Hansens Is, en dansk familieejet virksomhed gennem fire generationer, har de seneste år udvidet direktionen. Brødrene Anders og Rasmus Eibye Hansen, der ejer og administrerer isforretningen, har fået selskab af Trine Damgaard som driftsdirektør og Kim Søgaard som salgsdirektør. Udvidelsen har bidraget til en strategisk fordeling af ansvar samt styrket virksomhedens professionelle setup med fokus på ESG.

Det familieejede og traditionsfyldte ismejeri Hansens Is har gennem fire generationer været administreret af Hansens-familien, senest med brødrene Anders og Rasmus Eibye Hansen ved roret. Gennem de seneste par år er der imidlertid blevet udviklet på en ny opskrift for forretningen, efter at brødrene har hentet kræfter ind udefra til direktionsbordet.
Med tilføjelsen af driftsdirektør Trine Damgaard og salgsdirektør Kim Søgaard til ledelsen har virksomheden fået nye perspektiver og kompetencer, der skal sikre, at Hansens Is fortsætter sin positive udvikling.
Styrket ledelse med klare fokusområder
Trine Damgaard og Kim Søgaard har allerede haft stor indflydelse på den daglige drift i Hansens Is, hvor deres indsats de seneste år har bidraget til en mere struktureret arbejdsfordeling og en fokusering på kerneopgaver.
Salgsdirektør Kim Søgaard, som har en bred kommerciel erfaring inden for FMCG-sektoren og blandt andet har siddet som nordisk direktør hos Daloon, arbejder målrettet på at udvide kendskabet til Hansens Is og styrke distributionen, så Hansens økologiske produkter når ud til hele Danmark.
”Mit fokus har været at udbrede kendskabet til disse smagfulde is samt styrke tilgængeligheden af disse for hele den danske befolkning. Økologisk kvalitetsis er ikke længere en niche, men noget som mange nyder og sætter stor pris på, og det vil vi selvfølgelig gerne imødekomme”, siger Kim Søgaard.
Ressourcer skal fordeles rigtigt
For Trine Damgaard, der tidligere har været økonomichef i Forsvaret og administrerende direktør i Behandlingsskolerne, har ambitionerne især drejet sig om at fordele ressourcerne rigtigt, så alle bringer mest mulig værdi til forretningen.
“Det handler om at udnytte hinandens styrker, så vi hver især kan bidrage til virksomhedens fortsatte succes. Kim og jeg har bygget videre på det stærke fundament, som Anders og Rasmus har skabt, mens de fortsætter med at fokusere på innovation, kvalitet og traditioner, som Hansens Is er kendt for,” siger Trine Damgaard, driftsdirektør i Hansens Is.
ESG-ambitioner og fremtidige mål
Udvidelsen af ledelsen er sat i værk efter, at Hansens Is de seneste år har oplevet en positiv vækst, der blandt andet er drevet af et øget fokus på distributionsnetværket og samarbejde med detailhandlen. Ifølge Rasmus Eibye Hansen er næste skridt i vækststrategien at øge professionaliseringen af virksomheden og integrere ESG-principper endnu mere i den daglige drift.
“Vi har bygget en sund virksomhed på vores værdier og historie. Med den nye ledelsesstruktur kan Anders og jeg gå mere ned i selve håndværket og isoplevelsen og samtidig udvikle endnu mere på vores i forvejen stærke ESG-position. Det handler om at skabe en ansvarlig og bæredygtig fremtid for både vores produkter og vores virksomhed,” siger Rasmus Eibye Hansen, administrerende direktør i Hansens Is.