• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Drikkevarer05. 04. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Nye profiler til 150 år gammel vinhandel

Drikkevarer05. 04. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Den traditionsrige vinhandel Kjær & Sommerfeldt styrker bestyrelsen med to tunge erhvervsfolk. Karsten Poulsen indtræder som bestyrelsesformand og afløser dermed Christian Løche, der går på pension efter 14 år i bestyrelsen. Katia Østergaard, tidligere direktør i HORESTA, bliver nyt bestyrelsesmedlem.

Mads Stensgaard (CEO), Katia Østergaard (nyt bestyrelsesmedlem) og Karsten Poulsen (ny bestyrelsesformand) efter generalforsamling, som foregik i lokaler hos Kjær & Sommerfeldt i forbindelse med den gamle vinbutik i indre København.

Kjær & Sommerfeldt har for få dage siden landet det bedste regnskab nogensinde. Nu styrkes bestyrelsen med to stærke erhvervsfolk, som skal være med til at sikre vækst- og bæredygtighedsstrategien.

Karsten Poulsen, som overtager formandskabet, kommer med erfaring fra en række topposter i dansk erhvervsliv bl.a. fra ISS og Saxobank. Katia Østergaard, som er tidligere direktør i HORESTA, brancheorganisation for hotel- restaurant- og turisterhvervet, bringer stort kendskab og erfaring med sig fra hotel- og restaurationsbranchen.

Mads Stensgaard, CEO i Kjær & Sommerfeldt, hilser de nye bestyrelsesmedlemmer varmt velkommen. For ham passer de begge som fod i hose med virksomhedens ambitioner og planer for de kommende år.

– Jeg ser virkelig frem til samarbejdet både med Karsten Poulsen og Katia Østergaard. Der er ingen tvivl om, at de bringer erfaring, kompetencer og viden til bordet, som kan tilføre stor værdi til den udvikling Kjær & Sommerfeldt er inde i, siger Mads Stensgaard og peger bl.a. på realiseringen af virksomhedens bæredygtighedsstrategi. Ambitionen er at sikre bæredygtig orden i eget hus og blive forstærkeren mellem leverandører og kunder, så der kan træffes bæredygtige valg i hele værdikæden.

Siden 2008 er omsætningen tredoblet og med fremgang på bundlinjen hvert år. Eneste undtagelse er 2020, hvor virksomheden oplever et dyk pga. corona-nedlukningerne. Kjær & Sommerfeldt leverer i 2021 et resultat på knap 27 mio. før skat. Det er en forbedring på mere end 31 millioner kr. siden 2009.

– For mig er bæredygtighed en forudsætning for at drive en seriøs og ordentlig forretning. Derfor skal vi også levere resultater på den tredobbelte bundlinje: mennesker, miljø og økonomi. Nogle områder arbejder vi allerede med som f.eks.en mere bæredygtig distribution gennem partnerskaber, og på andre områder har vi brug for at få skabt overblik og tilegne os en større viden, forklarer Mads Stensgaard. I eksekveringen af strategien, ser han Katia Østergaard som en stærk kompetence, der kan styrke processen. Katia Østergaard stod selv i spidsen for udviklingen af HORESTAS bæredygtighedsstrategi.

– Jeg påtager mig udelukkende bestyrelsesposter i virksomheder, som tager ansvar for at gøre en positiv forskel. Det er der ingen tvivl om, at man gør i Kjær & Sommerfeldt. Her mærker jeg en helt unik passion for mennesker samt en naturlig både lyst og forpligtelse til at agere ansvarligt og yde en indsats for vores omgivende samfund. Det er min klare overbevisning, at samfundsansvar og bæredygtighed kan gå hånd i hånd med vækst, og jeg glæder mig i bestyrelsen til at være med til at sikre den fortsatte udvikling og implementering af bæredygtige tiltag og forankring af verdensmålene i Kjær & Sommerfeldts strategi, siger Katia Østergaard.

Karsten Poulsen, bliver ny formand i K&S. Kasten Poulsen kommer med en solid erhvervserfaring fra store danske virksomheder, hvor han i 19 år i et makkerskab med Eric Rylberg udgjorde topledelsen i en række virksomheder, herunder knap femten år i ISS og Saxobank.

Katia Østergaard er tidligere mangeårig direktør i HORESTA. Katia Østergaard er uddannet advokat og kommer med stor erfaring fra og unikt netværk i HORECA. Katia har desuden stået bag HORESTAs strategi for et bæredygtigt hotel, restaurant og turisterhverv.

Skrevet i: Drikkevarer

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik