REspace vil samle markedsføring af lokaler og butikker til restaurant og detailhandel i én samlet, fokuseret og uafhængig portal. Nichestrategi skal skabe stærk digital markedsplads for lejere, udlejere og andre aktører med tilknytning til restaurationsbranchen og detailhandelen.
Det skal være så nemt, billigt og effektivt som muligt at finde eller afhænde lokaler til en restaurant eller butik uanset om man er ejer, lejer, køber eller sælger af et lokale, det mener ejerkredsen bag REspace, der medmed en fokuseret strategi vil etablere og skærpe sin profil og position som en uafhængige portal og fokuseret markedsplads, der samler og styrker markedsføring af lokaler til detailhandel og restaurationsbranchen. Portalen er målrettet restauratører, butiksejere og andre aktører med tilknytning til restauranter og retailbutikker – deraf navnet REspace.
– Restaurationsbranchen og detailhandelen er i konstant forandring og vi ser, at der er et stort behov for en dedikeret portal. Ikke alene for de to brancher, men også for rådgivere, aktører og samarbejdspartnere, som har fokus på køb, salg og udlejning af lokaler til restauranter og butikker, siger direktør og medejer af REspace, Torben Steen Hansen, der har livslang erfaring som erhvervsmægler.
I stedet for, at lejere og udlejere skal orientere sig på flere portaler og hjemmesider for at finde nye lokaler, vil REspace – som det også er kendt fra rejsebranchen, bilbranchen og det private boligmarked – skabe ét samlet forum. Udover erhvervsmæglere, restauratører og butiksejere henvender REspace sig også til blandt andet udlejere, ejendomsadministratorer, advokater og erhvervsmæglere.
Forbindelse ikke formidling
– REspace formidler ikke lokaler som en traditionel ejendomsmæglervirksomhed. Vi forbinder mennesker og lokaler. Derfor ser vi også vores portal som et supplement til eksempelvis erhvervsmæglernes markeds-føring, siger Torben Steen Hansen.
Via REspace vil kunderne selv kunne uploade og præsentere lokaler, som de har til salg eller ønsker at udleje. Nichestrategien betyder, at REspace ikke vil give adgang for markedsføring af kontor-, logistik- og lager-ejendomme.
Nemt og gennemsigtigt
REspace forretningsmodel er baseret på at tilbyde kunderne adgang til forskellige services, hvor kunderne alene betaler et månedligt abonnement for brug af portalen. Afhængigt af service udgør abonnement mellem cirka 500 og 1.000 kroner pr. måned. REspace opkræver hverken løbende gebyrer eller andre honorar i forbindelse med eksempelvis salg/afståelse af lokaler.
Ejerkredsen bag REspace består udover Torben Steen Hansen af erfarne kræfter med indsigt i og erfaring fra såvel butikshandel, restaurantbranchen og eBusiness/eCommerce.