Convenience har fået et massivt kvalitetsløft de senere år og konkurrencen udbyderne imellem har aldrig været større. Nu søsætter Cirkle K-kæden et initiativ, der skal sikre mad-på-farten af ensartet høj kvalitet på tværs af kædens mere end 200 butikker.
Der er stor efterspørgsel på høj kvalitet og god smag – og den vil Circle K være på forkant med. Hos Circle K har foodtrainer-konceptet sat god smag for mad-på-farten i højsædet. Hensigten er at sikre, at Circle Ks kunders madoplevelser er på højeste mulige niveau og at deres madoplevelser skiller sig positivt ud i branchen – og forventningerne må gerne være høje.
– Som foodtrainer står jeg i spidsen for et korps af 16 foodcoaches. Sammen er vi i gang med at udvikle 200 medarbejdere til foodkaptajner. De skal være med til at sætte en ny høj standard for mad-på-farten oplevelsen i hver af vores mere end 200 butikker. Vores holdning er, at god smag og kvalitet ikke må stå alene: højt niveau uanset produkt, tid og sted betyder lige så meget… og vi skal indfri kundernes forventningerne, fortæller foodtrainer Marion Weis.
Convenience mad mere populært end nogensinde
Siden 2008 er salget af convenience food mere end femdoblet, og danskerne har i den forbindelse taget take-away til sig i stor stil. Samtidig vil de gerne have produkter og mad af høj kvalitet – og det skal være nemt. Det har naturligt øget kravet til udbud, smag og kvalitet – en udfordring til conveniencekæderne som Circle K har taget op:
– Vi tager gerne ansvaret på os i forhold til at sikre danskerne god smag på farten, og når tiden er knap. Vi ved, at ekspertise er nødvendig i denne forbindelse, og vi har landets bedste foodtrainer-korps på sagen, fortæller presse og kommunikationsansvarlig hos Circle K Dennis Dalgaard.