• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Sæt kryds i kalenderen: ny festival for smørrebrød

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Tivoli og Schulstad indgår ambitiøst partnerskab, og der er på mange måder tale om et samarbejde med krummer i. Omdrejningspunktet er Smørrebrødsfestival i Tivoli, som integreres i Schulstads aktivering i detailhandlen, hvor brødgiganten bl.a. lancerer en storstilet landsdækkende sommerkampagne.

Foto: Fru Nimb.

Dansk sommer er lig med smørrebrød. Det mener man hos både Schulstad og Tivoli, og derfor spiller det velsmagende nationalklenodie også en helt central rolle i det nye ambitiøse partnerskab, som de to virksomheder netop har indgået.

Kåring af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød

Når Smørrebrødsfestival i Tivoli åbner i midten af september, som en del af Tivoli Mad & Vin Festival, bliver det med Schulstad som partner. Det betyder, at brødgiganten involveres i selve gæsteoplevelsen på de forskellige restauranter og i festivalprogrammet. Programmet omhandler forskellige events, og som afsluttes med kåringen af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød, hvor Schulstad også indgår i dommerpanelet.

Kåringen sker på baggrund af en storstilet national konkurrence, hvor private smørrebrødsentusiaster fra hele landet kan indsende deres bud på det bedste stykke smørrebrød. Alle har mulighed for at deltage. Det kræver kun, at man kan finde ud af at sammensætte sit favoritsmørrebrød.

De bedste bud udvælges til en endelig finale, der afgøres ved en stor event i Haven med en jury af fagfolk og kendte.

– Schulstad lægger brød til mange spiseoplevelser året rundt, og vores produkter er fundamentet for et godt stykke smørrebrød, som i høj grad er noget, vi forbinder med Danmark. Derfor er det naturligt for os at sætte fokus på en af danskernes yndlingsspise – smørrebrød – i vores sommerkampagne. Og at vi samtidig kan gøre det i samarbejde med en af Danmarks mest populære og traditionsrige attraktioner i Tivoli er jo en fantastisk mulighed for at tale til vores målgruppe på en anderledes og magisk måde. Vi glæder os til at være en del af Smørrebrødsfestivalen i Tivoli og til at se alle de mange spændende bud, der kommer ind, når vi skal være med til at kåre Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød. udtaler Cecilie Wiingaard, Marketing Manager, Lantmännen Schulstad.

Storstilet sommerkampagne

Smørrebrødsfestivalen i Tivoli bliver omdrejningspunktet for Schulstads store sommerkampagne, der blev lancereti uge 20 og sætter fokus på Schulstads brød som fundament for danskernes spiseoplevelser – herunder det lækre smørrebrødsbord, der kan nydes året rundt og især om sommeren.

Kampagnen er rullet ud i ca. 1000 butikker i alle de store detailkæder, og Smørrebrødsfestival i Tivoli kommunikeres på en masse flotte displays, på digitale medier og på over 2 mio. pakker Schulstad-brød. Kampagnen indeholder også spændende konkurrencer med flotte præmier til Tivoli samt muligheden for at vinde en finaleplads til Smørrebrødsfestivalen.

– Med Schulstad som partner på Smørrebrødsfestival i Tivoli, får vi i dén grad mulighed for at sætte fokus på den mangfoldige danske gastronomi, der er en meget stor del af Tivoli – og vi gør det med en samarbejdspartner, der har været en del af det danske køkken i over et århundrede. Samarbejdet sætter samtidig en tyk streg under, at vi er ”Hele Danmarks Tivoli”, og det er på alle måder et fremragende match! siger Niels Jørgensen, Chef for kommercielle partnerskaber, Tivoli.

Smørrebrødsfestival i Tivoli er en del af Tivoli Mad & Vin Festival, der løber af stablen 11/9 – 26/9.

