Københavnerne kan nu få leveret deres Nespressokapsler af et cykelbud blot to timer efter ordren er lagt, og samtidig kan buddet tage dine brugte kapsler med tilbage. Den nye leveringsservice lanceres under navnet Nespresso Fast and Green, og er en del af kaffevirksomhedens indsats for at mindske CO2-forbruget.
Kaffevirksomheden Nespresso har længe haft eget genanvendelsessystem og nu lancerer de desuden Nespresso Fast and Green, en leveringsservice, der øger komforten med hurtig cykellevering af kaffe til døren. Servicen er den nyeste i rækken af initiativer, der skal være med til at mindske CO2-forbruget og sikre, at genanvendelsesraten øges.
– Kundernes behov har ændret sig efter en lang periode med Corona og med vores nye leveringsservice Fast and Green, imødekommer vi kundernes behov. For os er den cirkulære tankegang og et veletableret retursystem essentielt. Det skal være nemt for vores kunder at genanvende, og vi kigger konstant på innovative løsninger, der kan bringe genanvendelsesraten op. Derfor tilbyder vi nu CO2-fri afhentning ved online bestillinger. Det er endnu et skridt i den rigtige grønne retning, siger Nespressos nordiske chef for Brand og PR, Gitte Sarlvit.
En cykeltur i den rigtige retning
I 2015 blev blot fire ud af 100 kapsel genbrugt af de danske Nespresso-kunder, mens det nu er mere end 30 ud af 100. Den positive tendens skal yderligere accelereres hos Nespresso, der ligeledes arbejder mod målet om, at alle kapsler hovedsageligt er fremstillet af genbrugsaluminium allerede ved årsskiftet.
– Vi er stolte af at lancere Fast and Green-konceptet og glæder os til at rulle det ud. Vi ved, at folk er travle og glæder os til at kunne højne serviceniveauet yderligere for vores kunder. Det, at vi ovenikøbet kan afhente brugte kapsler til genanvendelse, er et udtryk for vores ambitionen og forpligtelse til den cirkulære omstilling, siger Gitte Sarlvit.