Efter en omskiftelig tid og en selskabsmæssig rekonstruktion er den traditionsrige bagerkæde, GuldBageren, tilbage på sporet. Regnskaberne viser sorte tal, og direktør Michael Mikkelsen giver samarbejdet med KIWI en pæn del af skylden for, at det gode bagerbrød fra kædens bagere igen vinder frem.
”I den omstilling GuldBageren har været igennem, har KIWI givet os en rigtig god håndsrækning. Ikke nok med at samarbejdet har sikret vores selvstændige bagermestre en ny, stærk afsætningsmulighed tæt på titusinder af forbrugere, i KIWI har vi også fundet et godt match til vores visioner om at ville fremad i markedet og gå offensivt ud mod forbrugerne”, siger Michael Mikkelsen, kædechef og bagermester i GuldBageren.
”KIWI har været stærkt medvirkende til at skabe det fundament, som vi i dag står på, og som vi bygger videre på. Vi har fin fremgang – også i salget i KIWI, hvor vi tilbyder forbrugerne friskbagt bagværk, de ellers ikke finder i discountmarkedet”, tilføjer han.
Samarbejdet mellem KIWI og GuldBageren blev skudt i gang i foråret 2014, hvor den landsdækkende discountkæde åbnede for brødudsalg i en lang række butikker. Siden er konceptet blevet rullet ud til flere KIWI-butikker, så det i dag er muligt at købe friskbagt kvalitetsbrød fra GuldBageren i 92 KIWI’er.
”Normalt er et godt stykke brød noget man forbinder med en traditionel bager, men i dag tilbyder stort set alle KIWI-butikker godt bagerhåndværk til forbrugerne. Det vrimler med brødudsalg i landets dagligvarebutikker, men til forskel fra vores konkurrenter har vi valgt en samarbejdspartner, der sikrer os daglige leverancer af friskbagt håndværksbrød og kager – det har kunderne kvitteret for”, siger Torben Elmgaard, indkøbs- og marketingsdirektør i KIWI.