• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ02. 01. 2024 | Mikkel Bækgaard

Sticks’n’Sushi leverer rekordomsætning for tredje år i træk

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ02. 01. 2024 By Mikkel Bækgaard

Sticks’n’Sushi leverer for tredje år i træk rekordhøj omsætning med 779 mio. kroner. Restaurantgruppen har med en række nye restaurantåbninger cementeret sin stærke position i både Storbritannien og Tyskland i et år præget af inflation og forsyningskrise. 

Sticks n Sushi Restaurant i London

I mere end 29 år har Sticks’n’Sushi med rødder i både japansk og dansk gastronomi leveret en unik kombination af traditionel sushi og yakitori-sticks til glade restaurantgæster i Danmark, Tyskland og Storbritannien.

For tredje år i træk kan Sticks’n’Sushi præsentere historiske tal med 779 mio. kr. i omsætning og et EBITDA på 61,4 mio. kr. Sammenlignet med sidste års omsætning på 732 mio. kr er det en fremgang på 6,4 pct. på toplinjen.

Udvidelse af britisk marked

Væksten er drevet af en solid forankring i Danmark og en fortsat udvidelse af det britiske marked med åbningen af tre restauranter i White City, Shoreditch og Kingston-Upon-Thames. Samtidig er en milepæl nået i Tyskland med åbningen af den tredje restaurant på Torstrasse i Berlin. Dermed består restaurantgruppen i dag af 27 restauranter og tre cateringkøkkener.  

“Vi vækster igen, men det er ingen hemmelighed, at det har været et hårdt år, hvor markedet har været presset med inflation og eksplosivt stigende energipriser. For os har det været vigtigt ikke at sende hele regningen videre til vores gæster i form af prisstigninger, og det er klart, at det kan mærkes, men vi er ikke i tvivl om, at det er den rette strategi i det lange løb, siger Anders Kjørup, kommerciel direktør hos Sticks’n’Sushi og fortsætter.

“Vi ser igen i år en bundsolid forretning på det danske marked, hvor vi i år blandt andet har investeret i en specialbygget Food Truck, der har løftet vores catering og B2B-salg til et helt nyt niveau med positive tilbagemeldinger fra glade festivalgæster og ikke mindst arrangørerne. I UK har vi præsteret en stærk vækst i B2B-salget med åbningen af tre cateringkøkkener dedikeret til at producere og levere frisklavet sushi til hele London.”

Sticks’n’Sushi har således i et udfordrende marked formået både at øge omsætningen og levere den høje kvalitet i service og gæsteoplevelser, som har været afgørende for restaurantgruppens succes gennem snart 30 år.

“Vores medarbejdere er kernen i vores forretning, og vi er dybt afhængige af deres passion, dedikation og ekspertise, som er afgørende for at sikre den høje kvalitet og den unikke oplevelse, vores gæster oplever hver eneste dag,” siger Andreas Karlsson, CEO i Sticks’n’Sushi.

Digital innovation og ny ESG-strategi

Sticks’n’Sushi har foruden investeringer i tre nye restauranter fokuseret på innovation i den digitale del af forretningen. Med lanceringen af loyalitetsprogrammet Flittig Fisker har Sticks’n’Sushi med en nyudviklet app styrket kundeloyaliteten og forbedret den digitale kundeoplevelse – især i forbindelse med bestilling af takeaway.

Ligeledes har restaurantgruppens engagement i bæredygtighed også været et stort fokusområde i løbet af det seneste regnskabsår. Konkret har det udmøntet sig i udviklingen og implementeringen af en ny ESG-strategi, der sætter retningen for Sticks’n’Sushi i de kommende tre år.

“Vi arbejder på konstant at glæde vores gæster og skabe de bedst mulige oplevelser for dem. Derfor skal vi fortsætte med at udfordre og udvikle os selv i alle aspekter af forretningen. Det gælder i køkkenet, i vores rekruttering og ude i vores restauranter. Vi er meget optimistiske og forventer at fortsætte vores positive udvikling, trods de udfordringer, som den globale situation medfører,” siger Andreas Karlsson.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Kød, fisk og fjerkræ

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik