Ved Danish Internet Awards gik uddelingens fornemste pris, Publikumsprisen, til Coops nyeste app, Coop Medlem, der blev lanceret i efteråret 2016. På tværs af alle kategorierne var det Coop Medlem appen, der opnåede langt de fleste stemmer.
”Vi er utroligt glade for og stolte over prisen, fordi det er brugerne, der har talt, hvad der er helt afgørende for os,” siger Annette Buck, chef for CRM & Marketing i Coop Medlemsprogram.
Coop Medlem er en del af digitaliseringen af Coop, der skal afløse det gammeldags plastmedlemskort. Med app´en kan de 1,7 millioner medlemmer bl.a. betale med deres mobil og få tilbud, madopskrifter og kvitteringer på mobilen samt modtage nyheder direkte fra deres lokale butik.
”I løbet af medlemsappens knap 8 måneder lange levetid er den blevet downloadet knap 500.000 gange og mere en to millioner personlige tilbud er blevet aktiveret,” siger Annette Buck, og oplyser, at app’en tidligere har vundet sølv i kategorierne Innovation og Mobile-services & tools ved Danish Digital Award. Coop Medlems Appen er udviklet af Coop i samarbejde med Hello Group og Greener Pastures.