• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Ikke kategoriseret29. 03. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Michelin-drys over Tivoli

Ikke kategoriseret29. 03. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Sommeren kommer til at stå i højgastronomiens tegn i Tivoli, når både spanske, danske og islandske stjernekokke disker op med Michelin-hædret mad i Det Japanske Tårn.

Det Japanske Tårn bliver centrum for gastronomi af højeste klasse i sæsonen 2022.

Foodies og gastroturister kan godt begynde at glæde sig. Tivoli byder igen i år Havens gæster på mad i internationale topklasse i Det japanske Tårn. Sidste år var det de to-stjernede Michelin-restauranter AOC og færøske KOKS, som trak fulde huse. I år gentager Tivoli altså succesen og byder hele tre klasserestauranter inden for i forlystelseshaven.

Studio
Fra den 21. april til den 25. juni byder Restaurant STUDIO velkommen og giver Tivolis gæster mulighed for at opleve, hvorfor køkkenchef, Christoffer Sørensen, er kåret til årets unge kok i Michelinguiden og har opnået Global Master Level i den danske White Guide. Christoffer Sørensen er endda nomineret i hele to kategorier ved dette års Årets Ret-konkurrence, som bliver kåret af Danske Madanmeldere. Til gæsterne i Det japanske Tårn har Christoffer Sørensen sammensat en gennemført gastronomisk oplevelse med ni serveringer, som afspejler det spirende forår og har særlig vægt på skånsomt fanget fisk, danske østers og blæksprutter, samt sæsonens udbud af grønt, understøttet af syltninger og fermenteringer. Restaurant STUDIO er p.t. ved at finde nye lokaler, så pop-up restauranten i Tivoli er eneste chance for at opleve Christoffer Sørensen og co’s mad henover sommeren.

– Tivoli er et sted, hvor traditionen lever, men hvor innovation og nytænkning altid har været velkommen. Sådan er Studio også. Vi har rødder i det traditionelle håndværk, men vi udfordrer vanetænkningen og søger hele tiden udviklingen for at vise vores gæster nye veje til velsmag med kant og karakter. Vi vil gerne tilføje den gamle have et gastronomisk særpræg, som sætter nye standarder for, hvor godt man kan spise i Tivoli, siger køkkenchef Christoffer Sørensen.

Paco Morales
Efter Studio rykker en af Spaniens mest hypede kokke, Paco Morales, ind i Det japanske Tårn. Paco Morales, der også kendt som kokkeverdenens Indiana Jones, laver hvad der bedst kan betegnes som ”gastro-arkæologi”, hvor han genopdager og genopfinder mad fra det 10.-15. århundrede og skaber smukke, velsmagende retter, der forbinder fortidens ingredienser og smage med nutidens avancerede teknikker. Til gæsterne i Tivoli har han skræddersyet en unik menu, som indeholder både andalusiske og danske ingredienser samt mere klassiske gourmet-råvarer som østers, tun og marv, og som kombinerer oplevelserne fra hans to-Michelin stjernede NOOR i jordnære versioner med den mere uformelle, udogmatiske og legesyge restaurant El Bar. Paco Morales’ mad kan opleves fra den 2. juli til den 28. juli.  

– Det er lykkedes mig at sætte Córdoba på det gastronomiske verdenskort. Nu er det min ambition at bringe skønheden og ideerne fra mit koncept videre ud i verden, og Tivoli er en vidunderlig platform til at nå ud til foodies og gastro-entusiaster i Danmark. Jeg har fået at vide, at Det japanske Tårn har 2800 lyspunkter, men vi tror, at vores projekt vil få det til at skinne endnu stærkere, siger Paco Morales.

Restaurant Dill
Pop up-sæsonen rundes af fra den 1. august til den 11. september med islandske Restaurant Dill, som byder på noget så unikt som islandsk Michelinmad. Ejer og chefkok Gunnar Karl Gìslasson serverer uforudsigelig og kreativ islandsk fine dining, som på den ene side har fødderne dybt plantet i islandske madtraditioner og råvarer og på den anden side er fyldt med moderne teknikker, legesyge og internationalt udsyn. Gunnar Karl Gìslasson kommer til Tivoli med en menu, som er bygget op om islandske råvarer og teknikker som vintertørret havkat, tang, frisk fisk, fermentering og Hangikjöt, som er kød røget over tørret fåregødning, og som samtidig trækker på inspiration og teknikker fra hans tid fra en række toprestauranter i Danmark og New York. Ligesom KOKS bragte Færøerne ind i Tivoli sidste år, får Tivolis gæster med Dill en unik mulighed for at smage islandsk mad fra øverste hylde uden at skulle finde passet frem og veksle valuta.

