Brød og kager
Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London
Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab
Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder
I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer
Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller
I år kan festivalgæsterne på Roskilde Festival glæde sig til en helt unik øloplevelse, der ikke kun slukker tørsten, men også bidrager til bæredygtighed. Husbryggeriet Jacobsen
Det er blevet dyrere at spise varme hveder
Selvom Store Bededag ikke længere er en helligdag, så ynder danskerne fortsat at spise varme hveder aftenen inden. Men med stigende fødevarepriser er denne tradition
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og
Fastelavnsbolle-feber: Danskernes forbrug stiger og stiger
Fastelavnsbollen har udviklet sig fra en hyggelig tradition til et nationalt fænomen. Indsigter fra YouGov viser rekordhøj omsætning de senere år og et voksende antal
Ekstra lang fastelavnsbollesæson kan få salget til at slå rekorder
Ekstra lang fastelavnsbollesæson kan få salget til at slå rekorderI år falder fastelavn exceptionelt sent, hvilket danner grobund for et rekordhøjt fastelavnsbollesalg hos bagere landet
Scandic vil dagligt redde 70.000 bananer fra at gå til spilde
I kampen mod madspild indgår Scandic nu et samarbejde med den danske virksomhed Banana CPH, som fremover skal levere 3,5 tons kage om året til
Kvinder spiser oftere fuldkorn end mænd
På fredag d. 17. januar er der tid til den årlige fuldkornsdag. Og når det kommer til fuldkorn, viser en Megafon-undersøgelse foretaget for Fuldkornspartnerskabet, at
Lancerer blandt andet Havreris: Valsemøllen i ny strategisk fuldkornssatsning til det professionelle køkken
Det bliver nemmere for ernærings- og madprofessionelle i Danmark at sætte fuldkorn på menuen, når Valsemøllen til januar lancerer Økologiske Havreris. Dermed tager det populære
Hent flere