Et af landets mest kendte merjeri-brands, Lurpak, bliver nu lanceret i en plantebaseret variant på det danske og britiske marked. Investering i nye produkter er nemlig en vigtig del af Arlas vækststrategi og lanceringen af den plantebaserede variant af det legendariske brand er en af faktorerne, der skal styrke virksomhedens brands pånøglemarkederne.
Da flere forbrugere køber både mejeriprodukter og alternativer, sigter Lurpak Plantebaseret mod at imødekomme de ændrede forbrugerkrav og nye forbrugsvaner. Som markedsleder kan Lurpak tilføre værdi både for detailhandlere og forbrugere med lanceringen af det nye produkt.
“Som et landmandsejet andelsselskab vil mejeriprodukter altid være en central del af Arla. Men for at styrke positionen for vores brands og tiltrække nye forbrugere, skal vi innovere. Vi tror, der er plads til både mejeriprodukter og alternativer i en sund og bæredygtig kost, og vores nye innovation inden for plantebaserede produkter giver os mulighed for at tilbyde vores kunder det valg inden for vores brandportefølje. Den plantebaserede kategori vokser, og lanceringen af Lurpak Plantebaseret giver os mulighed for at bringe Lurpaks kvalitet og smag til forbrugerne. Dette sikrer i sidste ende, at vi fortsætter med at drive vækst i vores portefølje og skabe værdi, der kommer tilbage til vores landbrugsejere,” siger Peter Giørtz-Carlsen, CCO for Arla Foods Europe.
Lurpak Plantebaseret tilbyder den smag og kvalitet, som Lurpak er kendt for. Den har en simpel ingrediensliste, der sikrer samme funktionalitet som Lurpak Smørbar, og den kan bruges til at smøre direkte på brødet, til madlavning og til bagning.