– Min ambition er at bringe noget unikt og ægte islandsk til København. Dill handler om islandske ingredienser og traditioner serveret på en smuk og elegant måde. Samtidig er målet at skabe en varm, rar og uprætentiøs stemning – et sted hvor vores gæster føler sig hjemme. Jeg arbejdede i Danmark for cirka 20 år siden under stjernekokke som Jens Peter Kolbeck, Erwin Lauterbach og Mikkel Maarbjerg. Det var en magisk tid, og jeg har savnet København lige siden. Så det her er en perfekt mulighed for at komme tilbage og opleve nogle fantastiske uger i en by, som jeg elsker og savner, siger chefkok og ejer, Gunnar Karl Gìslason.

Gastronomisk hovedstad

Hos Tivoli er de glade for at kunne tiltrække profiler af den kaliber til den gamle have.

– Tivoli skal være kendt for altid at have noget for enhver smag og pengepung, når det kommer til et måltid mad.  Vi er derfor glade for, at vi igen i år kan tilbyde vores gæster restaurantoplevelser i verdensklasse. Tivoli skal være et sted, hvor gæsterne bliver udfordret på alle sanser. Derfor er gastronomien et helt selvfølgeligt fokuspunkt for os, og vores ambition er, at Tivoli med tiden også skal være en international gastro-destination. Vi er allerede kendt for mange ting, som folk er villige til at rejse efter, men vores målsætning er, at man også vil rejse efter det gode måltid i Tivoli på samme måde som den gode tur i rutsjebanen eller det smukke haveanlæg. Tivoli har alle dage handlet om udsyn, og det er skønt, at vi igen i år kan vise så meget af den gastronomiske verden frem og give Havens gæster unikke spiseoplevelser på højeste niveau. Samtidig med at vi fortsat har alverdens til gode, fortæller Susanne Mørch Koch, Tivolis direktør.

– København er en gastronomisk hovedstad, og vores mål er at Tivoli skal afspejle det, der sker på den københavnske madscene. Så vi er glade for, at vi har fået et flot line up i hus, som passer godt ind i vores overordnede food-strategi. Vi ved, at gæster fra ind- og udland er parate til at rejse langt for at opleve det udsøgte måltid, og nu hvor corona-restriktionerne er ophævet, håber vi for alvor, at der kommer gang i gastro-turismen igen. Vi giver i hvert fald foodies og gastro-folk tre gode grunde til at tage rejsen hertil. Dill er eksponent for nordatlantisk gastronomi, som er noget af det mest hypede for tiden, Paco Morales er en af verdens varmeste kokkenavne, og så er det fantastisk, at STUDIO og Christoffer Sørensen fortsætter deres rejse hos os og giver Tivolis gæster mulighed for at smage en af dansk gastronomis allerstørste talenter. Vi håber og regner med, at det bliver en lige så stor succes som sidste år, og at de gæster, som ikke fik bord sidste år, kan komme ind i år, uddyber senior director for Tivoli High End, Mikkel Ulstrup.

Pop up i Det japanske Tårn åbner d. 21. april med STUDIO. Billetter til alle tre pop-ups kan købes fra d. 24. marts her: http://www.tivoli.dk/popup – Tivoli åbner for sommersæsonen d. 8. april

Skrevet i: Ikke kategoriseret

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  •  05-06-2025

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde ›

    Spirax Sarco Danmark
  •  05-06-2025

    Lær at håndtere lækager på 90 min. ›

    DENIOS ApS
  •  03-06-2025

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025 ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  02-06-2025

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder ›

    Nemco Machinery A/S
  •  28-05-2025

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer ›

    DENIOS ApS
  •  28-05-2025

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  22-05-2025

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert ›

    DENIOS ApS
  •  21-05-2025

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’ ›

    Dagrofa Foodservice A/S
  •  15-05-2025

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø ›

    DENIOS ApS
  •  13-05-2025

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions ›

    Busch Vakuumteknik A/S

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

/Brochurer
/White papers

  • Image Brochure
  • Kaffetid – Kaffe med bæredygtig profil
  • Kaffetid – Kaffe og te på højt niveau
  • Kaffetid – Fuldendte kaffeoplevelser
  • Kaffetid – Skab kaffekultur med Merrild & lobbyliv med Lavazza
  • Kaffetid – Det oser af god caféstil
  • Kaffetid – Den Aktive Kaffepause
  • Kobia 100 års jubilæum
  • Kaffetid – Skab værdi for dit personale med go’ kaffe
  • Scandinavia Grapevine Summer 2018
Se alle ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik