• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Certificering
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Emballage
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Klimateknologi

DrikkevarerFrugt og grøntMarkedsføringMiljø og sundhedRåvarer og ingredienser10. 10. 2019 | Peter Friis

Lavazza er blandt de mest bæredygtige

DrikkevarerFrugt og grøntMarkedsføringMiljø og sundhedRåvarer og ingredienser10. 10. 2019 By Peter Friis

Projektet Tierra var det første af Lavazzas bæredygtighedsprojekter og har fokus på fremme af fornuftig landbrugspraksis.
230.000 forbrugere peger på den familieejede kaffevirksomhed Lavazza, som den førende fødevarevirksomhed, når det kommer til Corporate Responsibility.

Lavazza har fået en topplacering i 2019 Global CR RepTrak blandt de største brands. Reputation Institute, som står bag undersøgelsen, fremhæver i årets highlights Lavazzas fremgang, da den familieejede virksomhed er den øverst placerede fødevarevirksomhed og samlet er gået fra nr. 32 i 2018 til en 9. plads i år.
Vurderingen er udtryk for, at forbrugerne bemærker de projekter rundt omkring i verden, som Lavazza medvirker i. I alt har mere end 94.000 mennesker haft direkte gavn af de forskellige initiativer, som inkluderer nye landbrugstekniker tilpasset klimaudfordringerne, uddannelse af unge, fremmelse af ligestilling, introduktion af teknologier og genplantningsmetoder. Lavazza-familien har altid haft fokus på bæredygtighed og indgår i mange store internationale projekter.
Virksomheden er blandt grundlæggerne af initiativet Coffee & Climate, som undersøger, hvordan klimaændringer påvirker kaffen og forsyner mindre kaffelandbrug med teknologiske værktøjer, der gør det muligt at effektivt tilpasse sig udfordringerne. Siden 2004 har Lavazza haft sin egen non-profit organisation, Lavazza Foundation, der med afsæt i FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling i dag arbejder på 24 bæredygtige projekter i 17 lande.
Projektet Tierra var det første af Lavazzas bæredygtighedsprojekter og har fokus på fremme af fornuftig landbrugspraksis, beskyttelse af miljøet og support af økonomisk vækst i kaffesamfund i Central- og Sydamerika. I dag har Tierra udviklet sig til et større bæredygtighedsinitiativ forvaltet af Lavazza og til en Tierra-produktserie af certificeret bæredygtig kaffe.

Store fremskridt på fire år

Det er fire år siden, at Lavazza officielt gjorde sit indtog på det danske kaffemarked og i dag svarer salget til knap 100 millioner kopper af den italienske kaffe. Efterspørgslen er ligeledes stor i foodservice-branchen, hvor Lavazza har set en vækst i kunder på mere end 33 procent de seneste år, og også her er interessen for bæredygtige og økologiske produkter stor.
– Vi er stolte over at være førende i den globale undersøgelse. Det betyder jo, at forbrugerne lægger mærke til det store arbejde Lavazza ligger i både vores egne bæredygtige projekter og internationale initiativer i samarbejde med andre. Det er vigtigt for os at deltage i kampen om forbedret forhold for de mennesker og samfund, der lever af at dyrke kaffen til vores forbrugere, fortæller Peter Falk, der er adm. direktør for Lavazza Danmark. Han forudser en øget efterspørgsel på den bæredygtige Tierra-serie, der fås økologisk samt Rainforest Alliance- og UTZ certificeret.

Skrevet i: Drikkevarer, Frugt og grønt, Markedsføring, Miljø og sundhed, Råvarer og ingredienser

 

Seneste nyt fra redaktionen

Nordisk Mejerikongres udsat til 2022

MejeriMesser og konferencer04. 03. 2021

Arrangørerne kan heldigvis konstatere, at både sponsorer og indlægsholdere melder klar til at mødes i Malmø 18.-20. maj 2022 Arrangørerne bag Nordisk Mejerikongres oplyser, at man desværre ser sig nødsaget til at udsætte den kommende kongres endnu engang som følge af Corona-pandemien, så den nu

Ny bakke opfylder stort forbrugerønske

EmballageTop03. 03. 2021

Klimavenlig emballage er en eftertragtet vare og ny bakke med 60 pct mindre plast opfylder et stort forbrugerønske. En stor del af innovationen på klimavenlig emballage drives af forbrugernes efterspørgsel, og efterspørgslen er stor, slår en analyse fra Landbrug & Fødevarer fast. Ifølge

Orkla styrker organisationen

FødevareproduktionKonfekture03. 03. 2021

Orkla lægger to af sine forretninger i Danmark sammen. Fremover vil Orkla Foods Danmark og Orkla Confectionery & Snacks Danmark få én fælles ledelse og operere under navnet Orkla Danmark. I dag består Orkla i Danmark af flere selskaber, og ændringen gælder to af selskaberne, som slås sammen

Danish Crown kan ikke følge med efterspørgslen på økologisk oksekød

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrugØkologi og bæredygtighed03. 03. 2021

Selvom koncernen giver 1,25 kroner mere per kilo i forhold til samme periode sidste år, er det tæt på historisk svært at skaffe de mængder økologisk oksekød, som kunderne efterspørger, skriver Danish Crown i en pressemeddelelse. - Vi ser en rigtig høj efterspørgsel på økologi i øjeblikket. Det

Danæg sætter sig på markedet i norden – opnår acceptabelt resultat i 2020

Detailhandel og en grosFoodserviceFødevareproduktionLandbrug03. 03. 2021

Med et køb af de resterende 76 pct af aktierne i finske Munax OY ejer Danæg-koncernen nu 100 pct af det finske pakkeri og produktionsselskab. Opkøbet øger omsætningen i koncernen til 1,5 mia. DKK og skal konsolidere Danægs position på det nordiske marked. Samtidig kommer koncernen ud af 2020 med et

Cocktailfirma med enorm succes midt i corona

AktueltDrikkevarerFoodservice03. 03. 2021

Den landsdækkende nedlukning satte en stopper for alt, der hedder fester og fysiske arrangementer. Selvom eventbranchen ligger på is, har den danske cocktailvirksomhed Cocktail Company fundet opskriften på at holde liv i festen. Nu kigger virksomhedens stiftere mod det bedste første kvartal

Ny serie af dampgeneratorer

Fødevareproduktion03. 03. 2021

Damp er den mest energieffektive, pålidelige og fleksible metode til varmeoverføring i mange processer inden for produktion af føde- og drikkevarer. Damp bruges ofte i direkte kontakt med slutprodukter, som er beregnet til forbrug og sterilisering. Men der kan opstå problemer med kvalitet og

Indstil de dygtigste fagfolk fra fødevarebranchen

Detailhandel og en grosFoodservice02. 03. 2021

Hvert år kårer Landbrug & Fødevarer de bedste fagfolk fra foodservice og dagligvarehandlen, og du kan være med til at have indflydelse på, hvem der løber med den eftertragtede pris. Kender du de bedste inden for dit felt, så er det nu, du som dagligvarekæde, privatslagter, kantine eller

Servicefagene har mistet 21 mia. i 2020

Foodservice01. 03. 2021

Tal fra Danmarks Statistik viser, at hoteller, restauranter, cafeer med mere, har mistet 21 mia. i omsætning, i 2002, det skriver brancheforeningen for for restauratører, DRC. Omsætningsfaldet på 21 mia. kroner svarer til en nedgang på på 32 pct i forhold til 2019. Helt grelt var det i

En af årets succeshistorier er afsætningen af mejeri- og grøntsagsprodukter under varemærket Emborg, som er vokset med 45 procent.

Rusland-exit gav rekordoverskud

AktueltDetailhandel og en grosFoodservicePolitik og eksport01. 03. 2021

Den fynske fødevarekoncern Uhrenholt får fuld effekt af Rusland-exit og kommer ud af 2020 med et rekordstort overskud på 67,5 mio. kr. før skat – en fremgang på næsten 100 mio. kr. Efter en årrække, hvor afvikling og frasalg af tabsgivende aktiviteter i Rusland har præget dagsordenen, kunne

Tilmeld Nyhedsbrev

Arkiv over seneste nyhedsbreve
 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Drømmer du om våd førstehjælp?

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    ¡Tierra! India er landet!

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Forbedret effektivitet indenfor vakuumpakning

  • DENIOS ApS

    Er dine medier som Tom og Jerry?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Ny direktør hos vakuumproducent

  • DENIOS ApS

    Står du sådan her?

  • DENIOS ApS

    Pump løs – helt uden at løfte en finger

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Merrild Lavazza støtter dyrs levesteder

  • DENIOS ApS

    Hvad er det, som din gaffatape ikke kan?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Intelligent vakuumteknologi minimerer energiforbruget

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Nordisk Mejerikongres udsat til 2022

    04.03.2021

  • Ny bakke opfylder stort forbrugerønske

    03.03.2021

  • Orkla styrker organisationen

    03.03.2021

  • Danish Crown kan ikke følge med efterspørgslen på økologisk oksekød

    03.03.2021

  • Danæg sætter sig på markedet i norden – opnår acceptabelt resultat i 2020

    03.03.2021

  • Cocktailfirma med enorm succes midt i corona

    03.03.2021

  • Ny serie af dampgeneratorer

    03.03.2021

  • Indstil de dygtigste fagfolk fra fødevarebranchen

    02.03.2021

  • Servicefagene har mistet 21 mia. i 2020

    01.03.2021

  • Rusland-exit gav rekordoverskud

    01.03.2021

  • Arla vinder eftertragtet international pris

    01.03.2021

  • Vil lave verdens største ølsmagning i Tivoli

    01.03.2021

  • Dansk innovation kan bidrage til fremtidens fødevareproduktion

    01.03.2021

  • Vertikal posepakkemaskine til forskellige posetyper

    01.03.2021

  • Landets første fødevarebachelorer er uddannet

    25.02.2021

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk

Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk

Privatlivspolitik
Denne hjemmeside benytter cookies. Acceptér Afvis Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Nødvendige
Altid slået til

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ikke nødvendige

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.