• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Certificering
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Emballage
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Klimateknologi

Konfekture04. 08. 2022 | Helle Friemann Nielsen

Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

Konfekture04. 08. 2022 By Helle Friemann Nielsen

Det velkendte gourmetlakridsbrand Lakrids by Bülow henter seniorprofilen Martin Lyngaa Simonsen ind fra Implement Consulting Group til en nyoprettet stilling som Chief Commercial Officer. Samtidig tiltræder to interne profiler nye stillinger hos lakridsfabrikanten, når Patricia Winkel-Pedersen gør kometkarriere og forfremmes til Marketing Director, og Michael Ewald Hansen påtager sig rollen som Chief Digital Officer.

-Vi er glade for endelig at kunne løfte sløret for vores nye kommercielle organisationsstruktur, der skal styrke Lakrids by Bülow’s brand og vækst internationalt. I praksis betyder det, at vi samler alle vores salgsaktiviteter i én kommerciel afdeling under Martin Lyngaa Simonsen, og vi glæder os meget til at drage fordel af hans store erfaring, siger Fredrik R. Nilsson, CEO i Lakrids by Bülow. Han fortsætter:
-Vi er enormt stolte af at kunne tiltrække en så kompetent seniorprofil som Martin, men vi er lige så stolte over at kunne hente kræfter indefra til nøglestillingen som Marketing Director. Det er vigtigt for os som virksomhed at tiltrække unge talenter og give dem rum til udvikling. Patricia har været hos os i to år, hvor vi har set hende vokse og skabe overbevisende resultater, og vi har fuld tillid til hende i den nye rolle som Marketing Director.

Nu struktur skal bidrage til global vækst
Den nye kommercielle afdeling skal ledes af Martin Lyngaa Simonsen, der tiltræder stillingen som Chief Commercial Officer. Martin kommer med mange års erfaring som senior partner og ejer fra Implement Consulting Group, hvor han i de sidste 10 år har hjulpet virksomheder med at opnå vækst gennem kommercielle vækststrategier. Med mere end 100 succesfulde projekter i porteføljen, en dybdegående forståelse for kunderejsen på tværs af kanaler og erfaring som omni-channel arkitekt, skal han i tæt samarbejde med ledelsen, stå i spidsen for virksomhedens kommercielle strategi, og får samtidig ansvaret for alle salgskanalerne, som igennem endnu større synergier skal bidrage til den globale vækst.

Derudover har Martin erfaring som rådgiver hos Qvartz og Deloitte Business Consulting, en sideløbende aktiv karriere som efterretningsofficer og major af reserven igennem 25 år, og en uddannelsesbaggrund i forretningsstrategi, økonomi og IT fra Aarhus Universitet.

I en alder af blot 31 år har Patricia Winkel-Pedersen gjort kometkarriere hos lakridsfabrikanten og tiltræder stillingen som Marketing Director fra 1. august.

Patricia kom til Lakrids by Bülow fra Nestlé Nespresso i 2020 og har de seneste to år bidraget til at øge kendskabsgraden til brandet på tværs af virksomhedens kanaler, blandt andet gennem brandingkampagnen ”Share it with a hater”, senest i rollen som Global PR & Communications Manager. Som Marketing Director får Patricia fremover ansvaret for konfekturemærkets marketing- og kommunikationsinitiativer.

Michael Ewald Hansen tiltrådte fra 1. juli 2022 stillingen som Chief Digital Officer med ansvar for den digitale transformation på tværs af organisationen, en proces han allerede har været en del af de seneste år. Michael kom til Lakrids by Bülow i 2018 som E-commerce Director fra en lignende stilling hos Kjær & Sommerfeldt.

Som Chief Digital Officer skal Michael stå for den digitale side af virksomhedens forretningsstrategi og optimere processer på tværs af organisationen, der skal drive den digitale omsætning. Samtidig bliver han ansvarlig for indførelse af digitale teknologier og den digitale kundeoplevelse.

Med en vækst på 14 pct. kunne Lakrids by Bülow lukke bogen til 2021 med den højeste omsætning hidtil på 293 millioner kroner. Virksomheden, der er på en international mission om at få hele verden til at elske lakrids, åbnede i marts en konceptbutik i hjertet af Stockholm, ligesom de lancerede en amerikansk webshop (www.lakridsbybulow.us) tidligere i år. Med planer om fortsat international ekspansion, blandt andet med åbningen af en butik i Mall of the Emirates og midlertidige butikker i München og Frankrig, styrker lakridsfabrikanten nu organisationen yderligere.

Skrevet i: Konfekture

 

Seneste nyt fra redaktionen

Er du klar til at skifte bøffen ud med portobelloburger?

Miljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 08. 2022

Investering og udvikling af plantebaserede fødevarer er buldret frem de seneste år. Drevet af teknologiske fremskridt og forandrede forbrugsvaner hos især yngre forbrugere kan det potentielt betyde en stor reduktion i CO2 på globalt plan. Det viser en ny rapport fra Boston Consulting Group

Ikke nødvendigt at vælge mellem akustik og hygiejne

AktueltFoodserviceFødevareproduktion08. 08. 2022

Efter to år med coronapandemien er kravene til hygiejne højere end nogensinde før. Samtidig lægges der i stigende grad vægt på en god akustik, der fremmer indeklimaet og det generelle velvære. Nu introduceres akustiklofter til fødevarebranchen, hvor der er behov for sterile

