Efter gode takter i Danmark og en stærk position i Sverige, Norge og Finland bliver fire nye europæiske lande del af takeawaytjenesten Foodora. Det styrker også brandet i Danmark, siger den danske landechef.

Det er gået stærkt hos takeawaytjenesten Foodora, siden opstarten i Danmark i fjerde kvartal af 2022. Nu får virksomheden endnu mere vind i ryggen på grund af udviklinger uden for landets grænser. En række af Delivery Heroes leveringstjenester i Østrig, Ungarn, Slovakiet og Tjekkiet bliver en del af Foodora-brandet.
”Vi har haft en stærk start i Danmark, hvor vi har positioneret vores brand, opbygget organisationen og skabt samarbejder med en lang række restaurantpartnere. Nu får vi endnu mere støtte fra et voksende europæisk brand og udvikling til gavn for brugerne og samarbejdspartnerne i restauranterne,“ siger Oliver Frost, landechef i Foodora Danmark.
Foodora er del af den internationale koncern Delivery Hero, der råder over en række forskellige takeawaytjenester verden over. Derfor er tjenesterne i de fire lande allerede en del af Delivery Hero-familien, men kommer nu under Foodora-brandet.
Branchen handler om skala
Tilføjelsen af de fire nye Foodora-lande vil mærkes på en række måder, ifølge landechefen. Det skal blandt andet bidrage til en mere strømlinet leveringsoplevelse for brugerne, en ensartet og unik brugeroplevelse i Europa samt et nyt program til de mest loyale brugere. På længere sigt vil den større Foodora-organisation også betyde en række forbedringer for brugerne herhjemme, fortæller Oliver Frost:
“Madleveringsbranchen handler om skala og om at levere den absolut bedste kundeoplevelse. Det kræver de nødvendige investeringer i teknologi og produktfunktioner samt et stærkt brand. Vi kommer nu meget tættere på markeder, der er foran os, når det kommer til nye kategorier og tjenester og har adgang til at lancere nye produkter og tjenester endnu hurtigere, da vi alle vil være på den samme platform,” siger Oliver Frost.