• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceMarkedsføring31. 01. 2023 | Mikkel Bækgaard

LOCA Gruppen åbner restaurant i Hvidovres nye kulturhus

FoodserviceMarkedsføring31. 01. 2023 By Mikkel Bækgaard

Der er godt nyt til sultne sjæle i Hvidovre. Den 23. februar åbner restaurant GAARDEN nemlig i Hvidovres nye Kulturhus Risbjerggaard. De erfarne kræfter bag projektet er LOCA Gruppen, som også driver den netop genåbnede toprestaurant STUDIO, Almanak i Operaen og RADIO. Ambitionen er at skabe et gastronomisk forsamlingshus, der kan styrke fællesskaber og sammenhold.

Ret fra Restaurant Gaarden
Restaurant Gaarden åbner 22. februar

I september åbnede Hvidovres nye Kulturhus Risbjerggaard med ambitionen om at blive byens kulturelle fyrtårn. Nu bliver der føjet gastronomi til kulturhusets tilbud, når restaurant GAARDEN den 22. februar slår dørene op og sætter smag på Hvidovres nye kulturcentrum.

Bag GAARDEN står LOCA Gruppen, som i forvejen driver bl.a. den genåbnede toprestaurant STUDIO, Almanak i Operaen og RADIO. Ambitionen med GAARDEN er at skabe et bredt anvendeligt gastronomisk ’forsamlingshus’, som både kan bruges til en kop kaffe og kage eller en hyggelig middag, og som samtidig kan fungere som drivkraft bag nye fællesskaber – for eksempel ved afholdelse af langbordsmiddage, madforedrag og gastronomiske aftener med smagsindtryk fra andre madkulturer, fortæller Merete Holst, CEO i LOCA Gruppen:

”Vi har i et stykke tid set os om efter en restaurant, hvor vi i endnu højere grad kan udleve vores ambitioner om at bruge gastronomien til at skabe større diversitet og inklusion. Med GAARDEN kan vi nå ud til mange med vores tanker og visioner for, hvor godt bæredygtig gastronomi kan smage, og ikke mindst hvor meget fællesskab, der kan opdyrkes omkring det gode måltid. GAARDEN skal være et sted, som husets brugere føler ejerskab over.”

Sukkertop-vinder står bag

GAARDENs gastronomiske linje bliver levendegjort af Thomas Parry, som er LOCA Gruppens gastronomiske udvikler. I 2018 vandt han TV2’s ’Sukkertoppen’, og derudover har den prisvindende dessertkok ansættelser på bl.a The Fat Duck og andre af verdens absolutte toprestauranter med i bagagen. På GAARDEN bliver udtrykket dog mere jordnært, lover han.

”GAARDEN kommer til at stå for mad, som er let at afkode, og som samtidig er prismæssigt tilgængelig for de fleste. Vi kommer til at skabe stor velsmag af sæsonens råvarer, men lige så vigtigt er det, at maden på GAARDEN rummer den samme diversitet som husets brugere. Vi er lige så glade for tyrkisk falafel med tahin og mynte, som vi er for dansk kylling med kartofler og mormordressing eller for en klassisk fransk ’Gateau Marcel’,” siger Thomas Parry.

Et inkluderende hus

LOCA Gruppens overordnede målsætning er at skabe restauranter og koncepter, hvor store oplevelser på tallerkenen går hånd i hånd med en bæredygtig tilgang – ikke bare til råvarer, men også til de ansatte. Social bæredygtighed, inklusion og ordnede forhold har i årevis været en mangelvare i restaurationsbranchen, og det forsøger LOCA Gruppen at gøre op med.

De målsætninger passer som hånd i handske til Hvidovre Kommunes visioner for Kulturhus Risbjerggaard, som netop skal være et inkluderende hus med oplevelser og plads til alle, siger Anders Wolf Andresen, borgmester i Hvidovre Kommune.

”Det er en superspændende forpagter, vi har fået til restaurant GAARDEN. Det er lykkedes at finde nogle erfarne folk, der har bæredygtighed i fokus, og som tror på, at mad og samvær kan skabe livsglæde og styrke sammenholdet. Deres vision om at være stedet, hvor lokale fællesskaber kan skabes og plejes, taler derfor lige ind i den ambition, vi har for Kulturhus Risbjerggaard som hele Hvidovres samlingspunkt. Så det er det perfekte match.”

Skrevet i: Foodservice, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik