• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Konfekture04. 09. 2025 | Mikkel Bækgaard

Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

Konfekture04. 09. 2025 By Mikkel Bækgaard

Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft.

Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er danskernes foretrukne chokoladegaveæske. Med fokus på at kombinere smagfulde chokoladeoplevelser med ansvarlighed, har Toms udviklet en ny og mere bæredygtig version af æsken, hvor emballage og design er blevet opdateret for både at sikre genanvendelighed og gøre navigationen mere brugervenlig. Antallet af praliner er det samme, men sortimentet er opdateret med nye stykker baseret på forbrugerønsker.

En ansvarlig relancering med mindre materiale og forbedret genanvendelighed

Som en del af Toms’ bæredygtighedsstrategi, der sigter mod at mindske klimabelastningen i produktionen, har redesign af Guldæsken været et projekt under udvikling i tre år. Æsker og plastindlæg er blevet optimeret, hvilket har resulteret i en reduktion på 45 pct. i emballagemateriale på den mest solgte æske og 33 pct. på tværs af hele gaveæskeporteføljen.

For at forbedre genanvendeligheden er papkvaliteten opgraderet fra metalliseret pap til mere genanvendeligt trykt pap, og plastindlæggene, som tidligere var sorte, er nu gennemsigtige for at sikre lettere materialegenanvendelse. Guldfarven er bibeholdt i pappet for at sikre, at det eksklusive udtryk, som forbrugerne kender og elsker, stadig er intakt.

”Guldæsken er ikke bare en gaveæske, den er en del af mange danskeres traditioner. Vi er utrolig stolte af at kunne sikre, at den ikoniske æske fortsat skaber gode minder for forbrugerne – nu med en emballage, der afspejler vores ansvar for miljøet og fremtiden,” siger Mette Fjeldsøe, Group Marketing & Innovation Director i Toms Gruppen.

Klassisk chokolade med et opdateret design og sortiment

Toms Gruppen har lyttet til forbrugerne og gjort det lettere at få overblik over yndlingschokoladerne ved at modernisere æskens funktionalitet og design. De opdaterede detaljer sikrer en endnu bedre oplevelse:

  • Bedre overblik: Låget giver nu let adgang til information om indholdet, så man kan finde sine yndlingschokolader uden at skulle kigge i bunden af æsken.
  • Holdbar emballage: En genlukfunktion er introduceret, så æsken kan holdes frisk, hvis ikke alle chokolader nydes på én gang.
  • Nyt og opdateret sortiment: Samtidig er sortimentet blevet opdateret på baggrund af en grundig forbrugerundersøgelse. Der er kommet nye chokolader til, som forbrugerne foretrækker, mens andre stykker er udgået. Antallet af fyldte chokolader er dog stadig det samme, så den velkendte Guldæske-oplevelse bevares.

Mette Fjeldsøe uddyber: 

“Vi har lyttet til forbrugerne og opdateret både designet og funktionaliteten, så det i højere grad taler til ønsker om både æstetik og brugervenlighed. Vi har stadig den velkendte Guldæske, men med opdateringer, der matcher den moderne forbrugers livsstil og prioriteter.”

En æske for enhver smag – nu også moderne og minimalistisk

Som en del af relanceringen introducerer Toms Gruppen også et helt nyt sortiment af gaveæsker. De nye æsker – under navnet “Significant” – er skabt med øje for et nyt publikum, der ønsker mindre og mere enkelt designede æsker med nøje udvalgte praliner. Sortimentet inkluderer en æske til marcipanelskeren, en til nougatelskeren og en til dem, der foretrækker få blandede fyldte chokolader.

Anthon Bergs klassiske chokoladeæsker er fortsat med til at fejre livets store øjeblikke, men de nye tiltag demonstrerer også en klar retning mod en ansvarlig fremtid – både for chokoladeentusiasterne og for miljøet.

Med relanceringen af Guldæsken beviser Toms Gruppen, at tradition og bæredygtighed kan gå hånd i hånd – og at selv ikoniske produkter kan tage ansvar for fremtiden.

Skrevet i: Konfekture

Seneste nyt fra redaktionen

Hæder til Dansk Destilleri

Drikkevarer09. 10. 2025

Copenhagen Distillery vinder priser for deres whisky ved det prestigefyldte Luxury Masters i England. et københavnske destilleri er vendt hjem fra årets Luxury Masters i London med ikke bare én men to priser for deres kompromisløse og særegent danske whisky. Ved at udnytte de naturlige

Plantefonden deler 213,5 millioner kroner ud til 45 grønne projekter

Frugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed09. 10. 2025

De danske forbrugere skal have godt grønt på tallerkenen, og derfor støtter Plantefonden årligt dusinvis af nye grønne projekter, der skal gøre hverdagen mere planterig. Nu er Plantefonden så klar til at præsentere de 45 nye projekter, som har modtaget tilsagn om tilskud i årets

Målet er en michelinstjerne: Christoffer Sørensen skal være køkkenchef på Lille Mølle

AktueltFoodservice09. 10. 2025

I oktober genopstår en af Københavns mest særegne bygninger som ny restaurantdestination, når Norrlyst-koncernen med køkkenchef Christoffer Sørensen i spidsen åbner Restaurant Lille Mølle i den fredede mølle på Christianshavns Vold. Målet er klart: En michelinstjerne. Den fredede mølle har

AI-vinrådgiver hjælper tusindvis af kunder hos Danmarks ældste vinhandel

AktueltDetailhandel og en grosDrikkevarer09. 10. 2025

Det viste sig på ingen måde at være let, da Kjær & Sommerfeldt for 1½ år siden ville skabe en AI-vinrådgiver, der kunne hjælpe deres kunder med at vælge vin. Det er først nu, efter mere end et års arbejde, at det er lykkedes at lave en digital vinrådgiver, der kan anbefale de helt rigtige vine,

Forskere genopliver yoghurt lavet af… myrer

Forskning og uddannelseFødevareproduktionMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed09. 10. 2025

En gammel opskrift på yoghurt lavet på myrer er blevet genskabt af forskere fra Københavns Universitet. I et studie viser de, hvordan myrer og de bakterier, der lever på dem, kan forvandle mælk til yoghurt. Det giver både ny viden om fortidens madtraditioner og en af nutidens store madtrends, og så

Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ07. 10. 2025

Lidt over halvvejs i strategiperioden gør Delitaste status: en styrket markedsposition, øget kundeorientering og et bedre fundament for videre vækst. Efter en gradvis sammenlægning af Stryhns Foodservice og Delitaste er foodserviceaktiviteterne i Stryhns Gruppen nu samlet. I starten af 2024

Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

Messer og konferencer07. 10. 2025

Opbakningen til Foodexpos nye messekoncept er stor blandt udstillerne, der fremhæver de nye, branche-samlende zoner og den deraf optimerede mulighed for at møde alle de mest relevante kunder. Foodexpo 2026 finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts. Når Foodexpo til marts atter fylder

Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

AktueltDetailhandel og en gros07. 10. 2025

Det danske dagligvaremarked har som det eneste i Europa oplevet et fald det seneste halve år ifølge nye tal fra YouGov. Mens forbrugere i store dele af Europa både handler mere og bruger flere penge per indkøbstur, peger pilen nedad i Danmark. Ifølge ny data fra YouGov handler danskerne 2,2

Fødevareminister Jacob Jensen

Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceFødevaresikkerhedPolitik og eksport07. 10. 2025

Mindre fejl i mærkning af fødevarer skal fremover ikke koste virksomheder store bøder, mener fødevareminister Jacob Jensen (V), der ønsker en praksisændring. Det skal ikke længere koste den lille slagter 40.000 kr. at glemme at skrive ”æg” i stedet for ”ÆG” med fed eller versaler på

Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

FoodserviceMesser og konferencerTop07. 10. 2025

Danske Rasmus Munk fra Alchemist i København blev i sidste uge hædret som “The Best Chef in the World” ved The Best Chef Awards 2025 i Milano. Han modtog prisen for første gang i 2024 og bliver dermed den første nordiske kok, der har vundet titlen mere end én gang. ”Det er en kæmpe ære at få

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Spar 432 kr* hver gang, du tømmer din IBC

  • DENIOS ApS

    Sådan tjekker du, om dit lithiumbatteri er defekt – og udgør en brandfare

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Højtiden nærmer sig – skal du med til ‘Julens Madscene’?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch Vacuum Solutions på DanFish International 2025 i Nordens Paris

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Infusion giver lavere energiforbrug og bedre produktion

  • DENIOS ApS

    I morgen sker det

  • DENIOS ApS

    Så er det nu eller aldrig

  • Busch Vakuumteknik A/S

    OTTO Digital Services til systemer

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Hæder til Dansk Destilleri

    09.10.2025

  • Plantefonden deler 213,5 millioner kroner ud til 45 grønne projekter

    09.10.2025

  • Målet er en michelinstjerne: Christoffer Sørensen skal være køkkenchef på Lille Mølle

    09.10.2025

  • AI-vinrådgiver hjælper tusindvis af kunder hos Danmarks ældste vinhandel

    09.10.2025

  • Forskere genopliver yoghurt lavet af… myrer

    09.10.2025

  • Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

    07.10.2025

  • Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

    07.10.2025

  • Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

    07.10.2025

  • Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

    07.10.2025

  • Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

    07.10.2025

  • Ny frontperson i Alsiks køkken med fokus på madoplevelsen

    02.10.2025

  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr vinder nordisk mejeridyst

    02.10.2025

  • Makrel i frit fald – MSC opfordrer regeringer til at handle nu

    02.10.2025

  • Her er restauranterne, der er nomineret til Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025

    02.10.2025

  • Bred alliance klar til et historisk løft af dansk frugt og grønt

    02.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik