdeling skal ledes af Martin Lyngaa Simonsen, der tiltræder stillingen som Chief Commercial Officer. Martin kommer med mange års erfaring som senior partner og ejer fra Implement Consulting Group, hvor han i de sidste 10 år har hjulpet virksomheder med at opnå vækst gennem kommercielle vækststrategier. Med mere end 100 succesfulde projekter i porteføljen, en dybdegående forståelse for kunderejsen på tværs af kanaler og erfaring som omni-channel arkitekt, skal han i tæt samarbejde med ledelsen, stå i spidsen for virksomhedens kommercielle strategi, og får samtidig ansvaret for alle salgskanalerne, som igennem endnu større synergier skal bidrage til den globale vækst.

Derudover har Martin erfaring som rådgiver hos Qvartz og Deloitte Business Consulting, en sideløbende aktiv karriere som efterretningsofficer og major af reserven igennem 25 år, og en uddannelsesbaggrund i forretningsstrategi, økonomi og IT fra Aarhus Universitet.

I en alder af blot 31 år har Patricia Winkel-Pedersen gjort kometkarriere hos lakridsfabrikanten og tiltræder stillingen som Marketing Director fra 1. august.

Patricia kom til Lakrids by Bülow fra Nestlé Nespresso i 2020 og har de seneste to år bidraget til at øge kendskabsgraden til brandet på tværs af virksomhedens kanaler, blandt andet gennem brandingkampagnen ”Share it with a hater”, senest i rollen som Global PR & Communications Manager. Som Marketing Director får Patricia fremover ansvaret for konfekturemærkets marketing- og kommunikationsinitiativer.

Michael Ewald Hansen tiltrådte fra 1. juli 2022 stillingen som Chief Digital Officer med ansvar for den digitale transformation på tværs af organisationen, en proces han allerede har været en del af de seneste år. Michael kom til Lakrids by Bülow i 2018 som E-commerce Director fra en lignende stilling hos Kjær & Sommerfeldt.

Som Chief Digital Officer skal Michael stå for den digitale side af virksomhedens forretningsstrategi og optimere processer på tværs af organisationen, der skal drive den digitale omsætning. Samtidig bliver han ansvarlig for indførelse af digitale teknologier og den digitale kundeoplevelse.

Med en vækst på 14 pct. kunne Lakrids by Bülow lukke bogen til 2021 med den højeste omsætning hidtil på 293 millioner kroner. Virksomheden, der er på en international mission om at få hele verden til at elske lakrids, åbnede i marts en konceptbutik i hjertet af Stockholm, ligesom de lancerede en amerikansk webshop (www.lakridsbybulow.us) tidligere i år. Med planer om fortsat international ekspansion, blandt andet med åbningen af en butik i Mall of the Emirates og midlertidige butikker i München og Frankrig, styrker lakridsfabrikanten nu organisationen yderligere.

Skrevet i: Konfekture

Seneste nyt fra redaktionen

Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

Foodservice27. 11. 2025

En kok må ikke gå tomhændet, siges det – men på Green Mango på Frederiksberg er det præcis, hvad de gør, selvom der hver uge kommer 800 kilo varer ind ad døren. God mad kræver gode råvarer, og de vejer tungt. På Godthåbsvej på Frederiksberg kommer der hver uge omtrent 800 kilo kokosmælk, ris og

Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

Forskning og uddannelseLandbrug27. 11. 2025

Et internationalt forskerhold med Københavns Universitet, Shanghai Jiao Tong University og University of Nottingham i spidsen har opdaget, hvordan planterødder er i stand til at trænge igennem hård og tæt jord ved hjælp af et velkendt ingeniørprincip. Opdagelsen kan få stor betydning for fremtidens

aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

AktueltDrikkevarerFoodservice27. 11. 2025

Admiral Hotels restaurant aye aye har vundet prisen for Best Newcomer List ved Star Wine List of the Year Denmark 2025, en international anerkendelse, der hylder verdens bedste vinkort og de mennesker, der står bag. Med kun 48 finalister på tværs af Danmark var aye aye allerede blandt en

Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring27. 11. 2025

Mange kløer sig nok frustreret i håret over at skulle finde idéer til aftensmaden, men et madplansunivers med madblogger og influencer Julie Bruun er en stor succes. ‘Hvad skal vi have til aftensmad?’ Det spørgsmål stiller mange danskere sikkert sig selv flere gange om ugen, men hjælpen er lige

Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

Miljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed27. 11. 2025

Madland udgiver nu rapporten ‘Grøn madhandel i København – alternative, sunde og grønne madkanaler’, der er udarbejdet for Københavns Kommune som et dialogredskab til politikere, embedsfolk og andre beslutningstagere. Rapporten giver det første samlede overblik over de mange typer aktører og

Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

Kød, fisk og fjerkræ25. 11. 2025

Med afsæt i en række nødvendige og konsekvente beslutninger er det lykkedes Danish Crown at styrke afregningen til andelsejerne og få stoppet en kritisk tilbagegang i tilførslerne af grise. De kommende to år vil der være fokus på at gennemføre en omfattende transformation af koncernen, så der skabes

Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

FoodserviceFrugt og grøntFødevareproduktion25. 11. 2025

Nemco, der er leverandør af udstyr til fødevareindustrien, lancerer nu en skæremaskine til plantebaserede fødevarer på det danske marked. Der er tale om Maxx 200 HMT-maskinen fra den anerkendte tyske producent holac Maschinenbau. Maxx 200 HMT indgår i en serie af innovative skæremaskiner, som

Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed25. 11. 2025

Det er sjældent de grønne retter, der finder vej til middagsbordet, når kødet udelades. De mest spiste vegetariske aftensmåltider er nemlig rugbrød, toast, pasta, yoghurt og pizza – retter, der i gennemsnit indeholder færre grøntsager end måltider med kød. Det viser den årlige undersøgelse

Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

AktueltFoodservice25. 11. 2025

Søndag dystede landets dygtigste kokke og tjenere ved semifinalerne til Årets Kok og Årets Tjener 2026. Nu er finalisterne fundet til finalerne i marts. Seks tjenere og seks kokke er videre til finalerne i Årets Kok og Årets Tjener 2026. Det står klart efter søndagens semifinaler på Kold

Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

Kød, fisk og fjerkræTop25. 11. 2025

JN Meat International har igen vundet en VM-titel i World Steak Challenge, som er blevet afgjort ved en storstilet prisuddeling i London. Det er fjerde gang, at Slagelse-virksomheden med grundlægger og kødsommelier John Sashi i spidsen sikrer en anerkendelse i det prestigefyldte

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik