• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

MarkedsføringMejeri28. 03. 2023 | mikkelb

Karolines Køkken vil have flere danskere i køkkenet

MarkedsføringMejeri28. 03. 2023 By mikkelb

Det folkekære brand Karolines Køkken skifter nu navn til Arla Karolines Køkken. Det sker i forbindelse med en ny strategi for brandet, der nu skal have endnu bedre fat i de unge danskere og samtidig sikre større synergi mellem Arla og Karolines Køkken. Missionen er at få flere danskere i køkkenet ved at spille på alle de fordele, der er ved at lave hjemmelavet mad.

En teenager og en voksen i køkkenet med Arla Karolines Køkkens produkter

Siden 1962 har Karolines Køkken været danskernes foretrukne kilde til inspiration, opskrifter og god, hjemmelavet mad. Langt de fleste danskere kender de ikoniske røde og hvide tern, og brandet har i dag en kendskabsgrad på imponerende 98 procent. En af de ting, Karolines Køkken er mest kendt for, er deres opskrifter, som er tilgængelige på Arla.dk. Opskrifterne er så udbredte, at hver anden dansker har eller har haft en Karolines Køkken kogebog stående i deres hjem.

Denne unikke position, som Karolines Køkken har opnået ved at være helt tæt på forbrugerne gennem seks årtier, skal nu spille en endnu større rolle i Arla. Karolines Køkken-brandet får nu en ny position som et Arla subbrand – et underbrand under Arla-paraplyen. Formålet er at skabe større synergi mellem Arla og Karolines Køkken, så de to brands i højere grad kan trække på hinandens stærke positioner.
Brandet ændrer derfor navn til Arla Karolines Køkken.

”Der er en enormt høj kendskabsgrad til det rød- og hvidternede køkken, og Karolines Køkken-brandet har en stor plads i danskernes køkkener og hjerter. Målet er derfor at fastholde det høje kendskab og samtidigt sikre, at Arla Karolines Køkken er danskernes foretrukne madlavningsbrand – også blandt de unge danskere,” siger Ditte Nielsen, som er senior brand manager i Arla Karolines Køkken, og fortsætter:

”Styrken ved at koble Arla og Karolines Køkken stærkere sammen er, at den yngre målgruppe opfatter Arla som et moderne og bæredygtigt brand. De brandassociationer vil vi gerne overføre til Karolines Køkken. De seneste år har vi arbejdet meget med vores grønne profil og digitale tilstedeværelse, og på at sikre relevansen for de yngre målgrupper. Det er det arbejde, vi nu løfter yderligere med den nye strategi”.

Helt konkret får de nye Arla Karolines Køkken-produkter et nyt design, hvor den velkendte Arla-sky indgår i logoet. De røde og hvide tern fastholdes i det visuelle udtryk. Ternene er stærke elementer, der kendetegner brandet, og som forbrugerne forbinder med Karolines Køkken.

Fokus på emotionelle fordele ved madlavning

Karolines Køkken-brandet har fulgt danskerne tæt i 60 år og har solid viden om danskernes madvaner gennem flere års befolkningsanalyser. Herfra ved Karolines Køkken, at manglen på inspiration, tid og overskud er et stigende problem for danskerne. Det på trods af, 42 procent af danskerne gerne vil lave mere hjemmelavet mad. Ifølge Ditte Nielsen er der mange fordele ved det hjemmelavede måltid:

”Vi ved, at madlavning giver næring til både samvær, nærvær og velvære. Maden er nemlig ofte sundere, når vi selv går i køkkenet, end når vi for eksempel køber take-away, som vi ikke helt ved, hvad indeholder. Og så kan selve madlavningen både være den tiltrængte stund i en travl hverdag, hvor vi kobler af, eller være en fælles aktivitet, hvor vi hygger os sammen i familien. Madlavning og det at spise sammen har derfor mange sociale aspekter og er et omdrejningspunkt for de gode samtaler,” siger hun.

I den nye strategi vil Arla Karolines Køkken derfor i endnu højere grad bidrage med viden, inspiration, nye produkter og gode råd til, hvordan danskerne kommer mere i køkkenet, så flere får både lysten og evnerne til at lave mad. Det gør de med budskabet ”Alt godt starter i køkkenet”, hvor kommunikationen som noget nyt sætter fokus på de følelsesmæssige, sociale og mentale fordele ved madlavning.

Grundprincippet om nem hverdagsmad, som vi kender det fra Karolines Køkken, tager brandet med sig over i Arla Karolines Køkken. Det samme gælder brandets fokus på nem, grøn madlavning, som har gennemsyret opskriftsudviklingen, inspirationen og de gode råd til danskerne de seneste år.

Skrevet i: Markedsføring, Mejeri

 
 

Seneste nyt fra redaktionen

Køkkenmaskine og bøtter med mad

Kenwood vil inspirere til mindre madspild

MarkedsføringMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed01. 06. 2023

Med hjælp fra eksperter inden for bæredygtighed sætter køkkenmaskine-eksperten Kenwood nu fokus på at reducere madspild i køkkenet. Med initiativet “Let's Make Food, Better” vil Kenwood inspirere med anderledes opskrifter og nye måder at kombinere råvarer og ingredienser. Madspild er et globalt

Kok anretter mad med pincet

Tilbud til unge kokke: Bliv restauratør for en dag under Copenhagen Cooking

FoodserviceForskning og uddannelse01. 06. 2023

Sammen med Fiskerikajens gastronomiske legeplads, Fiskerizakajaen i Nordvest, tilbyder Copenhagen Cooking i august unge kokke at blive restauratører for en dag. Ambitiøse kokketalenter får stillet en restaurant gratis til rådighed, så de kan teste sig selv og præsentere deres koncept og menu for

Køkkencheferne og Søren Kanne, Divisionsdirektør, FOOD by Coor, jubler sammen med chef for markedsudvikling og indkøb i Miljømærkning Danmark, Niels Asger Jørgensen og Christian Pilgaard, chef for Center for Facility Management, Bygningsstyrelsen.

Coor sætter danmarksrekord i svanemærkede kantiner

FoodserviceMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed01. 06. 2023

FOOD by Door sætter Danmarksrekord med antallet af svanemærkede kantiner. De har nemlig sikret, at alle 25 kantiner i Bygningsstyrelsen er svanemærkede, og det har ingen kantineleverandør sikrer før. Dansk kantinedrift har nået en unik milepæl for den grønne dagsorden på fødevareområdet. Det er

Fremtidens plantebaserede fødevarer: Ansøgning til støtte fra Plantefonden er åben

Frugt og grøntFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed01. 06. 2023

Partierne bag Aftale om grøn omstilling af dansk landbrug har afsat 675 mio. kr. til Plantefonden, der skal sikre flere satsninger på plantebaserede fødevarer i dansk landbrug. I går åbnede første ansøgningsrunde med en pulje på 58 mio. kr. Danmark skal i førertrøjen, når det handler om

SPAR Borup kåret som vinder af DM i Økologi 2023

Detailhandel og en grosØkologi og bæredygtighed01. 06. 2023

Igen i år har SPAR-kæden afholdt DM i Økologi, hvor alle kædens butikker har kæmpet gennem fire uger for at øge fokus og salget af økologiske varer og imødekomme kundernes efterspørgsel. Vinderen blev SPAR Borup, der nu kan fejre titlen som danmarksmester i økologi. I konkurrencens periode, der

Forskere tæt på at kunne fjerne rapsplantens bitre stoffer

AktueltForskning og uddannelse01. 06. 2023

50 procent af EU’s planteproteiner kommer fra rapsplanten. Men indtil nu har den kun været brugt til rapsolie og dyrefoder, fordi dens bitre smag har gjort den usund for mennesker at spise. Nu er forskere fra Københavns Universitet kommet et afgørende skridt tættere på at fjerne de bitre stoffer fra

Børn omkring et bord med spil og snacks

Danske børn er alt for søde: Nyt projekt skal hjælpe familier med at skære ned på slikket

AktueltFrugt og grøntKonfektureMiljø og sundhed01. 06. 2023

Danske børn får op til fire gange mere slik og søde sager, end Fødevarestyrelsen anbefaler. Et pilotprojekt i Hvidovre har hjulpet børnefamilier til at skære ned. Nu vil Fødevarestyrelsen med støtte fra Nordea-fonden udbrede projektet ’Er du for sød?’ til flere kommuner. Myslibar i madpakken,

Åbning af Arla-gård i Nigeria

Arla åbner gård i Nigeria

LandbrugMejeri30. 05. 2023

Åbningen af Arlas første gård uden for Europa understreger andelsselskabets langvarige engagement i Nigeria. Undervisning af lokale mælkebønder og videndeling på tværs hele sektoren skal give mejeriproduktion et løft i landet, der står til at blive et af de mest befolkede i verden. Embedsfolk

Visualisering af Recharge City ved Horsens

Gourmet-café til bilister og lastbilchauffører

Foodservice30. 05. 2023

Den populære café GRAN i Horsens åbner i 2024 dørene til et helt nyt koncept hos Recharge City. Det nye tiltag kalder de et gourmet-café-koncept, der skal levere god mad til både bilister og lastbilchauffører, hvor de kan forkæle sig selv og tage en pause fra køreturen i en afslappende atmosfære.

Køkkenprisen 2023 logo

Se de nominerede til Køkkenprisen 2023

AktueltFoodservice30. 05. 2023

Landbrug og Fødevarer har offentliggjort de nominerede til Køkkenprisen 2023. De nominerede udmærker sig i særdeleshed ved deres store fokus på økologi samt køkkenets vilje til at arbejde med at fremme udviklingen af bæredygtige måltider. Et stærkt felt vidner om, at der bliver arbejdet

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Kastberg Is ApS

    Idylliske Knudhule Badehotel

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoffs innovationsstrategi er 40 år gammel – og holder stadig

  • Beckhoff Automation ApS

    EtherCAT-klemmen ELX6233 til kompakt integration af Ethernet-APL i styringssystemet

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice: Støtte til fremtidens stjernekokke

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff Vision præmieret med 2 produktdesign priser

  • Beckhoff Automation ApS

    Tavlefri automation vinder 2 design priser

  • Busch Vakuumteknik A/S

    TA-Luft godkender MINK MM fra Busch

  • Beckhoff Automation ApS

    20 år med EtherCAT fra Beckhoff

  • Kastberg Is ApS

    14 af de bedste danske desserter

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice hjælper Cooking for a Cause med at samle penge ind til SMILfonden

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Kenwood vil inspirere til mindre madspild

    01.06.2023

  • Tilbud til unge kokke: Bliv restauratør for en dag under Copenhagen Cooking

    01.06.2023

  • Coor sætter danmarksrekord i svanemærkede kantiner

    01.06.2023

  • Fremtidens plantebaserede fødevarer: Ansøgning til støtte fra Plantefonden er åben

    01.06.2023

  • Forskere tæt på at kunne fjerne rapsplantens bitre stoffer

    01.06.2023

  • SPAR Borup kåret som vinder af DM i Økologi 2023

    01.06.2023

  • Danske børn er alt for søde: Nyt projekt skal hjælpe familier med at skære ned på slikket

    01.06.2023

  • Arla åbner gård i Nigeria

    30.05.2023

  • Gourmet-café til bilister og lastbilchauffører

    30.05.2023

  • Se de nominerede til Køkkenprisen 2023

    30.05.2023

  • Technopolymer-ventiler til drikkevaredispensere

    30.05.2023

  • Nu lanceres de nye, nordiske næringsstofanbefalinger

    30.05.2023

  • Salget af økologisk kød er presset

    30.05.2023

  • Dansk forsøg afslører: Du kan blive mæt ved blot at se billeder af mad på din telefon

    30.05.2023

  • Nye tal fra Coop: Danskernes indkøbsvaner giver positiv klimaeffekt

    25.05.2023

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik