For at nå i mål med den ambitiøse mission om at få hele verden til at elske lakrids, inddrager Lakrids By Bülow forbrugerne i produktudviklingen.
Hos mange virksomheder ser man ikke de åbenlyse muligheder i at involvere forbrugerne undervejs i processen, før et færdigt produkt rammer hylderne. Men hvis man spørger Lakrids By Bülow, er forbrugerne et af de største aktiver, man som virksomhed har, da de kan være med til at forme brandet og produkterne i den rigtige retning.
– Samspillet med vores kunder er essentielt for os. Den udvikling og udveksling af ideer, der opstår, er meget givende for vores produktudvikling. Derfor handler det for os om at lytte godt efter. Ja, vi er eksperterne, men der sker spændende ting, når vi lytter på dem, der skal kunne lide vores produkt. De er trods alt eksperterne i at vide, hvad de godt kunne tænke sig. Det er en del af vores DNA at være nysgerrige, og det er præcis den nysgerrighed og tæthed med vores kunder, vi altid har for øje at pleje og udvikle, siger kreativ direktør, Johan Bülow.
Fik du læst: Gratis lakrids skal omvende verden
Hos Lakrids By Bülow tror man på forbrugerinddragelse som det stærke parameter, der bidrager til at skabe morgendagens brands og loyale forbrugere. Derfor er Lakrids Lovers smagspanelet, der gik i luften i 2021, blevet en essentiel del af lakridsproducentens virksomhedsstrategi. Som medlem får forbrugere mulighed for at teste og bidrage med input til produkter undervejs i processen ved at få smagsprøver på varianter, der endnu ikke er i produktion, når de handler i en Lakrids By Bülow forretning eller online.
Lakrids Lovers udfordrer lakridsen
Lakrids og citron kan for nogen lyde som en mærkelig smagskombination. Ikke desto mindre er det lige præcis den sammensætning, lakridsvirksomheden sætter på hylderne den 12. maj. Den nye smagsvariant er udviklet i samarbejde med en person fra smagsplanet, som foreslog Francisca Listov-Saabye, der er Head of Product Development hos Lakrids By Bülow, at udvikle en lakrids-citron-variant med udgangspunkt i den velkendte dessert, lemon custard.
– Det er ikke langt fra tanke til handling hos os. Når jeg hører en ide fra vores community, kan jeg finde på at gå direkte ned i lab’et og teste deres ideer af. Som med al innovation, bliver det flere gange ved den gode ide, men muligheden for at udveksle tanker og ideer med vores Lakrids Lovers betyder, at vi konstant bliver udfordret, og det synes vi er sundt og meget spændende, siger Francisca Listov-Saabye.