• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Certificering
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Emballage
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Klimateknologi

Drikkevarer27. 06. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Tuborg ændrer klassisk opskrift

Drikkevarer27. 06. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Gæsterne på Roskilde Festival er de første, der kunne slukke tørsten i Tuborgs nye økologisk Tuborg Classic.

– Tuborg Classic er en af vores mest elskede og populære øl, og der har længe været et ønske om et økologisk alternativ. Vi er derfor meget glade for endelig at kunne præsentere en økologisk Classic for alle festivalgæsterne på Roskilde Festival, siger Caroline Leopold, brand manager i Carlsberg.

Den nye Classic består af økologisk bygmalt, bygmaltekstrakt og humle.

– Vi har givet den højtelskede Classic lidt mere kærlighed ved at anvende flere økologiske råvarer. Den nye øl vil på mange måder minde om en traditionel Classic, men vil alligevel have en forskel i nuancen samt smagsnuancerne. Den har mere sødme, fylde og er en lille smule mere bitter, og jeg er sikker på, at den vil få en god modtagelse, siger Caroline Leopold.

Der er brygget 100.000 liter øl, som sælges i flere barer og boder på festivalpladsen.

Mere økologi

Siden den ufiltrerede og økologiske Tuborg RÅ blev introduceret på festivalen i 2015 har der været en stigende efterspørgsel på økologi.

– Roskilde Festival har i en længere årrække bevæget sig mod at blive en økologisk festival. For os er det fantastisk, at vores hovedpartner Tuborg er med på denne rejse og introducerer nye ølvarianter unikt på Roskilde Festival, siger Andreas Groth Clausen, chef for partnerskaber hos Roskilde Festival, og fortsætter:

– Den økologiske Tuborg Classic bidrager til, at vi nu har over 90 % økologi i hele vores drikkevaresortiment. Jeg håber, at den nye Classic får en varm modtagelse og bliver en fremtidig klassisk festival-øl.

Hos Tuborg oplever man den samme efterspørgsel på økologiske alternativer.

– Forbrugerne vil have mere økologi, så vi er utroligt glade for, at vi i fællesskab med Roskilde Festival, løbende kan præsentere dem for nye økologiske alternativer. Siden 2015 har vi nu lanceret tre økologiske Tuborg øl på Roskilde Festival, og dette bliver næppe den sidste, siger Caroline Leopold.

Skrevet i: Drikkevarer

 

Seneste nyt fra redaktionen

Jens hentede opbakning fra kunderne til sit plantebaserede slik, inden han gik på markedet

Detailhandel og en grosMarkedsføring08. 08. 2022

Plantebaserede fødevarer er en stærk trend, og en ihærdig iværksætter er kommet på sin rette hylde med slik. Succesfuld crowdfunding og et stærkt netværk i EU-projektet Greater Copenhagen Food Startup har været en stor hjælp på vejen. En grundregel for nye produkter på markedet er, at der skal

Er du klar til at skifte bøffen ud med portobelloburger?

Miljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 08. 2022

Investering og udvikling af plantebaserede fødevarer er buldret frem de seneste år. Drevet af teknologiske fremskridt og forandrede forbrugsvaner hos især yngre forbrugere kan det potentielt betyde en stor reduktion i CO2 på globalt plan. Det viser en ny rapport fra Boston Consulting Group

Ikke nødvendigt at vælge mellem akustik og hygiejne

AktueltFoodserviceFødevareproduktion08. 08. 2022

Efter to år med coronapandemien er kravene til hygiejne højere end nogensinde før. Samtidig lægges der i stigende grad vægt på en god akustik, der fremmer indeklimaet og det generelle velvære. Nu introduceres akustiklofter til fødevarebranchen, hvor der er behov for sterile

Cateringplatform: vi vil ændre branchen

Foodservice04. 08. 2022

Online platformen Wecater markerer sin entre på markedet med et ønske om at simplificere cateringbranchen. De mener, at cateringvirksomhederne burde lade sig inspirere af take-away branchen, og gøre op med bøvlede henvendelser og uklare menuer. Siden fremmarchen af de mange take-away platforme,

Mulighederne for international øl bobler under overfladen

AktueltDrikkevarer04. 08. 2022

Den globale ølbranche har de seneste mange år kæmpet mod en forventet nedgang i salget af øl, og dommedagsprofetien blev opfyldt fra en noget uventet kant, da corona viste sit grimme ansigt i 2020. Men der er muligheder for at skabe endnu et opsving i branchen. Det globale marked for øl var på

Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

Konfekture04. 08. 2022

Det velkendte gourmetlakridsbrand Lakrids by Bülow henter seniorprofilen Martin Lyngaa Simonsen ind fra Implement Consulting Group til en nyoprettet stilling som Chief Commercial Officer. Samtidig tiltræder to interne profiler nye stillinger hos lakridsfabrikanten, når Patricia Winkel-Pedersen gør

Stort gastronomisk fokus på Formland i Herning

FoodserviceMesser og konferencer04. 08. 2022

To Michelin-kokke og en hel række kendte madinfluencere gæster Formland Autumn, der i år mere end nogensinde favner gastronomi og kulinariske oplevelser. Det sker i messens nye Event-Zone, der foruden bar og café byder på trendtalks og masterclasses, borddækning med kreative trendsættere og masser

Fødevareprisernes himmelflugt får flere til at dyrke deres egne grøntsager

Frugt og grøntFødevareproduktion04. 08. 2022

Stigende fødevarepriser får flere til at dyrke grøntsagerne selv. Plantorama har i år solgt for 23,6 procent flere drivhusplanter end før nedlukningerne og inflationen ramte. Coronanedlukninger og de stigende fødevarepriser har fået flere danskere til at kaste sig ud i at dyrke deres egne

Danskerne spiser ikke lige så sundt som de tror

Miljø og sundhedTop04. 08. 2022

Vi overvurderer os selv, når det kommer til sundheden af det, vi spiser. Det viser en ny undersøgelse udarbejdet af Epinion for Arla, hvor 8 ud af 10 danskere svarer, at de spiser enten lige så sundt eller sundere i dag end for 3 år siden. Sundhedsstatistikker tegner en anden virkelighed. 40

Fiskeristyrelsen lancerer udviklingsprojektbank

AktueltForskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ04. 08. 2022

Fiskeristyrelsen lancerer nu en projektbank, der giver overblik over udviklings- og innovationsprojekter, som er støttet af Den Europæiske Hav- og Fiskerifond (EHFF). Den nye projektbank skal inspirere og sikre bred formidling af viden. Projekterne spænder vidt lige fra eksempelvis udvinding af nye

Tilmeld Nyhedsbrev

Arkiv over seneste nyhedsbreve
 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Kaffeflødeis med brændt marengs, klar jordbærsauce/coulis, sprøde tuilles og urter

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Kaffens smag

  • DENIOS ApS

    Hvad skal du gøre med dit defekte lithiumbatteri?

  • DENIOS ApS

    To redskaber der kan skåne din ryg i din håndtering

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Produktion af drivremme med vakuum

  • DENIOS ApS

    God sommer fra DENIOS

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Giver god kaffe sunde og glade medarbejdere?

  • DENIOS ApS

    Sådan udnytter du den stille periode i sommerferien

  • Beckhoff Automation ApS

    Med integreret EtherCAT får du transparent net- og systemovervågning

  • Beckhoff Automation ApS

    EtherCAT i EXP-serien kombinerer for første gang IP67 beskyttelsesklasse med egensikre I/O´er

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Jens hentede opbakning fra kunderne til sit plantebaserede slik, inden han gik på markedet

    08.08.2022

  • Er du klar til at skifte bøffen ud med portobelloburger?

    08.08.2022

  • Ikke nødvendigt at vælge mellem akustik og hygiejne

    08.08.2022

  • Cateringplatform: vi vil ændre branchen

    04.08.2022

  • Mulighederne for international øl bobler under overfladen

    04.08.2022

  • Tre stærke profiler hos Lakrids by Bülow

    04.08.2022

  • Stort gastronomisk fokus på Formland i Herning

    04.08.2022

  • Fødevareprisernes himmelflugt får flere til at dyrke deres egne grøntsager

    04.08.2022

  • Danskerne spiser ikke lige så sundt som de tror

    04.08.2022

  • Fiskeristyrelsen lancerer udviklingsprojektbank

    04.08.2022

  • Dansk conveniencekomet fortsætter med tocifret vækst

    02.08.2022

  • Robotter skal i fremtiden udføre rengøringsopgaver i kantinen

    02.08.2022

  • Restaurant Flammen skruer op for digital workforce management

    02.08.2022

  • Lyras A/S udvalgt til prestigefyldt amerikansk projekt

    02.08.2022

  • GUDP-projekt vil producere fødevarer, dér hvor de skal spises

    02.08.2022

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk

Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk

Privatlivspolitik
Denne hjemmeside benytter cookies. Acceptér Afvis Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR