• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Ikke kategoriseret17. 01. 2023 | Mikkel Bækgaard

Stryhns lancerer nøglehulsmærkede pålægssalater

Ikke kategoriseret17. 01. 2023 By Mikkel Bækgaard

Som en del af ambitionen om at sikre sundere alternativer til forbrugerne, lancerer Stryhns Gruppen nu nøglehulsmærkede pålægssalater fra K-Salat som den første fødevareproducent i kategorien. Det gør de som de første på markedet.

Nøglehulsmærkede pålægssalater

Med afsæt i velkendte hverdagsklassikere fra K­-Salat, er Stryhns Gruppen de første i markedet til at lancere nøglehulsmærkede pålægssalater. Det betyder, at pålægssalaterne fremover vil indeholde 30 % mindre fedt, salt og sødt – og flere grøntsager. 

”Som en af landets største leverandører, tager vi et medansvar i at sætte sundhed på dagsordenen, og vi har som mål, at vi inden 2025 tilbyder danskerne et sundere alternativ til de originale varianter. Derfor er vi utroligt stolte af, at vi nu er klar til at lancere nøglehuls­mærkede pålægssalater – og så endda som de første,” siger Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen.

Med nøglehulsmærket melder K-­Salat sig for alvor på banen med et sundere alternativ inden for pålægssalater.

”Forbrugerne efterspørger i stigende grad sundere og mere klimavenlige fødevarer, og det er en tendens, vi kommer til at opleve endnu mere i fremtiden. Og der er det naturligvis vores ambition at være med helt forrest,” siger Lars Bo Christiansen. 

Ny indpakning men samme smagsoplevelse

De tre nøglehulsmærkede pålægssalater – Italiensk Salat, Skinkesalat og Æggesalat – imødekommer især den yngre målgruppes ønsker om mindre mayonnaise og mere grønt men med samme gode smag og kvalitet.

”Gennem en god innovationsproces og et tæt samarbejde mellem vores dygtige marketing- og innovationsmedarbejdere, er vi lykkedes med at lave et sundere men stadig velsmagende alternativ til det klassiske frokostbord eller det lette aftensmåltid. Det har bl.a. krævet et omfattende kvalitetsarbejde og en lang række smagstest,” fortæller Lars Bo Christiansen og fortsætter:

”Vi har også givet emballagen et løft for at sikre, at budskaberne fremstår tydeligt, og at produkterne fanger kundernes opmærksomhed, når de går langs kølemontrerne i dagligvarehandlen. Vi håber, at forbrugerne vil tage godt imod vores nyeste skud på stammen.”

Ambitionen er at udvikle endnu flere produkter til den nøglehulsmærkede pålægssalat­kategori i de kommende år.

Om Nøglehullet

Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper forbrugerne med at vælge sundere og leve efter de officielle kostråd. Ved at vælge produkter med Nøglehullet til i din kost, kan forbrugerne nemmere styre, hvor meget fedt, salt og sukker samt, der sniger sig med i kosten i løbet af ugen – samtidig med, at kroppens behov for fuldkorn og kostfibre bliver dækket. (Kilde:https://altomkost.dk/maerker/noeglehullet/private)

Skrevet i: Ikke kategoriseret

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  •  05-06-2025

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde ›

    Spirax Sarco Danmark
  •  05-06-2025

    Lær at håndtere lækager på 90 min. ›

    DENIOS ApS
  •  03-06-2025

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025 ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  02-06-2025

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder ›

    Nemco Machinery A/S
  •  28-05-2025

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer ›

    DENIOS ApS
  •  28-05-2025

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  22-05-2025

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert ›

    DENIOS ApS
  •  21-05-2025

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’ ›

    Dagrofa Foodservice A/S
  •  15-05-2025

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø ›

    DENIOS ApS
  •  13-05-2025

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions ›

    Busch Vakuumteknik A/S

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

/Brochurer
/White papers

  • Image Brochure
  • Kaffetid – Kaffe med bæredygtig profil
  • Kaffetid – Kaffe og te på højt niveau
  • Kaffetid – Fuldendte kaffeoplevelser
  • Kaffetid – Skab kaffekultur med Merrild & lobbyliv med Lavazza
  • Kaffetid – Det oser af god caféstil
  • Kaffetid – Den Aktive Kaffepause
  • Kobia 100 års jubilæum
  • Kaffetid – Skab værdi for dit personale med go’ kaffe
  • Scandinavia Grapevine Summer 2018
Se alle ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik