Med passion og erfaring inden for kommunikation og bæredygtighed i fødevarerbrancen, skal Nestlés Danmarks nye kommunikationschef styrke virksomhedens position gennem kommunikation af de mange tiltag virksomheden har igangsat bl.a. inden for bæredygtighed.
Den enorme fødevarevirksomhed Nestlé, der har nordisk hovedsæde i København med over 300 ansatte har fået ny kommunikationschef for det danske marked. Valget er faldet på Anna Hagemann Rise, der kommer til koncernen med erfaring bl.a. fra finske Fazer hvor hun var global kommunikations direktør for virksomhedens plantebaserede forretningsområde. Det er da også det voksende fokus på bæredygtighed i Nestlés forretningsstrategi, som Anna ser frem til at styrke gennem sit virke som kommunikationschef:
– Der sker rigtig meget i branchen og hos Nestlé for tiden. Indsatser der styrker alle 3 bundlinjer. Ud over at skabe økonomisk vækst i + 300 lande, har Nestle som verdens største fødevarevirksomhed en afgørende rolle inden for samfundsudviklingen inden for f.eks. grøn omstilling og ansvarlig produktion. Jeg ser i den grad frem til at blive en del af denne udvikling og til at aktivt at tage del i debatten.
Annas CV rummer desuden bureauchef for Roxy, et digitalt kampagne bureau, kommunikationschef for svenske Froosh smoothies hvor hun bl.a. ledte virksomhedens CSR program, konsulent hos Kvindehjemmet og britiske eWATERservices der installerer bæredygtige vandsystemer i Øst Afrika samt deltagelse i nationale politiske debatter, en TedX talk & gæsteforelæser på en række internationale universiteter.
Nestlés nordiske kommunikationschef, Cathrine Suter Osborn, ser ansættelsen som en vigtig del bl.a. i roll-out af Nestlés klimaplan i Norden:
– Nestles bæredygtigheds initatier tæller bl.a. en tydelig global klimaplan som nu implementeres også i Danmark. Anna Rises profil og erfaring med især agendasetting og advocacy, særligt på klima området & ansvarlig produktion, spiller rigtig godt sammen med Nestles styrkede fokus på bæredygtighed også på disse områder.

