• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosMarkedsføring11. 05. 2023 | Helle Friemann Nielsen

MADarbejderne er i fokus i MENYs nye visuelle identitet

Detailhandel og en grosMarkedsføring11. 05. 2023 By Helle Friemann Nielsen

I otte år har MENY set ud på samme måde overfor købmænd, MADarbejdere og kunder, men det bliver der nu lavet om på med en ny visuel identitet. Butikker, tilbudsaviser og meget mere har fået en visuel overhaling, som blandt andet sætter glade MADarbejdere i fokus.

Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede.

MENY er stadig MENY. Landet over holder butikkerne fast i sit insisterende fokus på kvalitet, faglighed og økologi, men med stilsikre greb får den visuelle identitet nu et nyt udtryk.
Efter otte år er der behov for et mere tidssvarende udtryk, som både er friskt og moderne, og som samtidig sikrer og fremhæver MENYs identitet og værdier.
-For os er det vigtigt, at vores præsentation af MENY er tidssvarende og viser, hvem vi er og hvad vi står for. Tidligere har der været fokus på hænderne, der arbejder – nu er der fokus på ansigterne, der smiler. Med den nye visuelle identitet vil vi nemlig gerne løfte vores MADarbejdere mere frem i lyset, fortæller Carsten Kure, Marketingchef i MENY og fortsætter:
-Det er vores dedikerede MADarbejdere som vores kunder dagligt møder i deres lokale MENY. Det er dem, der gør forskellen og som repræsenterer MENY udadtil året rundt. Netop den øjenkontakt fra glade ansatte har vi bl.a. inkorporeret i vores nye udtryk.

Testet lokalt og internationalt
Det er omtrent et år siden, MENY åbnede med en placering i det absolutte centrum af København, nemlig i de historiske lokaler i ILLUM. Og da det nye MENY ILLUM åbnede i april 2022 var det et madmarked med fokus på høj kvalitet, gode råvarer og en skarpere visuel identitet.
Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har nemlig været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede. På en måde har MENY i ILLUM været et levende eksempel på, hvordan det visuelle udtryk ville folde sig ud i virkeligheden.
Og responsen har været udelukkende positiv. Både kunder og købmænd er begejstrede for, at MENY nu træder mere tydeligt frem – især i kraft af den skarpere røde farve, der kalder mere på opmærksomhed, end man tidligere har gjort.
Den nye, visuelle identitet er desuden inspireret af MENY Norge, hvilket er udtryk for, at MENY nu arbejder endnu tættere sammen på tværs af landegrænser. Et formaliseret samarbejde mellem Danmark og Norge gør det muligt at erfaringsudveksle i langt højere grad end tidligere:
-MENY Danmark har således adapteret kerneelementer fra MENY Norge, der over mange år har manifesteret deres position i markedet. En position og en bunke erfaringer, der selvsagt er lærerige for et relativt nyt brand, som MENY er i dansk kontekst. Og den anden vej rundt kan den nye dreng i klassen selvfølgelig lære den gamle et par tricks, lyder det fra Carsten Kure.

En markant identitet
MENYs velkendte røde farve bliver mere markant, og vil optræde væsentlig mere på tværs af indhold fra butikkerne. Logo og skrifttyper har ligeledes fået et løft, og vil løbende blive udrullet i alt fra tilbudsaviser til reolskilte.
-Vores nye visuelle identitet er et led i at bidrage med et friskt pust, men den skal samtidig understrege, hvem vi er – og gerne vil være. MENY er ikke bare et stort effektivt supermarked. Vi vil gerne skille os ud som Danmarks madmarked, hvor du bliver mødt med et smil af kompetente MADarbejdere, der med overskud er klar til at hjælpe dig med lige det, du søger, lyder det afslutningsvis fra Carsten Kure.
Det nye udtryk, med en slankere og mere sprælsk skrifttype, kan allerede nu ses på MENYs hjemmeside. Fødselsdagen i uge 18 markerede også endnu et skridt i udrulningen, og herefter vil fremtidens visuelle identitet brede sig på tværs af landets butikker.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Brugsen-butik

De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

AktueltDetailhandel og en gros21. 09. 2023

Fredag den 22. september kl. 08.00 åbner de tre første Brugsen-butikker med nyt koncept i København og Nordsjælland. De tre butikker er de første i rækken af 11 Irma-butikker, der genåbner som Brugsen i København og Nordsjælland. Det nye Brugsen-koncept tager udgangspunkt i Brugsens arv -

Vinder kantineprisen 2023

Advokat-kantine er Danmarks bedste

FoodserviceTopØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Advokater og personale i Gorrissen Federspiel kan glæde sig over virkelig god mad. Kantinen i det Københavnske advokatfirma blev i går kåret som vinder af Kantineprisen 2023. Prisen blev uddelt på Fødevaredagen, hvor en glad køkkenchef modtog prisen. Kantineprisen uddeles hvert år til landets

Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

Detailhandel og en grosFoodservice21. 09. 2023

Det batter for kloden, hvis virksomheder og offentlige organisationer indkøber mere bæredygtigt. Både på den grønne og sociale bundlinje. Derfor skal vi hylde de bedste indkøbere – og du kan bidrage ved at indstille en virksomhed, institution eller organisation til prisen Verdens Bedste

Tubog Sunsæt

På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

Drikkevarer21. 09. 2023

For første gang i 10 år sendte Tuborg en ny sommer-øl på gaden. Henover sommeren har Tuborg Sunsæt været en stor succes. Den taget markedsandele i volumen og drevet vækst for salget af Tuborg. Sommeren er forbi, og Tuborg gør status på sommerens særlancering, der på trods af en våd juli, viste

Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

AktueltDrikkevarerEmballagePolitik og eksport21. 09. 2023

Afgørelsen fra EU-Domstolen om manglende pant på tyske dåser går desværre ikke Dansk Erhverv og Danmarks Naturfredningsforenings vej. Parterne vil nu nærlæse dommen og overveje andre muligheder for løse det konkurrence- og miljøproblem, som den manglende tyske pant udgør. I sagaen om den

Produkter fra Tasteful Foods

Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

EmballageØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

En ny klimarapport giver den danske conveniencevirksomhed Tasteful Foods et uundværligt værktøj til at mindske deres aftryk, mens deres forretning vokser. Volumen giver os mulighed for at gøre en stor forskel i hele værdikæden, siger direktøren. Det tynde stykke pap på lasagnepakken ser måske

Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

Råvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Et nyt samarbejde mellem Lidl og Too Good To Go skal engagere børnefamilier i madspildskampen og give dem værktøjer til at reducere madspild på en nem og velsmagende måde. En rundspørge blandt Too Good To Gos brugere viser nemlig, at 70 pct. af de adspurgte er interesserede i at minimere madspild og

Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

Detailhandel og en grosMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed19. 09. 2023

Ved Dansk Erhverv og EY’s Sustainability Awards 2023 modtog Salling Group særprisen for Long Term Value Creation for sine vedholdende indsatser inden for klima, bæredygtighed og inkluderende virksomhedskultur. ”Årets vinder har et stærkt og dybt forankret fokus på at løfte et socialt ansvar i

Asger Rothenborg

Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

Foodservice19. 09. 2023

Asger Rothenborg tiltræder den 1. november som ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Han har tidligere blandt andet været managing director hos Nespresso Professionel. Den 1. november starter Asger

Niels Fuglsang

S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

Kød, fisk og fjerkræLandbrugPolitik og eksport19. 09. 2023

Medlem af Europa-Parlamentet, Niels Fuglsang (S), besøgte i weekenden sammen med dyreværnsorganisationen Anima arrangementet Åbent Landbrug, hvor udvalgte gårde åbner dørene for offentligheden. Fuglsang ville ved selvsyn konstatere, om landbruget nu også er åbent og virkeligt vover at vise alle

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Spar på energiforbruget, når du varmebehandler dine medier

  • Beckhoff Automation ApS

    En pålidelig og fleksibel tilgang til præcise, meget dynamiske bevægelser med EtherCAT

  • Kastberg Is ApS

    Bos Food GmbH forhandler Kastbergs Gourmet-Is

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice: Lad dig inspirere på Casual Dining 2023

  • Kastberg Is ApS

    Is til desserten i årets nytårsmenu

  • DENIOS ApS

    NYHED: Spar plads i din opbevaring med én ændring

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Kender du en potentiel deltager til kokkekonkurrencen BMW MASTERS Talent?

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på EMO 2023

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch demonstrer den nyeste teknologi indenfor Analytics og R&D på LabDays 2023

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på Husum Wind

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

    21.09.2023

  • Advokat-kantine er Danmarks bedste

    21.09.2023

  • Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

    21.09.2023

  • På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

    21.09.2023

  • Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

    21.09.2023

  • Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

    21.09.2023

  • Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

    21.09.2023

  • Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

    19.09.2023

  • Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

    19.09.2023

  • S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

    19.09.2023

  • MSC: Akut behov for internationalt samarbejde for at beskytte vores have

    19.09.2023

  • På tur til Bruxelles: Fødevareministeren søger mere enkle regler for landmænd, fiskere og fødevarevirksomheder

    19.09.2023

  • LabDay Aarhus 2023 var et stort trækplaster

    19.09.2023

  • Lader du låget sidde på mælkekartonen?

    19.09.2023

  • Danskerne mangler viden om malkekøer

    14.09.2023

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik