Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft.

Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er danskernes foretrukne chokoladegaveæske. Med fokus på at kombinere smagfulde chokoladeoplevelser med ansvarlighed, har Toms udviklet en ny og mere bæredygtig version af æsken, hvor emballage og design er blevet opdateret for både at sikre genanvendelighed og gøre navigationen mere brugervenlig. Antallet af praliner er det samme, men sortimentet er opdateret med nye stykker baseret på forbrugerønsker.
En ansvarlig relancering med mindre materiale og forbedret genanvendelighed
Som en del af Toms’ bæredygtighedsstrategi, der sigter mod at mindske klimabelastningen i produktionen, har redesign af Guldæsken været et projekt under udvikling i tre år. Æsker og plastindlæg er blevet optimeret, hvilket har resulteret i en reduktion på 45 pct. i emballagemateriale på den mest solgte æske og 33 pct. på tværs af hele gaveæskeporteføljen.
For at forbedre genanvendeligheden er papkvaliteten opgraderet fra metalliseret pap til mere genanvendeligt trykt pap, og plastindlæggene, som tidligere var sorte, er nu gennemsigtige for at sikre lettere materialegenanvendelse. Guldfarven er bibeholdt i pappet for at sikre, at det eksklusive udtryk, som forbrugerne kender og elsker, stadig er intakt.
”Guldæsken er ikke bare en gaveæske, den er en del af mange danskeres traditioner. Vi er utrolig stolte af at kunne sikre, at den ikoniske æske fortsat skaber gode minder for forbrugerne – nu med en emballage, der afspejler vores ansvar for miljøet og fremtiden,” siger Mette Fjeldsøe, Group Marketing & Innovation Director i Toms Gruppen.
Klassisk chokolade med et opdateret design og sortiment
Toms Gruppen har lyttet til forbrugerne og gjort det lettere at få overblik over yndlingschokoladerne ved at modernisere æskens funktionalitet og design. De opdaterede detaljer sikrer en endnu bedre oplevelse:
- Bedre overblik: Låget giver nu let adgang til information om indholdet, så man kan finde sine yndlingschokolader uden at skulle kigge i bunden af æsken.
- Holdbar emballage: En genlukfunktion er introduceret, så æsken kan holdes frisk, hvis ikke alle chokolader nydes på én gang.
- Nyt og opdateret sortiment: Samtidig er sortimentet blevet opdateret på baggrund af en grundig forbrugerundersøgelse. Der er kommet nye chokolader til, som forbrugerne foretrækker, mens andre stykker er udgået. Antallet af fyldte chokolader er dog stadig det samme, så den velkendte Guldæske-oplevelse bevares.
Mette Fjeldsøe uddyber:
“Vi har lyttet til forbrugerne og opdateret både designet og funktionaliteten, så det i højere grad taler til ønsker om både æstetik og brugervenlighed. Vi har stadig den velkendte Guldæske, men med opdateringer, der matcher den moderne forbrugers livsstil og prioriteter.”
En æske for enhver smag – nu også moderne og minimalistisk
Som en del af relanceringen introducerer Toms Gruppen også et helt nyt sortiment af gaveæsker. De nye æsker – under navnet “Significant” – er skabt med øje for et nyt publikum, der ønsker mindre og mere enkelt designede æsker med nøje udvalgte praliner. Sortimentet inkluderer en æske til marcipanelskeren, en til nougatelskeren og en til dem, der foretrækker få blandede fyldte chokolader.
Anthon Bergs klassiske chokoladeæsker er fortsat med til at fejre livets store øjeblikke, men de nye tiltag demonstrerer også en klar retning mod en ansvarlig fremtid – både for chokoladeentusiasterne og for miljøet.
Med relanceringen af Guldæsken beviser Toms Gruppen, at tradition og bæredygtighed kan gå hånd i hånd – og at selv ikoniske produkter kan tage ansvar for fremtiden.