Unilever brandet Ben & Jerry’s indgår et spændende samarbejde med en større restaurantkæde i Danmark. Det er en del af en ny salgsstrategi for brandet, som ser et stort potentiale i restaurations- og take away-markedet.
Fremover er Ben & Jerry’s at finde på menukortet hos Burger Shack’s 11 restauranter i hele landet, som følge af et øget fokus på nye salgskanaler for Ben & Jerry’s, der ønsker at følge med de nyeste købs- og forbrugsvaner, der især peger mod take away-markedet.
– Vi ser en tendens til, at flere der køber mad med hjem, i stigende grad også tager desserten med i bestillingen. Det er nemt at kunne få det hele ét sted. Med vores samarbejde med Burger Shack får vi en stærk, veletableret partner. Vi ser et stort potentiale i samarbejdet og har ambitioner om flere lignende samarbejder fremover, siger Thomas Høier, der er Salgsdirektør i Unilever der ejer Ben & Jerry’s.
I 2020 etablerede Ben & Jerry’s en Virtual Store via Wolt, hvor ishungrende danskere har kunnet klikke isen direkte hjem til døren. Her oplever Unilever-brandet en stor interesse for hjemmelevering.
Imødekommer kunderne
Burger Shack har 11 restauranter i landet og ejes af DiningSix, der udvikler og driver en lang række restauranter i hele landet. Også her vækker samarbejdet begejstring:
– Ben & Jerry’s er et premium brand, der stemmer godt overens med Burger Shack-konceptet. Det er et brand, der sætter meget arbejde i at levere et produkt af høj kvalitet. Hos Burger Shack arbejder vi med kvalitetsråvarer, der bliver behandlet med omhu. Det er denne standard vores kunder forventer, og vi er glade for, at vi nu kan sætte endnu mere velsmagende kvalitet på menuen, siger Christian Tønnesen, CEO hos Burger Shack.
Samarbejdet har fået en positiv start og man kan nu købe Ben & Jerry’s i alle Burger Shack-restauranter i Danmark. Her vil man til en start kunne købe tre varianter af Ben & Jerry’s-isene: Cookie Dough, Half Baked og Chocolate Fudge.