Den nye støtte-kampagne “Støt restauranterne – gå ud og spis” oplever en massiv opbakning på de sociale medier.
Det er brancheorganisationen for Danske restauranter & caféer DRC, der står bag kampagnen “Støt restauranterne – gå ud og spis”, der i disse dage kan opleves i medierne. Anført af en reklamefilm, der på få dage er blevet afspillet mere end 180.000 gange, oplever organisationen og de danske restauranter en enorm sympati fra den danske befolkning
– Det er hjertevarmende at opleve, hvordan kampagnen har taget fart, og hvordan danskerne har været lynhurtige til at sprede det gode budskab på sociale medier, siger Torben Hoffmann Rosenstock, direktør i DRC.
– Det er gået langt over vores forventning.
– Men der er også en del at sympatisere med, pointerer direktøren.
– Dét har regeringens gentagende restriktionsstramninger gjort åbenlyst for alle. Restaurationerne er lige nu i knæ, deres forretningsgrundlag er trinvist blevet mindre og mindre, og danskerne ved godt, at de bliver nødt til at hjælpe. Ellers er det få restauranter, der står tilbage på den anden side af covid19.
Af samme grund har en del restauratører meldt sig som ambassadører for kampagnen, herunder den velkendte kok og restauratør Gorm Wisweh fra Gorm’s Pizza og den karismatiske restauratør Anders Aagaard fra Madklubben (kendt fra tv-programmet Masterchef). De har begge oplevet konsekvenserne af covid19.
– 2020 har indtil nu været mavepuster på mavepuster for vores branche. Derfor er det fantastisk at se, hvor stor opbakning kampagnen får. Jeg håber, det kan få folk til at aflægge deres favoritrestauranter et besøg i den kommende tid, siger Anders Aagaard, stifter og ejer af Madklubben.