• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ19. 08. 2025 | Mikkel Bækgaard

McDonald’s og Danish Crown sikrer nye danske arbejdspladser

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ19. 08. 2025 By Mikkel Bækgaard

Et nyt samarbejde mellem McDonald’s i Norden og Danish Crown kommer til at skabe op mod 100 nye arbejdspladser i Vejen Kommune frem mod sommeren 2026.

Danish Crown er allerede begyndt at indrette en spritny produktion i Vejen. Over 5.000 kvadratmeter skal udstyres til at producere burgerbøffer til McDonald’s hamburgere, Quarter Poundere og Big Mac’s i et omfang, så Danish Crown kommer til at ansætte mellem 80 og 100 nye medarbejdere i løbet af de næste 12 måneder.

“Det er fantastisk, at McDonald’s har valgt os til producere deres burgerbøffer fremover. Med aftalen skaber vi både et stort antal nye arbejdspladser i Danmark og leverer et meget synligt bevis på, at den forsyningssikkerhed, vi kan tilbyde som landsmandsejet fødevareproducent, gør os til en attraktiv samarbejdspartner, siger Niels Ulrich Duedahl,” Group CEO i Danish Crown.

For McDonald’s er det positivt, at der i løbet af sommeren 2026 kommer dansk oksekød i burgerne. Kæden er altid på udkig efter samarbejdspartnere, der kan honorere både de strenge kvalitetskrav og den volumen, som de 115 danske restauranter, samt restauranterne i resten af Norden, efterspørger. Derfor er aftalen vigtig for kædens administrerende direktør i Danmark, Mads Friis.

“Vi åbnede vores første danske restaurant tilbage i 1981, og både hovedkontoret og vores 25 danske franchise-tagere opfatter McDonald’s i Danmark som en dansk virksomhed. Vi vil gerne bidrage så meget som muligt til samfundet, så det betyder meget for os, hver gang vi finder andre danske virksomheder, der har lige så meget fokus på kvalitetssikring på alle parametre som os selv. Vi er også sikre på, at vores gæster vil synes om, at vi nu får dansk oksekød i vores burgere,” siger Mads Friis.

Sker i eksisterende lokaler

Opbygningen af den nye fabrik i Vejen sker i eksisterende lokaler, som i løbet af de næste ni måneder vil blive gennemrenoveret og udstyret med det nyeste indenfor maskiner og teknologi til produktion af burgerbøffer.

Mens der skal ansættes op mod 30 medarbejdere til at forestå produktionen på fabrikken i Vejen, så bliver der også brug for mellem 60 og 70 nye medarbejdere på Danish Crowns kreaturslagteri i Holsted, der ligger cirka 15 kilometer fra Vejen. De mange nye medarbejdere på slagteriet skal skære alt det oksekød, som den nye fabrik kommer til at forarbejde til burgerbøffer.

“McDonald’s er ekstremt omhyggelige og selektive i valget af nye samarbejdspartnere. Derfor er vi ekstra stolte over at have landet en så vigtig aftale -et resultat af flere års målrettet indsats,” siger Finn Klostermann, der er direktør med ansvar for Danish Crowns oksekødforretning og fortsætter:

“Samtidig er det en helt fantastisk opgave at skulle bygge en ny fabrik op fra bunden, hvor en
kombination af vores nuværende medarbejdere og de mange nyansatte skal sætte en produktion op, der kan møde McDonald’s ønsker på alt fra spisekvalitet til leveringssikkerhed.”

Mie Gjedsted, der er Nordic Sourcing & Category Lead hos McDonald’s er også glad for aftalen.

“Vi stiller store krav til vores leverandører, og jeg er meget glad for, at Danish Crown har været parate til at investere for at leve op til dem. Jeg er ikke i tvivl om, at vi fra sommeren 2026 får kød af høj kvalitet, stor forsyningssikkerhed og skarpt fokus på fødevaresikkerheden. Ikke kun på oksekødet, men også på den bacon, som Danish Crown skal levere til vores restauranter i Danmark, Sverige, Norge og Finland,” siger Mie Gjedsted.

Skrevet i: Foodservice, Fødevareproduktion, Kød, fisk og fjerkræ

Seneste nyt fra redaktionen

Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

Konfekture04. 09. 2025

Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft. Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er

Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

AktueltBrød og kagerFoodservice04. 09. 2025

Der er fokus på alt godt fra kornet i den seneste udgave af magasinet Food&Drink. Læs blandt andet om de seneste trends og om brødserveringen på den nye Restaurant Paula. Vi har dog også fyldt glasset med dansk pinot noir og ser på Sveriges største madmesse i Malmø. Det er årets femte

1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

FoodserviceForskning og uddannelse04. 09. 2025

By- og madoplevelsen Moveat går i partnerskab med uddannelsesinstitutionen DIS og skræddersyer 26 gastronomiske gåture i 10 byer i Danmark. 1400 studerende fra USA bliver introduceret til dansk madkultur og lokal gastronomi. De skal opleve klassikere som smørrebrød, tarteletter og gammeldags

Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

AktueltForskning og uddannelse04. 09. 2025

H.M. Kong Frederik 10. gæster EuroSkills Herning 2025, hvor han blandt andet skal overvære en række konkurrencer og møde en stribe af de danske deltagere. Det officielle europamesterskab for unge faglærte finder sted i MCH Messecenter Herning 10.-12. september, hvor Herning samtidig er vært for et

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

Detailhandel og en grosFødevareproduktionTop04. 09. 2025

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund,

McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

FoodserviceKonfekture02. 09. 2025

Efter succesen med McFlurry Skildpadde går McDonald’s og Toms igen sammen om at give danskerne en ny is-variant. Denne gang er det den ikoniske lakridsslik Heksehyl, der flytter ind i ismenuen hos McDonald’s. McFlurry Heksehyl kombinerer McDonald’s klassiske vaniljeis med en intens lakridssovs,

Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræMesser og konferencerMiljø og sundhedTop02. 09. 2025

Når Food Festival 5.-7. september slår dørene op til Danmarks største madfestival, sætter det professionelle program fokus på et brændende aktuelt emne: Høje priser på især oksekød tvinger både offentlige og private kantiner og storkøkkener til at tænke nyt og grønt. Med målrettede arrangementer

7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

Detailhandel og en grosDrikkevarerØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget på upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, som ellers ville være gået til spilde. Øllen fås eksklusivt i

45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

AktueltDrikkevarerFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

Når verden forandrer sig, vokser behovet for det, vi kan regne med. For mange fynboer er Årets Ævlerov netop dét: en årlig, nærværende tradition, hvor man i fællesskab samler æbler i haven og kører dem til Ørbæk, så de kan blive til most – en tradition hvor fællesskab, omtanke og lokale værdier står

Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

AktueltFoodserviceFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

En ny rapport fra tænketanken ONE\THIRD afslører, at Danmarks madspild nu koster samfundet 11 milliarder kroner årligt. I lyset af de bekymrende tal peger tænketanken på kunstig intelligens som en afgørende teknologi til at vende udviklingen - både hos private og virksomheder. Den nye rapport,

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mindre vedligeholdelse takket være avanceret vakuumgenerering fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Mere end 500 er allerede tilmeldt – skal du med?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

    04.09.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

    04.09.2025

  • 1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

    04.09.2025

  • Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

    04.09.2025

  • Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

    04.09.2025

  • McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

    02.09.2025

  • Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

    02.09.2025

  • 7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

    02.09.2025

  • 45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

    02.09.2025

  • Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

    02.09.2025

  • Findus gør comeback i dansk detailhandel

    28.08.2025

  • Danmark har fået sin første herboende Master of Wine

    28.08.2025

  • Ny madkonkurrence vil samle generationer om kartoflen

    28.08.2025

  • Nye tal: Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

    28.08.2025

  • Anuga med koreansk partnerskab og ti fagmesser

    28.08.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik