Hvis Nestlé forsætter den organiske vækst, der i årets første halvår nåede 8,1 procent vil koncernen komme svimlende tæt på en årlig omsætning på 100 milliarder dollars. Nestlé forventer dog en noget lavere vækst for hele året, på mellem 5 og 6 procent. Omsætningen for første halvår var på 288 milliarder danske kroner.
Koncerndirektør, Mark Schneider siger om regnskabet og forventninger til fremtiden:
– Nestlé fortsætter med at investere i fremtidig rentabel vækst. Vi skaber en global leder inden for vitaminer, mineraler og kosttilskud med erhvervelsen af The Bountiful Company’s kernemærker. Udvidelsen af vores partnerskab med Starbucks til kaffe åbner nye muligheder i et hurtigt voksende segment. Vores porteføljevalg, stærk udførelse og afgørende handlinger inden for bæredygtighed gør os i stand til at skabe værdi for alle interessenter.
I Danmark har virksomheden ligeledes haft positive tendenser, blandt andet drevet af målgruppen, der har arbejdet hjemmefra. Kaffemærkerne som Starbucks, Nescafé og Nescafé Dolce Gusto viser en stærk vækst, viser regnskaberne, mens også modermælkserstatning, børnemadsprodukter og konfekture viser positive tendenser.