Salget af iskaffe i Danmark eksploderer, og alene de seneste to år er markedet ifølge NielsenIQ gået fra et salg på 91 millioner til 182 millioner kroner. Billedet er det samme i stort set alle lande i Europa, og ikke engang de allestedsnærværende energidrikke kan følge med på de samme vækstrater. Det får nu den danske iskaffeproducent Bold Drinks til at satse stort med endnu en produktlancering.

Serieinvestor Jesper Buch og CEO i Blazar Capital Christian Arnstedt så sidste år skriften på væggen i Løvens Hule. De købte således 20 procent af Bold Drinks, der dengang havde blot 600 forhandlere. Siden er antallet af Bold-salgssteder steget til mere end 3.000, og markedet peaker lige nu og de kommende tre måneder, der typisk er højsæson for iskaffe. Sidste år solgte Bold Drinks mere end en million dåser, og alene i år forventer virksomheden at passere 3,5 million solgte enheder. Parallelt hermed har virksomheden udvidet med forhandlere på Grønland, Færøerne og i Tyskland, ligesom Norge er lige på trapperne.
For yderligere at stimulere salget lancerer Bold Drinks en helt ny variant, der skal supplere de eksisterende triple shot iced espresso med enten almindelig mælk eller vegansk havredrik. Den nye Zero-variant, der lander på butikshylderne i dag og de kommende uger, er udviklet helt fra bunden og bygger videre på virksomhedens tilgang til smag og indhold. Det betyder rene råvarer og tre espresso-shots, der leverer i alt 162 mg. koffein, hvilket er mere end i en traditionel energidrik. Til gengæld indeholder Bold Zero nul sukker og henter i stedet energien direkte fra kaffebønnen.
– Bold Zero er vores seneste funktionelle iskaffe. Det er indtil videre markedets eneste zero-iskaffe, og vi har arbejdet intenst på opskriften de sidste to år. Samtidig markerer Bold Zero startskuddet på et nyt univers, hvor vi rent visuelt strammer vores udtryk mere op for at ramme et minimalistisk og råt snit, der passer endnu bedre til vores målgruppe. Vi forventer at kunne sælge på den gode side af 1 million Bold Zero, så vi har selv store forventninger til vores lille nye baby, siger Lasse Søkilde, stifter og CEO i Bold Drinks.
Produkterne føres hos 7Eleven og vil i løbet af maj blive distribueret til den øvrige del af detailhandlen.