Sidste år kom Kohberg i familie med den danske morgenmadsklassiker OTA Solgryn, som blev en del af deres søsterselskab Crispy Foods. Nu mødes de på midten med en blød morgenbolle, der er bagt med OTA Solgryn.
– Kohberg kom i familie med OTA Solgryn, da de blev en del af vores søsterselskab Crispy Food A/S. Med det opstod en oplagt mulighed for at holde en lille familiekomsammen ved morgenbordet. Morgenmadsklassikeren inspirerede vores bagere, og de kombinerede den velkendte smag af OTA Solgryn med en ny morgenbolle, som vi selv synes er blevet lækker, saftig, og så er den endda nøglehul- og fuldkornsmærket, fortæller Britt Hougaard, marketing- og kommunikationschef hos Kohberg.
Den nye Solgrynsbolle kan allerede nu findes ude i butikkerne – hvor man kan kigge efter Kohbergs sort/hvide bagertern og OTA Solgryns ikoniske gule morgensol på rød baggrund.
– I 120 år har danskerne forbundet OTA Solgryn med morgenmad for hele familien. Med havregrød baseret på OTA Solgryn har vi skabt en helt særlig bolle, som giver danskerne en ny mulighed for at nyde OTA Solgryn til morgenmaden, eller når de lige har lyst, siger Britt Hougaard.
Vi køber dansk
Både OTA Solgryn og Kohberg er to stærke danske brands, og med deres nye samarbejde dykker de direkte ned i en stigende tendens blandt danskerne. Efter Corona køber flere danskere i højere grad danske fødevarer, og i en undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer er det for cirka halvdelen af befolkningen vigtigt, at fødevarerne er danskproducerede. – Her hos Kohberg kan vi mærke, at der er en større interesse for at købe danskproducerede fødevarer. Både fordi der har været et større fokus på at støtte lokalt i denne tid, men generelt også af andre bæredygtige hensyn. Derfor er det selvfølgelig også vigtigt for os at fremhæve, at vi for eksempel bager med dansk mel, og at vores brød og boller er bagt på vores tre bagerier fordelt over Danmark, uddyber Britt Hougaard.