IT-virksomheden A-One Solutions kommer deres kunder i restaurationsbranchen til undsætning med en “hjælpepakke”, der skal lette livet for de hårdt prøvede virksomheder.
– Vi har det bedst med at arbejde os ud af kriserne, om det så er en finanskrise eller en pandemi. Vi vil gerne kanalisere noget af vores forretning ind i troen på fremtiden, siger partner i A-one Solution Per Horsted Simonsen om motivet for indsatsen og fortsætter:
– Vi ved, at nedlukningen har ramt nogle af kunderne på en måde, der er helt ufortjent, men vi tror på, at de nok skal lykkes dem, at få forretningen rettet op på den anden side af pandemien. Derfor investerer vi i vores kunder, og vi vinder måske noget loyalitet.
A-one solution tilbyder under nedlukningen at hjælpe sine kunder med at optimere it-løsninger og også ekspandere på dem. Løsningen bygger blandt andet på gratis it-support og softwarelicenser.
En af de kunder, der har glæde af IT-virksomhedens særlige coronahjælpepakke, er Flemming Christophersen, direktør og medejer i Pincho Nation i Danmark. Pincho Nation har to restauranter i Danmark og 70 restauranter i Sverige.
Læs mere om Pincho Nation i FødevareFokus her: Svensker indtager Axeltorv
Restaurantkæden har fokus på digitale løsninger, og i restauranterne bestiller man sin mad via en app på sin egen smartphone. Det har vist sig at være en fremtidssikret model og en stor fordel, at gæsterne ikke deler menukort med andre gæster.
IT-løsninger optimerer forretningen
Mens nedlukningen står på, får Flemming Christophersens restauranter stillet premiumlicenser til Microsoft 365 Business pakken samt support og oplæring af medarbejderne i de nye løsninger til rådighed. Når restauranterne igen åbner, går de tilbage til deres tidligere kundevilkår, uden beregning.
– Da jeg læste tilbuddet fra A-one Solutions, kunne jeg se, at de havde skrevet coronahjælpepakke, men først senere gik det op for mig, at vi ikke skulle betale noget før senere. Jeg troede simpelthen ikke på det, før Per fra A-one Solutions forklarede mig i telefonen, at det var faktisk sådan, det skulle forstås, siger Flemming Christophersen og fortsætter:
– Nu er der jo ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det rigtige på it-fronten. Og når jeg er lukket ned, er det netop det rigtige tidspunkt at få den slags på plads.
Coronahjælpepakken fra A-one Solutions betyder, at Pincho Nation kan investere på et tidspunkt, hvor de fleste må tænke sig ekstra godt om. Og det giver yderligere tro på fremtiden hos restaurantkæden:
– Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med fremtiden. Vi har fået en it-hjælpepakke, som optimerer os på ét felt, og det er en vigtig ting blandt flere, jeg gør under nedlukningen. Når vi åbner igen, vil jeg også åbne restaurant nummer tre i Danmark, siger Flemming Christophersen og tilføjer:
– Jeg kunne vælge at sætte mig over i hjørnet og sige, at det hele var noget skidt, og hvor er det tarveligt! Men det gælder om at fokusere på, hvordan jeg gerne vil have, at tingene skal se ud, når vi får lov at åbne igen. Det hele handler om optimering.
Omfattende IT-løsning
A-one Solutions har med deres hjælpepakker gjort det samme for kunderne, som de ville anbefale under normale forhold for at optimere forretningen, forklarer Per Horsted Simonsen:
– Det, vi er gode til, er at lave den rigtige 365 graders IT-løsning og forstå, hvordan kan vi skabe værdi for kunderne med den. Med Pincho Nation laver vi en workshop, så de lærer at bruge IT-værktøjerne på den bedste måde. Det gælder fx om at kommunikere internt, om projektstyring og om at blive bedre til at holde møder.
Han understreger, at det er en fornøjelse for teamet hos A-one Solutions at vide, at kunderne allerede har den rigtige IT-løsning, når hverdagen efter nedlukningerne vender tilbage. Pincho Nation er en ny kunde hos A-one-Solutions, men hjælpepakkerne kan tilbydes både nye og gamle kunder. For Per Horsted Simonsen er det afgørende, om kunden er parat til at investere tid til at implementere bedre IT og udvikle sin forretning:
– Dem, der tror på sig selv, vil vi gerne hjælpe på vej og give en tidssvarende løsning. Det gode for os er, at vi får loyale kunder og ambassadører, der vil gå ud og anbefale os. Og i forhold til vores normale forretning samler vi på glade kunder, der bliver hos os. Det er klart, at vi på denne måde også udnytter de ressourcer, vi har til rådighed, til at investere i vores egen fremtid.