Da Dagrofa Foodservice inviterede deres kunder fra landets professionelle køkkener og fødevarevirksomheder til Casual Dining i Bella Centret, blev de mere end 1000 gæster mødt af mere end 75 udstillere, der bød på masser af nye produkter og kilder til inspiration.

Casual Dining, Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, tiltrak et stort professionelt publikum den 28. september i Bella Centret.
Her stod mere end 75 udstillere i form af fødevareleverandører og producenter samt Dagrofa Foodservices egne specialistselskaber (Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus) klar med massevis af smagsprøver, produktnyheder og lyst til dialog.
I år var titlen på arrangementet ’Sammen om fremtidens tallerken’, og der blev sat fokus på de store forandringer på både den globale og lokale madscene, som får betydning for, hvor branchen bevæger sig hen.
Sammenlignet med tidligere år har Casual Dining-konceptet fået et strategisk løft, hvilket bl.a. kom til udtryk ved, at programmet bød på talks om temaer som klima, plantebaserede proteiner, animalske proteiner og dyrevelfærd.
En anden nyhed på dette års Casual Dining var muligheden for at opleve Nicolas Min Jørgensen (indehaver af Agger Darling) og Thilde Gilling (kok og gastronomisk udvikler) fremtrylle smagsprøver og fremvise teknikker i køkkenet. De er begge en del af Dagrofa Foodservices nye kokketeam, der via virksomhedens Instagram-profil deler ud af deres viden og faglighed gennem videoer og billeder.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
– Vores nye strategi er, at vi i langt højere grad skal inspirere vores kunder og gøre livet nemmere for landets kokke. Samtidig skal vi endnu tættere på vores leverandører, så vi kan tilbyde et stadigt skarpere og mere relevant sortiment. Det nye og opgraderede koncept for Casual Dining er netop et tegn på, at vi er i fuld sving med at gøre Dagrofa Foodservice endnu mere attraktiv i markedet.
Leverandører blev hædret for ’Fremtidens produkt’ og ’Fremtidens stand’
Programmet til Casual Dining blev afrundet med endnu en nyskabelse i form af en prisuddeling i kategorierne ’Fremtidens produkt’ og ’Fremtidens stand’, der blev kåret af Dagrofa Foodservice.
Jalm&B blev kåret i kategorien ’Fremtidens produkt’ for virksomhedens IPA Beer Bun, der er bagt med overskuddet fra produktionen af danske IPA-øl brygget på mikrobryggerier i København. Udover ølrester er den normale vandmængde erstattet med overskydende vand fra produktionen af økologisk gær som et bidrag til at mindske vandforbrug og udnytte spild.
I kategorien ’Fremtidens stand’ blev Valsemøllen hædret for deres kreative bageworkshops i løbet af Casual Dining bl.a. med fokus på surdejsteknikker og dessertpizzaer. En anden årsag til kåringen af Valsemøllen er virksomhedens brug af korn fra lokale danske landmænd og deres ambition om at være CO2-neutral mølle.
– De foreløbige tilbagemeldinger fra både kunder og leverandører vidner om, at der er en stor tilfredshed med fintuningen af både vores strategi og vores nye koncept for Casual Dining. Vi har gjort os mange gode erfaringer i år, og vi glæder os allerede til at invitere alle tilbage til næste års Casual Dining, siger Niels Miles Frandsen.