• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Konfekture04. 09. 2025 | Mikkel Bækgaard

Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

Konfekture04. 09. 2025 By Mikkel Bækgaard

Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft.

Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er danskernes foretrukne chokoladegaveæske. Med fokus på at kombinere smagfulde chokoladeoplevelser med ansvarlighed, har Toms udviklet en ny og mere bæredygtig version af æsken, hvor emballage og design er blevet opdateret for både at sikre genanvendelighed og gøre navigationen mere brugervenlig. Antallet af praliner er det samme, men sortimentet er opdateret med nye stykker baseret på forbrugerønsker.

En ansvarlig relancering med mindre materiale og forbedret genanvendelighed

Som en del af Toms’ bæredygtighedsstrategi, der sigter mod at mindske klimabelastningen i produktionen, har redesign af Guldæsken været et projekt under udvikling i tre år. Æsker og plastindlæg er blevet optimeret, hvilket har resulteret i en reduktion på 45 pct. i emballagemateriale på den mest solgte æske og 33 pct. på tværs af hele gaveæskeporteføljen.

For at forbedre genanvendeligheden er papkvaliteten opgraderet fra metalliseret pap til mere genanvendeligt trykt pap, og plastindlæggene, som tidligere var sorte, er nu gennemsigtige for at sikre lettere materialegenanvendelse. Guldfarven er bibeholdt i pappet for at sikre, at det eksklusive udtryk, som forbrugerne kender og elsker, stadig er intakt.

”Guldæsken er ikke bare en gaveæske, den er en del af mange danskeres traditioner. Vi er utrolig stolte af at kunne sikre, at den ikoniske æske fortsat skaber gode minder for forbrugerne – nu med en emballage, der afspejler vores ansvar for miljøet og fremtiden,” siger Mette Fjeldsøe, Group Marketing & Innovation Director i Toms Gruppen.

Klassisk chokolade med et opdateret design og sortiment

Toms Gruppen har lyttet til forbrugerne og gjort det lettere at få overblik over yndlingschokoladerne ved at modernisere æskens funktionalitet og design. De opdaterede detaljer sikrer en endnu bedre oplevelse:

  • Bedre overblik: Låget giver nu let adgang til information om indholdet, så man kan finde sine yndlingschokolader uden at skulle kigge i bunden af æsken.
  • Holdbar emballage: En genlukfunktion er introduceret, så æsken kan holdes frisk, hvis ikke alle chokolader nydes på én gang.
  • Nyt og opdateret sortiment: Samtidig er sortimentet blevet opdateret på baggrund af en grundig forbrugerundersøgelse. Der er kommet nye chokolader til, som forbrugerne foretrækker, mens andre stykker er udgået. Antallet af fyldte chokolader er dog stadig det samme, så den velkendte Guldæske-oplevelse bevares.

Mette Fjeldsøe uddyber: 

“Vi har lyttet til forbrugerne og opdateret både designet og funktionaliteten, så det i højere grad taler til ønsker om både æstetik og brugervenlighed. Vi har stadig den velkendte Guldæske, men med opdateringer, der matcher den moderne forbrugers livsstil og prioriteter.”

En æske for enhver smag – nu også moderne og minimalistisk

Som en del af relanceringen introducerer Toms Gruppen også et helt nyt sortiment af gaveæsker. De nye æsker – under navnet “Significant” – er skabt med øje for et nyt publikum, der ønsker mindre og mere enkelt designede æsker med nøje udvalgte praliner. Sortimentet inkluderer en æske til marcipanelskeren, en til nougatelskeren og en til dem, der foretrækker få blandede fyldte chokolader.

Anthon Bergs klassiske chokoladeæsker er fortsat med til at fejre livets store øjeblikke, men de nye tiltag demonstrerer også en klar retning mod en ansvarlig fremtid – både for chokoladeentusiasterne og for miljøet.

Med relanceringen af Guldæsken beviser Toms Gruppen, at tradition og bæredygtighed kan gå hånd i hånd – og at selv ikoniske produkter kan tage ansvar for fremtiden.

Skrevet i: Konfekture

Seneste nyt fra redaktionen

Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

Konfekture04. 09. 2025

Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft. Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er

Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

AktueltBrød og kagerFoodservice04. 09. 2025

Der er fokus på alt godt fra kornet i den seneste udgave af magasinet Food&Drink. Læs blandt andet om de seneste trends og om brødserveringen på den nye Restaurant Paula. Vi har dog også fyldt glasset med dansk pinot noir og ser på Sveriges største madmesse i Malmø. Det er årets femte

1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

FoodserviceForskning og uddannelse04. 09. 2025

By- og madoplevelsen Moveat går i partnerskab med uddannelsesinstitutionen DIS og skræddersyer 26 gastronomiske gåture i 10 byer i Danmark. 1400 studerende fra USA bliver introduceret til dansk madkultur og lokal gastronomi. De skal opleve klassikere som smørrebrød, tarteletter og gammeldags

Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

AktueltForskning og uddannelse04. 09. 2025

H.M. Kong Frederik 10. gæster EuroSkills Herning 2025, hvor han blandt andet skal overvære en række konkurrencer og møde en stribe af de danske deltagere. Det officielle europamesterskab for unge faglærte finder sted i MCH Messecenter Herning 10.-12. september, hvor Herning samtidig er vært for et

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

Detailhandel og en grosFødevareproduktionTop04. 09. 2025

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund,

McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

FoodserviceKonfekture02. 09. 2025

Efter succesen med McFlurry Skildpadde går McDonald’s og Toms igen sammen om at give danskerne en ny is-variant. Denne gang er det den ikoniske lakridsslik Heksehyl, der flytter ind i ismenuen hos McDonald’s. McFlurry Heksehyl kombinerer McDonald’s klassiske vaniljeis med en intens lakridssovs,

Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræMesser og konferencerMiljø og sundhedTop02. 09. 2025

Når Food Festival 5.-7. september slår dørene op til Danmarks største madfestival, sætter det professionelle program fokus på et brændende aktuelt emne: Høje priser på især oksekød tvinger både offentlige og private kantiner og storkøkkener til at tænke nyt og grønt. Med målrettede arrangementer

7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

Detailhandel og en grosDrikkevarerØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget på upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, som ellers ville være gået til spilde. Øllen fås eksklusivt i

45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

AktueltDrikkevarerFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

Når verden forandrer sig, vokser behovet for det, vi kan regne med. For mange fynboer er Årets Ævlerov netop dét: en årlig, nærværende tradition, hvor man i fællesskab samler æbler i haven og kører dem til Ørbæk, så de kan blive til most – en tradition hvor fællesskab, omtanke og lokale værdier står

Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

AktueltFoodserviceFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

En ny rapport fra tænketanken ONE\THIRD afslører, at Danmarks madspild nu koster samfundet 11 milliarder kroner årligt. I lyset af de bekymrende tal peger tænketanken på kunstig intelligens som en afgørende teknologi til at vende udviklingen - både hos private og virksomheder. Den nye rapport,

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mindre vedligeholdelse takket være avanceret vakuumgenerering fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Mere end 500 er allerede tilmeldt – skal du med?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

    04.09.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

    04.09.2025

  • 1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

    04.09.2025

  • Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

    04.09.2025

  • Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

    04.09.2025

  • McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

    02.09.2025

  • Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

    02.09.2025

  • 7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

    02.09.2025

  • 45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

    02.09.2025

  • Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

    02.09.2025

  • Findus gør comeback i dansk detailhandel

    28.08.2025

  • Danmark har fået sin første herboende Master of Wine

    28.08.2025

  • Ny madkonkurrence vil samle generationer om kartoflen

    28.08.2025

  • Nye tal: Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

    28.08.2025

  • Anuga med koreansk partnerskab og ti fagmesser

    28.08.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik