Lørdag slog Bilka i Tilst dørene op til en ny og moderniseret version, der ifølge kædedirektør Mark H. Nielsen er Bilkas bedste bud på ’fremtidens hypermarked’.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
Med det nye koncept skal Bilka-kæden tage kampen op med blandt andre discountkæderne og de øvrige supermarkeder.
Bilka vil adskille sig fra konkurrenterne både inden for dagligvarer og nonfood ved blandt andet at have et nyt sortiment og med tydelige afgrænsninger mellem hver vareafdeling.
– Vi investerer et trecifret millionbeløb årligt i at modernisere vores varehuse og kommer til at gøre det de kommende tre år. Bilka i Tilst var det første varehus, vi åbnede i 1970 og bliver nu også det varehus, der bedst viser, hvor vi vil hen med Bilka-konceptet, siger Mark H. Nielsen til Finans.
Det nye koncept, som Bilka satser på, stammer fra udlandet, forklarer detailekspert.
– Det koncept, som Bilka beskriver, er præcis det samme, som for eksempel Tesco satser på i England. Det handler om at skabe et oplevelsesunivers og samtidig positionere sig i forhold til pris. På de punkter følger Bilka de internationale trends, siger detailekspert Flemming Birch til Finans.