Skrevet i: Aktuelt, Brød og kager, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Charcuteri kan også være grønt

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Charcuteri er normalt lavet på kød, men sådan behøver det ikke at være, hvis man spørger slagter Michael Museth. Han har gennem flere år eksperimenteret med plantebaseret charcuteri. Det har givet både spændende resultater og masser af udfordringer. Hvad laver en slagter egentlig? Er det noget

Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

Messer og konferencer26. 06. 2025

Det var positivt for både antallet af gæster og omsætningen i byens butikker, at Madens Folkemøde i år blev afholdt i Nykøbing Falster. Økonomiudvalget i Guldborgsund Kommune har derfor besluttet at indgå en partnerskabsaftale med Madens Folkemøde og støtte eventet økonomisk de næste tre

To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ26. 06. 2025

Den amerikanske ”Burger Scholar” og manden bag den ikoniske dokumentar HamburgerAmerica, George Motz, gæster Gasoline Grill igen den 2. og 3. juli. Hvis man missede ham i2019 og 2022, får du man en ny og eksklusiv chance for at sætte tænderne i hansverdensberømte Fried Onion Burger – direkte fra

Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

LandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Når Danmark overtager EU-formandskabet i 2025, falder det sammen med opstarten af forhandlingerne om EU’s landbrugspolitik efter 2027. I den forbindelse opfordres regeringen til at bruge formandskabet aktivt til at fremme en grøn omstilling af landbruget på europæisk plan. Økologisk

Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

AktueltFoodserviceMesser og konferencer26. 06. 2025

Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som

Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

LandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Stærke speakere fra hele Europa samles til Organic Summit i København den 18. og 19. august for at blive enige om et fælles charter med konkrete anbefalinger til, hvordan økologisk produktion og forbrug i EU kan vokse til 25 procent i 2030 og dermed bidrage til omstillingen af den fremtidige

Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud. Madspild er et enormt globalt problem – både økonomisk og klimamæssigt. FN estimerer, at en tredjedel af al mad går til

Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

AktueltFoodserviceMesser og konferencer24. 06. 2025

Sidste uge var en god uge for kokkeveteranen Allan Schultz. Først fik hans restaurant Parsley Salon i Hellerup tildelt i Michelinstjerne, og lørdag kunne han hæve trofæet som vinder af Danmarks største kokkekonkurrence kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem. Det blev Allan Schultz, som med teknisk

De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

AktueltFoodserviceØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Landbrug af Fødevarer kan nu afsløre, hvilke tre offentlige køkkener, der er nomineret til Køkkenprisen 2025. Landbrug & Fødevarer og Køkkenprisens jury er klar til at hædre de offentlige køkkener, hvor faglighed, smag og bæredygtighed går op i en højere enhed. For sjette år i træk uddeles

AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

Forskning og uddannelseFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Indenfor få år kan protein udvundet fra almindeligt kløvergræs være en hovedingrediens i en lang række almindelige fødevarer som f.eks. is, yoghurt og proteindrikke. Forskere på AAU har længe arbejdet på at trække de rene proteinstrenge ud af græsset, og nu er det lykkes at fjerne både smag og farve

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    NYHED: Her er fremtidens opbevaring af farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    MRPC modtager “Innovation in Vacuum Busch Award”

  • DENIOS ApS

    Hvilket batteriskab er det rigtige for dig?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions præsenterer den intelligente TYR PLUS kapselblæser

  • DENIOS ApS

    Dette er, hvad der sker, når batterier bryder i brand

  • Spirax Sarco Danmark

    Bestil en anlægsgennemgang af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Sommer vedligeholdelsestips til din vakuumpumpe: 6 gode anbefalinger

  • DENIOS ApS

    Sådan udnytter du den stille periode i sommerferien

  • DENIOS ApS

    Så er det sidste chance

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Høj præcision i CNC-fræsning takket være vakuum

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Charcuteri kan også være grønt

    26.06.2025

  • Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

    26.06.2025

  • To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

    26.06.2025

  • Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

    26.06.2025

  • Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

    26.06.2025

  • Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

    24.06.2025

  • Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    24.06.2025

  • Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

    24.06.2025

  • De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

    24.06.2025

  • AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

    24.06.2025

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik