Fra årsskiftet vil Coca-Cola Zero Sugar skifte den velkendte sorte farve på emballagen ud med den ikoniske røde Coca-Cola farve – med en sort stribe på toppen. Skiftet skyldes et ønske om at tilbyde forbrugerne en mere ensartet produktportefølje, så forbrugerne blot skal vælge, om deres Coca-Cola skal være med eller uden sukker.
Coca-Cola Zero Sugar vil desuden kunne kendes på et sort låg, der skal hjælpe forbrugerne med at vælge mellem den klassiske og den sukkerfri variant. Samtidig vil også Coca-Cola Light skifte fra den nuværende sølvfarve på dåsen eller mærkatet til en helt rød dåse eller mærkat med en grå stribe i toppen. Ændringen er en del af målsætningen for Coca-Cola om at tilbyde forbrugeren flere sukkerfrie valg og øge andelen af produkter, der sælges med lavt sukkerindhold eller helt uden sukker.
Den ikoniske og verdenskendte røde farve for Coca-Cola har været en del af markedsføringen siden 1890 og den traditionelle Coca-Cola Classic vil fremover blive markedsført som Coca-Cola Original Taste for at fremhæve, at der er tale om den originale opskrift fra 1886, der ikke vil blive ændret.
– De seneste ændringer er mere end bare en ny emballage. Det er vores løfte til forbrugerne om, at de kan nyde den velkendte smag af Coca-Cola fra en rød dåse eller flaske, uanset om det er med eller uden sukker, siger Peter Hædersdal, Senior Brand Manager i Coca-Cola.
Coca-Cola Original Taste og Coca-Cola Zero Sugar i den nye, røde emballage kan findes i butikkerne fra 1. januar 2019.