Royal Unibrew har med egne ord leveret et solidt sæt resultater for 2011 og klarer sig generelt bedre end konkurrenterne.
Topchef Henrik Brandt peger blandt andet på, at Faxe Kondi har øget sin markedsandel på det danske sodavandsmarked med fire procent. Samtidig har lanceringen af det nye pilsnermærke Royal Plsnr medvirket til at øge Royal-mærkets markedsandel i Danmark med næsten 10 procent. Premiumsegmentet i Danmark vurderes under et at være faldet én procent målt i volumen, mens sodavandsmarkedet steg omkring tre procent. Til sammenligning leverede Royal Unibrew en volumenfremgang i Danmark under et på tre procent samt en uændret omsætning målt i værdi.
I Italien faldt Royal Unibrews volumener med to procent og nettoomsætningen med fire procent. I Tyskland og i grænsehandelen steg Royal Unibrews volumen med tre procent og omsætningen med omkring én procent. I Østeuropa fastholdt Royal Unibrew sin position i Lithauen, hvor ølmarkedet generelt voksede med fem procent. Endelig vandt Royal Unibrew markedsandele i Letland.