• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 06. 2025 | Mikkel Bækgaard

Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 06. 2025 By Mikkel Bækgaard

Efter et år med skærpet fokus på effektiv drift, kunderelevans og digital udvikling besøger flere kunder end nogensinde Lagkagehusets butikker i Danmark, Storbritannien og USA. Det resulterer i en rekordomsætning for 2024 med en vækst på 7,8 pct. og en markant forbedring af driftsresultaterne.

Kunderne strømmer til Lagkagehusets butikker med 60.000 gæster dagligt. Det kan aflæses i bagerkædens årsregnskab, der offentliggøres i dag. Omsætningen er steget til 1.575 mio. kr. mod 1.460 mio. kr. sidste år, svarende til en vækst på 7,8 pct. Driftsresultatet før af- og nedskrivninger (EBITDA) er steget til 207 mio. kr., hvilket er en forbedring på 68,3 pct., mens EBIT er forbedret med 85 mio. kr. og lander på -14 mio. kr. i 2024 mod -99 mio. kr. i 2023.

Adm. direktør Joachim B. Knudsen ser resultaterne som et tydeligt tegn på, at Lagkagehuset er på rette vej:

“Vi glæder os over, at flere kunder end nogensinde besøger os i vores butikker. Det viser, at vi er lykkedes med at styrke vores relevans med nye produkter og et sortiment, der matcher kundernes behov – særligt ved højtider og mærkedage som nytår, halloween og fastelavn,” siger Joachim B. Knudsen og fortsætter:

”Vi har også gjort det mere enkelt at få leveret bagværk derhjemme og til erhvervskunder i Danmark, Storbritannien og USA. Vi er tilfredse med forbedringen i driften, men vi er ikke i mål endnu. Vi skal fortsat arbejde målrettet med at styrke indtjeningen og skabe en endnu stærkere bundlinje på tværs af hele koncernen.”

Danske traditioner og bagværk hitter i Storbritannien og USA

I 2024 har fokus været at styrke Lagkagehusets danske profil internationalt under brandet Ole & Steen. Det har tiltrukket flere kunder i både Storbritannien og USA – og koncepter som »ugens kage« er nu udrullet i Storbritannien som »Treat of the Week«.

“Vi har formået at vende udviklingen for vores butikker i London og New York ved at stå endnu stærkere på vores danske identitet og det, vi er sat i verden for: godt bagværk. Det har givet os et tydeligt løft i salget og har bekræftet, at strategien virker på tværs af vores to udenlandske markeder,” siger Joachim B. Knudsen.

Nye butikker og digital vækst

Lagkagehuset har styrket sin digitale tilstedeværelse markant. En ny app, webshop og et forbedret B2B-loyalitetsprogram har bidraget til fremgang i det digitale salg. I andet halvår af 2024 steg andelen af aktive app-brugere med 30 pct., mens onlinesalget voksede med 43 pct. i løbet af året.

Den digitale udvikling understøttes af en fornyet satsning på fysiske butikker. I februar 2025 åbnede Lagkagehuset sin første nye butik i Danmark siden 2021 – en shop-in-shop i MENY Risskov Brynet – og den 19. maj åbnede endnu en butik i MENY Horsens. Parterne forventer i alt at åbne 10 nye butikker i de kommende 12-18 måneder.

“Det er med stolthed, vi kigger tilbage på et stærkt 2024, hvor vi har forbedret resultaterne på tværs af hele forretningen. Samtidig er vi allerede godt i gang med 2025, hvor vi forventer fortsat vækst drevet af vores fysiske butikker, styrket B2B-salg og en øget digital tilstedeværelse,” siger Joachim B. Knudsen.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros

Seneste nyt fra redaktionen

Grisene strømmer til Danish Crown

FødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrug21. 08. 2025

Kombinationen af en målrettet indsats og en konkurrencedygtig afregning har nu sikret Danish Crown over én million ekstra grise det kommende år. Derfor opretter koncernen nu reelt en venteliste og lukker for nye aftaler om blandt andet væksttillæg. Det er under et halvt år siden, at Danish

Ny koffeinfri kaffe fra Lavazza

Drikkevarer21. 08. 2025

Produkter fri for udvalgte ingredienser vinder frem og præger danskernes forbrugsvaner. Flere og flere vælger alkoholfrie løsninger, og positive tendenser ses også inden for koffeinfri kaffe. Stadig flere vælger koffeinfri alternativer, men det betyder ikke, at de behøver at gå på kompromis med

Med nyt charter udstikker Organic Summit vejen mod 25 pct. økologi i 2030

AktueltFødevareproduktionLandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed21. 08. 2025

Ved afslutningsdebatten på Organic Summit fik finansminister Nicolai Wammen overrakt det charter, som deltagerne på Organic Summit i løbet af de sidste to dage har tilsluttet sig. Charteret udstikker vejen mod 25 pct. økologi i EU i 2030. Et nyt europæisk charter har taget form på Organic

Brønnum inviterer til åbningsfest i Aarhus

AktueltFoodservice21. 08. 2025

Oluf Brønnum & Co. A/S har eksisteret i 150 år. Altid med Herlev som base, men nu slår de også dørene op til ny lokation og showroom i Aarhus. Derfor inviterer virksomheden til åbningsfest d. 12. september. "Vi har eksisteret i 150 år, og selvom vores base altid har været i Herlev, har vi

Smag på succesen: Hoteller bruger mad og forkælelse til at skille sig ud

FoodserviceTop21. 08. 2025

En ny rapport fra en af verdens allerstørste ejendomsmæglervirksomheder JLL viser, hvordan internationale hoteller opnår markant højere belægning og indtjening ved at integrere restauranter med kendte kokke og prisvindende køkkener. Samme tendens gør sig også gældende for hotelbranchen i

Dagrofa går på barrikaderne for dansk frugt og grønt

Detailhandel og en grosFoodserviceFrugt og grønt19. 08. 2025

Nyt initiativ fra Dagrofa skal løfte andelen af dansk frugt og grønt med 10 pct. inden 2030. Med initiativet ”Styrk Rødderne” tager Dagrofa kampen op for at sikre flere danske varer på frugt og grønt hylderne. Det er en udløber af Dagrofas strategi Gro’27 - vækst på vores måde at initiativet nu

McDonald’s og Danish Crown sikrer nye danske arbejdspladser

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ19. 08. 2025

Et nyt samarbejde mellem McDonald's i Norden og Danish Crown kommer til at skabe op mod 100 nye arbejdspladser i Vejen Kommune frem mod sommeren 2026. Danish Crown er allerede begyndt at indrette en spritny produktion i Vejen. Over 5.000 kvadratmeter skal udstyres til at producere burgerbøffer

Mere grønt på gaflen: Den Nationale Grøntuge skal inspirere og vende ærgerlig udvikling

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed19. 08. 2025

Halvdelen af danskerne undlader at spise grøntsager på daglig basis, og de fleste kender ikke de officielle anbefalinger. Den Nationale Grøntuge, der løber af stablen fra i dag, har til formål at vende udviklingen og gøre danskerne klogere på grøntsagernes kvalitet og mangfoldighed. I går

Madland åbner Madsystemskole, der vil styrke unge i systemforandring fra jord til bord

AktueltForskning og uddannelseFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed19. 08. 2025

Madland, det madpolitiske samlingspunkt og fællesskab, går nu i luften med Madland Madsystemskole. Skolen er for unge og andre nysgerrige i København og Aarhus og løfter madsystemiske emner som EUs landbrugspolitik, global retfærdighed, regenerativt hav, fællesskab og engagement og socialøkonomi.

Millionindsprøjtning på vej til dansk mad- og gastronomiturisme

FoodservicePolitik og eksportTop19. 08. 2025

Lokale råvarer, store madoplevelser med stærke fortællinger og gastronomi i verdensklasse tiltrækker hvert år mange danske og udenlandske turister til hele landet. Den styrkeposition vil regeringen nu understøtte med over 40 millioner kroner; et imitativ, som flere parter hilser velkommen. De

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mindre vedligeholdelse takket være avanceret vakuumgenerering fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Mere end 500 er allerede tilmeldt – skal du med?

  • Alflow Scandinavia A/S

    “Vi sender ikke bare ventiler over Øresund – vi sender ekspertviden med”

  • DENIOS ApS

    Ny certificering: Vores batteriskabe bestod testen

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch præsenterer verdens største tørtløbende og luftkølede vakuumpumpe: COBRA NC 2500 C

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Grisene strømmer til Danish Crown

    21.08.2025

  • Ny koffeinfri kaffe fra Lavazza

    21.08.2025

  • Med nyt charter udstikker Organic Summit vejen mod 25 pct. økologi i 2030

    21.08.2025

  • Brønnum inviterer til åbningsfest i Aarhus

    21.08.2025

  • Smag på succesen: Hoteller bruger mad og forkælelse til at skille sig ud

    21.08.2025

  • Dagrofa går på barrikaderne for dansk frugt og grønt

    19.08.2025

  • McDonald’s og Danish Crown sikrer nye danske arbejdspladser

    19.08.2025

  • Mere grønt på gaflen: Den Nationale Grøntuge skal inspirere og vende ærgerlig udvikling

    19.08.2025

  • Madland åbner Madsystemskole, der vil styrke unge i systemforandring fra jord til bord

    19.08.2025

  • Millionindsprøjtning på vej til dansk mad- og gastronomiturisme

    19.08.2025

  • Fødevarevirksomheder i chok: Producentansvar for emballage bliver meget dyrere end forventet

    14.08.2025

  • Organic Summit samler fødevareaktører fra hele Europa i Danmark

    14.08.2025

  • Clever går til kamp mod motorvejsjunk: Åbner caféer i Odense og Kolding

    14.08.2025

  • Nyt danmarkskort skal gøre det nemt at finde vej til de økologiske spisesteder

    14.08.2025

  • Ny analyse dokumenterer klimaaftrykket for dansk frugt og grønt

    14.08.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik