Der var stor palaver, da Meyers Køkken pludselig havde problemer med at levere deres nytårsmenuer, hvilket resulterer i et øjeblikkeligt brud med deres leverandør af oksekød.
– Vores nytårsmenu 2017 lovede ‘tournedos af oskemørbrad fra Himmerland’, men det er desværre et faktum, at en mindre del af de lovede menuer indeholdt tournedos tilberedt af oksemørbrad fra Sydamerika, skriver direktøren for Meyers Køkken Carl Johan Paulsen således på facebook.
Kødgrossisten Genz Kød beklager ombytningen – som var resultat af en forkert beslutning, da det ikke var muligt at fremskaffe Himmerland kød i de aftalte mængder og de derfor valgte at supplere med kød fra Sydamerika, uden at informere Meyers Køkken om dette – i en pressemeddelelse:
– Som direktør vil jeg gerne understrege, at det skulle vi naturligvis have håndteret helt anderledes. Det var en dum og forkert beslutning, som jeg på firmaets vegne stærkt vil beklage. Vi har efterfølgende været i kontakt med den berørte kunde (Meyers Køkken, red.), som er helt uden skyld i sagen, og undskyldt over for dem, udtaler Henning Christensen, adm. direktør hos Genz Kød.
Genz Kød har forsikret Meyers Køkken, at kvaliteten på det leverede kød fra Sydmarika til fulde matcher kød fra Himmerland, hvilket Meyers Køkken i sit opslag på facebook også bekræfter er den umiddelbare respons, de har fået fra deres nytårskunder.
– Troværdighed og pålidelighed er alfa og omega for os, og vores kunder skal kunne stole 100 % på os. Vi skærper nu procedurer i alle led; indkøb, varemodtagelse og stikprøvekontrol for at sikre, at noget lignende ikke gentager sig, forsikrer Carl Johan Paulsen.
Himmerlandskød tager også afstand fra sagen, da de er kede af at deres varemærke er blevet misbrugt, da deres kød er 100 % dansk.
– Vi garanterer, at virksomheder, der handler med Himmerlandskød altid får dansk kvalitet, udtaler Himmerlandskød i en pressemeddelelse som henvisning til denne sag.