Når nordjyske Herbie Gin mandag sender en lyserød gin på det europæiske marked, har selskabet store forventninger til salget.
– Vi har fornemmet længe at der er en ny trend i lyserøde drinks og med et ret etableret distributionsnetværk i Europa er vi ret godt stillet, siger Titte Skotlander Hansen, der er en af folkene bag det danske gin brand.
Den lyserøde udgave af Herbie Gin er udover enebær og æbler destilleret med hindbær og tranebær inspireret af den danske sommer.
– Vi har arbejdet i snart et år med udviklingen, vi vil gerne have den helt rette smagssammensætning af friske bær og sødme og det synes vi er lykkedes, siger Titte Skotlander Hansen.
– Den er mild og rund i smagen, så vi håber at kunne invitere folk der normalt ikke kan lide gin ind i klubben, det skal blive den gin alle vil have, når solen skinner og tage kampen op med rosé på de danske terrasser, siger hun.
Herbie Gin – og dermed også den lyserøde udgave – er mandag at finde i omkring 200 vin- og specialbutikker rundt i Danmark til små 300 kroner for en flaske med 70 cl.