Cateringplatform: vi vil ændre branchen

Foodservice04. 08. 2022

Online platformen Wecater markerer sin entre på markedet med et ønske om at simplificere cateringbranchen. De mener, at cateringvirksomhederne burde lade sig inspirere af take-away branchen, og gøre op med bøvlede henvendelser og uklare menuer. Siden fremmarchen af de mange take-away platforme,

Mulighederne for international øl bobler under overfladen

AktueltDrikkevarer04. 08. 2022

Den globale ølbranche har de seneste mange år kæmpet mod en forventet nedgang i salget af øl, og dommedagsprofetien blev opfyldt fra en noget uventet kant, da corona viste sit grimme ansigt i 2020. Men der er muligheder for at skabe endnu et opsving i branchen. Det globale marked for øl var på

Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

Konfekture04. 08. 2022

Det velkendte gourmetlakridsbrand Lakrids by Bülow henter seniorprofilen Martin Lyngaa Simonsen ind fra Implement Consulting Group til en nyoprettet stilling som Chief Commercial Officer. Samtidig tiltræder to interne profiler nye stillinger hos lakridsfabrikanten, når Patricia Winkel-Pedersen gør

Stort gastronomisk fokus på Formland i Herning

FoodserviceMesser og konferencer04. 08. 2022

To Michelin-kokke og en hel række kendte madinfluencere gæster Formland Autumn, der i år mere end nogensinde favner gastronomi og kulinariske oplevelser. Det sker i messens nye Event-Zone, der foruden bar og café byder på trendtalks og masterclasses, borddækning med kreative trendsættere og masser

Fødevareprisernes himmelflugt får flere til at dyrke deres egne grøntsager

Frugt og grøntFødevareproduktion04. 08. 2022

Stigende fødevarepriser får flere til at dyrke grøntsagerne selv. Plantorama har i år solgt for 23,6 procent flere drivhusplanter end før nedlukningerne og inflationen ramte. Coronanedlukninger og de stigende fødevarepriser har fået flere danskere til at kaste sig ud i at dyrke deres egne

Danskerne spiser ikke lige så sundt som de tror

Miljø og sundhedTop04. 08. 2022

Vi overvurderer os selv, når det kommer til sundheden af det, vi spiser. Det viser en ny undersøgelse udarbejdet af Epinion for Arla, hvor 8 ud af 10 danskere svarer, at de spiser enten lige så sundt eller sundere i dag end for 3 år siden. Sundhedsstatistikker tegner en anden virkelighed. 40

Fiskeristyrelsen lancerer udviklingsprojektbank

AktueltForskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ04. 08. 2022

Fiskeristyrelsen lancerer nu en projektbank, der giver overblik over udviklings- og innovationsprojekter, som er støttet af Den Europæiske Hav- og Fiskerifond (EHFF). Den nye projektbank skal inspirere og sikre bred formidling af viden. Projekterne spænder vidt lige fra eksempelvis udvinding af nye

Dansk conveniencekomet fortsætter med tocifret vækst

Detailhandel og en grosFoodservice02. 08. 2022

Tasteful Foods er på tre år gået fra at være en mindre, dansk leverandør til at have en trecifret millionomsætning og kontorer i fem lande. Omsætningen vokser igen tocifret i 2021, mens markante investeringer i organisation, produkter og salgskanaler gør bundlinjen mindre. Direktøren er glad for

Tilmeld Nyhedsbrev

Arkiv over seneste nyhedsbreve
 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Kaffeflødeis med brændt marengs, klar jordbærsauce/coulis, sprøde tuilles og urter

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Kaffens smag

  • DENIOS ApS

    Hvad skal du gøre med dit defekte lithiumbatteri?

  • DENIOS ApS

    To redskaber der kan skåne din ryg i din håndtering

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Produktion af drivremme med vakuum

  • DENIOS ApS

    God sommer fra DENIOS

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Giver god kaffe sunde og glade medarbejdere?

  • DENIOS ApS

    Sådan udnytter du den stille periode i sommerferien

  • Beckhoff Automation ApS

    Med integreret EtherCAT får du transparent net- og systemovervågning

  • Beckhoff Automation ApS

    EtherCAT i EXP-serien kombinerer for første gang IP67 beskyttelsesklasse med egensikre I/O´er

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Er du klar til at skifte bøffen ud med portobelloburger?

    08.08.2022

  • Ikke nødvendigt at vælge mellem akustik og hygiejne

    08.08.2022

  • Cateringplatform: vi vil ændre branchen

    04.08.2022

  • Mulighederne for international øl bobler under overfladen

    04.08.2022

  • Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

    04.08.2022

  • Stort gastronomisk fokus på Formland i Herning

    04.08.2022

  • Fødevareprisernes himmelflugt får flere til at dyrke deres egne grøntsager

    04.08.2022

  • Danskerne spiser ikke lige så sundt som de tror

    04.08.2022

  • Fiskeristyrelsen lancerer udviklingsprojektbank

    04.08.2022

  • Dansk conveniencekomet fortsætter med tocifret vækst

    02.08.2022

  • Robotter skal i fremtiden udføre rengøringsopgaver i kantinen

    02.08.2022

  • Restaurant Flammen skruer op for digital workforce management

    02.08.2022

  • Lyras A/S udvalgt til prestigefyldt amerikansk projekt

    02.08.2022

  • GUDP-projekt vil producere fødevarer, dér hvor de skal spises

    02.08.2022

  • Flyselskab åbner vertikalt landbrug i giga-skala

    02.08.2022

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk

Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk

Privatlivspolitik
Denne hjemmeside benytter cookies. Acceptér Afvis Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR