En tår iskold mælk direkte fra kartonen – det er noget, hver fjerde dansker sætter pris på. Og det er ikke kun teenagere, der kan finde på at luske sig til en slurk direkte fra kartonen. Hver tredje mand over 18 år tager nemlig somme tider den korte vej fra karton til mund. Det viser en ny undersøgelse fra Mejeriforeningen, der netop har lanceret en kampagne, der sætter fokus på dansk mælk.
Mænd og kvinder er forskellige – også når det kommer til deres mælkevaner. Mens hver tredje mand skipper glasset til fordel for kartonen, når de vil have en tår svalende mælk, gælder det samme kun for hver ottende kvinde. Det viser en ny undersøgelse, som Mejeriforeningen har foretaget gennem Epinions Danmarkspanel.
Undersøgelsen viser også, at mælk er den fødevare, som er vigtigst for danskerne er dansk. Det kan hænge sammen med, at danskerne forbinder dansk mælk med friskhed, kvalitet og god smag.
Mejeriforeningen har netop lanceret en kampagne, der skal øge danskernes kendskab til Dansk Mælk-mærket. Mærket er forbrugernes garanti for, at mælken er et rent dansk produkt hele vejen fra ko til karton. Se mere om kampagnen på http://www.danskmælk.dk.