For tiende gang slår Foodexpo i Herning dørene på søndag op til hundredvis af udstillere, et omfattende aktivitetesprogram og en række spændende nyheder. Selve jubilæet markerer man med velomstdrinks, en tidslinje og en jubilæumsmiddag for udstillerne. Mød blandt andet Fødevarefokus og Food&Drink.
Læs også Food&Drinks store messeudgave af magasinet
Det er en helt klar fødevarebranche, der står klar, når Foodexpo fra på søndag slår dørene op til branchefest. Her er tid til inspiration, netværk og masser af spændende møder, når de tusindvis af gæster strømmer ind for at blive inspireret af de hundredvis af udstillere, der i år er at inde på messen.
“Vi er rigtig glade for den store opbakning fra både nye og velkendte udstillere og samarbejdspartnere, og vi glæder os meget til igen at samle hele fødevarebranchen i Herning. Derudover sætter vi stor pris på opbakningen til vores nye, digitale udstillerplatform, MCH365, og messens nye områder Outdoor og Butikstorvet,” lyder det fra projektleder i MCH A/S Carina Høgsted Kirkegaard, der samtidig konstaterer, at Foodexpo med årets messe er den tiende i rækken, fordelt på tyve år.
Netop jubilæet markeres med velkomstdrinks ved indgangene, jubilæumsromkugler, jubilæumsmiddag for udstillerne og en tidslinje med højdepunkter fra hvert år.
Blandt årets nyheder er et outdoor-område, der ser nærmere på, hvordan udendørsarealer kan anvendes, og hvordan der skabes oplevelser i såvel naturen som under åben himmel generelt. Her vil der være fokus på alt lige fra meditation til te-ceremonier. Og Butikstorvet er skabt i samarbejde med messens samarbejdspartnere inden for detailbranchen og byder på et event- og udstillingsområde med blandt andet boder, spisested, workshops, foredragsscene samt konkurrencer.
En anden nyhed er et modeshow med arbejdsbeklædning. Det består af to daglige catwalks, hvor tøjet præsenteres i glamourøse rammer samt en podieudstilling af tøjet og skoene, som stilles til rådighed af udstillere på messen.
Noget af det fineste at samles på Foodexpo
Netop blandt udstillerne på næste årets jubilæumsudgave af Foodexpo har man været i gang med forberedelserne længe, og forventningerne er i top – for endelig samles branchen igen på Nordens største fødevaremesse, og det er noget, man ser ses frem til.
Det bekræfter blandt andet Sophie Kirkegaard, der er butik- og eventchef i Andersen Winery:
“At fødevarebranchen i bred forstand samles på Foodexpo er noget af det fineste – jeg er vild med, at messen både favner store, etablerede virksomheder og små foretagender på vej frem og på den måde rummer det hele.”
Vineriet, der ligger i Mols Bjerge og netop er blevet økologi-certificeret, fremstiller mousserende vine baseret på lokale råvarer, herunder frugter og bær. Virksomheden har tidligere udstillet på Foodexpo og stiller denne gang op i opgraderet form med flere folk end tidligere i håb om at have ekstra god tid til at præsentere produkter og både pleje og etablere relationer.
“Håbet er, at vi får de vigtigste visitkort med hjem, og at vi kommer i dialog med restauranter, der vil tage vores vine ind på menuen. Men vi er også på udkig efter kroer og badehoteller, der kan se en idé i at have én eller flere af vores flasker på menukortet. Derudover glæder vi os til at blive inspireret og til at møde eksisterende samarbejdspartnere og opdatere dem på, hvad vi aktuelt arbejder med,” lyder det fra Sophie Kirkegaard, der oplyser, at Foodexpo bliver det første sted, Andersen Winery præsenterer sine nye, økologiske produkter.
Alle aspekter af fødevarebranchen
Jubilæumsudgaven af Foodexpo breder sig over 10 haller og beskæftiger sig med alle aspekter af fødevarebranchen – fra gastronomi og specialiteter til vin og spiritus, fra møbler og interiør til køkken og borddækning, fra kaffeautomater og tekstiler til IT og betalingssystemer og fra startups til foodservice og detailhandel. Derudover er den grønne omstilling central på messen, som blandt andet byder på Naturens Spisekammer – en hal, der fokuserer på bæredygtighed samt økologiske og plantebaserede fødevarer.
Foodexpo 2024 trakterer desuden med flere spisesteder, workshopområder, foredrag og debatter samt ikke mindst en lang række fagkonkurrencer – heriblandt de særdeles prestigefyldte Årets Kok og Årets Tjener samt Danmarks Bedste Romkugle.
Mød Food&Drink på Foodexpo, stand nr. F5352
Ud over en perlerække af fødevarevirksomheder, grossister, importører alt godt fra gastronomiens, kan du også møde os fra Food&Drink på messen. Både redaktør Mikkel Bækgaard og key account manager Morten Weihrauch kommer forbi messen, og i vores stand kan du se vores blade og tage en snak med vores team.
Så kig forbi, tag et blad og deltag i konkurrencen om fede præmier fra Oluf Brønnum & Co A/S.