Q-Interline A/S har efter en kort beslutningsproces og nogle måneders test solgt det første måleinstrument til in-line måling af frisk mozzarella til Brimi i Norditalien. Det er virksomhedens første ordre på det italienske marked.

Kunden har først testet Q-Interlines Quant laboratorieinstrument som proof of concept og efterfølgende installeret InSight Pro løsning i en testperiode. Testperioden er nu afsluttet succesfuldt, og Brimi har netop underskrevet en aftale om endeligt køb af InSight Pro analyseløsningen til måling af deres mozzarella produktion in-line.
Med dette salg træder Q-Interline ind i Italien og et nyt spændende marked åbner sig.
Q-Interline har stor erfaring med måling af mozzarella in-line fra flere installationer i Danmark og Tyskland, hvor nuværende kunder opnår bedre og mere bæredygtig udnyttelse af råmælken. Italien er hjemland for mozzarella og andre bløde oste, og gennembruddet i Italien understreger Q-Interlines position inden for procesmåling direkte i produktionen.
-Kunden startede med at teste vores analyseinstrument Quant med Petri Sampler at-line og flyttede efter nogle måneder testen til in-line for at måle deres produktionsproces. På baggrund af denne test, vælger de at købe vores in-line løsning. Det viser, at de er overbeviste om løsningen, hvor de har planer om at installere to målepunkter til samme instrument, hvilket er en unik mulighed med vores InSight Pro løsning, fortæller Martin R. Henriksen, CEO, Q-Interline A/S.
-Italien er et enormt vigtigt marked for os at få hul på, fordi det er et af de lande med flest mejerier i Europa, siger han videre.
Med dette salg udvider Q-Interline sit marked til 43 lande.