Hvert eneste sekund i år er der solgt fire dåser konserves produceret hos Tulip i Vejle. De færreste af dåserne bliver dog solgt i Danmark, men forbrugerne i blandt andre England, Tyskland, Japan, Sydkorea, Puerto Rico, Papua New Guinea og Panama er vilde med konserves fra Tulip, fortæller Sub Category Manager i Tulip, Allan Grøn Sørensen.
– Jeg tror i virkeligheden, at det er de færreste danskere, der er klar over, hvor meget konserves der spises, og i Tulip er vi selvfølgelig stolte over, at forbrugere i rigtig mange lande foretrækker netop vores produkter. Allan Grøn Sørensen tilføjer, at hvor mange danskere kun kender til Jaka Bov, er Tulip konserves i mange lande et varemærke på linje med Coca-Cola og Carlsberg. Udover smagen skyldes populariteten af Tulips produkter den store danske fokus på fødevaresikkerhed, som bliver ekstra vigtig, når produkterne transporteres til dele af verden, hvor elektricitet og køleskabe ikke er en selvfølgelighed.
– Vores emballage skal kunne holde til masser af stød, når dåserne transporteres rundt på bumpede jordveje, og på mange af de lagre, hvor dåserne opbevares, kan temperaturen sagtens nå over 45 grader på en varm dag. Derfor er det meget vigtigt, at forbrugere kan stole på, at vi har gjort vores arbejde ordentligt, så ingen bliver syge af at spise maden, siger Allan Grøn Sørensen.