• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Drikkevarer18. 01. 2024 | Mikkel Bækgaard

Mikkeller indgår aftale med Carlsberg: Nyt samarbejde skal styrke Mikkellers salg og distribution

Drikkevarer18. 01. 2024 By Mikkel Bækgaard

Et nyt samarbejde mellem Mikkeller og Carlsberg skal styrke distributionen af Mikkellers øl i Danmark, mens Mikkeller fortsat vil dedikere sig til at udvikle nye innovative koncepter, øl og events. Stifter og adm. direktør Mikkel Bjergsø fastholder stemmemajoriteten i selskabet og fortsætter som adm. direktør, mens Carlsberg erhverver en mindre del af selskabet.

Foto: Theis Mortensen

Der er gode nyheder til danske forbrugere med en hang til kvalitetsøl. I denne uge kunne Mikkeller og Carlsberg nemlig annoncere, at de to har indgået et distributionssamarbejde, hvilket har til formål at øge tilgængeligheden af Mikkellers øl i Danmark. Det betyder, at Mikkellers internationalt anerkendte øl når ud til langt flere kunder end hidtil.

I forbindelse med samarbejdsaftalen erhverver Carlsberg 20 pct. af kapitalandelene i Mikkeller, mens stifter og adm. direktør, Mikkel Bjergsø, fastholder stemmemajoriteten og fortsætter i sin rolle som adm. direktør.

Hos Mikkeller, der siden 2006 har oplevet enorm fremgang og international berømmelse for innovative øl, er man godt tilfreds med samarbejdet:

“Det er en stor dag for mig personligt. Da jeg for snart 20 år siden dedikerede mig til ølbrygning, var det med store armbevægelser og en ambition om at give langt flere adgang til øl af høj kvalitet. I mange år har vi tilbudt vores kunder kvalitetsøl, men har manglet veletablerede salgskanaler. Med Carlsbergs store salgsmuskel, giver samarbejdet mulighed for at nå mange flere forbrugere,” siger stifter og adm. direktør, Mikkel Bjergsø og fortsætter:

“2023 var et rigtig godt år i Mikkeller. Vi fik vendt skuden efter nogle udfordrende år i modvind og fik profitabiliteten tilbage på rette kurs igen. Jeg glæder mig meget til de kommende år, hvor vi for alvor er klar til at sætte Danmark på verdenskortet blandt de bedste ølnationer. Nu også med Carlsberg på holdet, der vil sætte ekstra skub til distributionen af vores øl i Danmark”.

Fokus på innovation og nye markeder

Samarbejdet sikrer Mikkeller en stærk allieret, som kan sætte skub i salg og distribution af Mikkellers øl i Danmark:

“Med dette samarbejde tager vi et kvantespring på distributionsfronten. Det betyder, at vi vil nå ud til langt flere ølentusiaster landet over. Det vil give hele Mikkellers team endnu bedre forudsætninger for at fokusere på at udvikle nye spændende produkter og skabe de oplevelser sideløbende, som kendetegner Mikkeller, via samarbejder, events, ølfestivaller, restauranter og barer, mens vi fokuserer på at indtage nye og eksisterende globale markeder,” siger Mikkel Bjergsø.

Også Carlsberg er glade for at indgå partnerskabet:

“Mikkeller er et stærkt brand, og vi vil gøre vores til, at det får endnu mere succes blandt kunder og forbrugere i Danmark. Vi har en spændende portefølje af specialøl, og med partnerskabet får vi mulighed for at tilbyde kunder og forbrugere endnu flere unikke varianter indenfor kategorien. Vi er optaget af, at Mikkeller beholder sit helt særlige præg samtidigt med, at vi med vores eksekveringsmuskel kan bidrage til vækst i brandet,” siger adm. direktør i Carlsberg Danmark, Peter Haahr Nielsen.

Samarbejdet vil ikke påvirke dagligdagen i Mikkeller, hvor Mikkel Bjergsø fortsætter som adm. direktør. Mikkeller sigter efter at fortsætte succesen med egne barer og restauranter og at forbedre kundeoplevelsen og styrke brandet yderligere samt at udvikle og fremstille nye innovative kvalitetsøl.

Skrevet i: Drikkevarer

Seneste nyt fra redaktionen

Charcuteri kan også være grønt

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Charcuteri er normalt lavet på kød, men sådan behøver det ikke at være, hvis man spørger slagter Michael Museth. Han har gennem flere år eksperimenteret med plantebaseret charcuteri. Det har givet både spændende resultater og masser af udfordringer. Hvad laver en slagter egentlig? Er det noget

Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

Messer og konferencer26. 06. 2025

Det var positivt for både antallet af gæster og omsætningen i byens butikker, at Madens Folkemøde i år blev afholdt i Nykøbing Falster. Økonomiudvalget i Guldborgsund Kommune har derfor besluttet at indgå en partnerskabsaftale med Madens Folkemøde og støtte eventet økonomisk de næste tre

To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ26. 06. 2025

Den amerikanske ”Burger Scholar” og manden bag den ikoniske dokumentar HamburgerAmerica, George Motz, gæster Gasoline Grill igen den 2. og 3. juli. Hvis man missede ham i2019 og 2022, får du man en ny og eksklusiv chance for at sætte tænderne i hansverdensberømte Fried Onion Burger – direkte fra

Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

LandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Når Danmark overtager EU-formandskabet i 2025, falder det sammen med opstarten af forhandlingerne om EU’s landbrugspolitik efter 2027. I den forbindelse opfordres regeringen til at bruge formandskabet aktivt til at fremme en grøn omstilling af landbruget på europæisk plan. Økologisk

Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

AktueltFoodserviceMesser og konferencer26. 06. 2025

Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som

Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

LandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Stærke speakere fra hele Europa samles til Organic Summit i København den 18. og 19. august for at blive enige om et fælles charter med konkrete anbefalinger til, hvordan økologisk produktion og forbrug i EU kan vokse til 25 procent i 2030 og dermed bidrage til omstillingen af den fremtidige

Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud. Madspild er et enormt globalt problem – både økonomisk og klimamæssigt. FN estimerer, at en tredjedel af al mad går til

Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

AktueltFoodserviceMesser og konferencer24. 06. 2025

Sidste uge var en god uge for kokkeveteranen Allan Schultz. Først fik hans restaurant Parsley Salon i Hellerup tildelt i Michelinstjerne, og lørdag kunne han hæve trofæet som vinder af Danmarks største kokkekonkurrence kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem. Det blev Allan Schultz, som med teknisk

De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

AktueltFoodserviceØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Landbrug af Fødevarer kan nu afsløre, hvilke tre offentlige køkkener, der er nomineret til Køkkenprisen 2025. Landbrug & Fødevarer og Køkkenprisens jury er klar til at hædre de offentlige køkkener, hvor faglighed, smag og bæredygtighed går op i en højere enhed. For sjette år i træk uddeles

AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

Forskning og uddannelseFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Indenfor få år kan protein udvundet fra almindeligt kløvergræs være en hovedingrediens i en lang række almindelige fødevarer som f.eks. is, yoghurt og proteindrikke. Forskere på AAU har længe arbejdet på at trække de rene proteinstrenge ud af græsset, og nu er det lykkes at fjerne både smag og farve

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Sommer vedligeholdelsestips til din vakuumpumpe: 6 gode anbefalinger

  • DENIOS ApS

    Sådan udnytter du den stille periode i sommerferien

  • DENIOS ApS

    Så er det sidste chance

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Høj præcision i CNC-fræsning takket være vakuum

  • DENIOS ApS

    Sikker tøndehåndtering starter her

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Charcuteri kan også være grønt

    26.06.2025

  • Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

    26.06.2025

  • To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

    26.06.2025

  • Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

    26.06.2025

  • Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

    26.06.2025

  • Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

    24.06.2025

  • Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    24.06.2025

  • Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

    24.06.2025

  • De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

    24.06.2025

  • AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

    24.06.2025

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik