Geia Food er i juni måned trådt ind i Fuldkornspartnerskabet, hvor Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen, Diabetesforeningen, Fødevarestyrelsen og en række fødevarevirksomheder arbejder sammen om at øge fuldkornsindtaget i Danmark.
– Vi er glade for at træde ind i partnerskabet, så vi kan være med til at få danskerne til at spise mere fuldkorn, siger Jørgen Bentzen Head of Quality hos Geia Food.
Geia Food tilbyder produktløsninger og fødevarekoncepter til detailhandlen med egne produktkoncepter og etablerede varemærker, samt private labels inden for køl, frost, kolonial og drikkevarer.
– Vi ser frem til samarbejdet med Geia Food, og at forbrugerne nu får endnu flere velsmagende fuldkornsprodukter at vælge imellem og, at vi internt i partnerskabet får inspiration fra en ny virksomhed til vores fælles arbejde, siger Rikke Iben Neess kampagneleder for Fuldkornspartnerskabet.
Hun oplyser, at der nu er 30 dedikerede fuldkornspartnere, som arbejder sammen om at få danskerne til at spise Fødevarestyrelsens officielle anbefaling på 75 gram fuldkorn om dagen i gennemsnit. Danskerne spiser i dag 63 gram fuldkorn om dagen i gennemsnit, og 30% af danskerne spiser den anbefalede mængde fuldkorn. Så der er stadig en vej at gå, før Fuldkornspartnerskabet er i mål.